18
  • t_robert
    #18
    A kijövő első javító patch még nem azt a hibát javította, ami lassulást okoz az AMD prociknál win 11 alatt Az még más hibát javított és még lassabb let. De világosan megmondták, hogy a lassulást majd a következő megjelenő patch fogja orvosolni.
  • t_robert
    #17
    például mások adatai alapján. Tele a net mérési adatokkal a játékokról.
    Ha valakinek a neten ugyan abban a játékban 100 FPS az átlag és neki ugyan azzal a hardverrel és beállítással csak 92 FPS jön ki és az egyetlen különbség, hogy neki win 11 van a gépen azért gyanakodni fog... :)
  • cateran
    #16
    Kiveve, ha az uj gepen lassabb lesz Win 11-gyel, mint a regin Win 10-zel....(ugyanis azota kijott 1 patch, amitol meg rosszabb lett a helyzet...Hiaba, tud az MS....)
    https://www.techspot.com/news/91728-first-windows-11-patch-tuesday-slows-down-amd.html
  • lammaer
    #15
    Aki új gépet vesz előre telepített windowssal, az vajon hogyan fogja érzékelni a lassulást, mihez viszonyítja? Az előző gép nem lehet referenccia, az újon meg nem volt win 10.

    Az előző gépe nyilván gyengébb volt (hiszen miért venne valaki pont olyat mint az előző), sanszosan nem 5%al erősebb gépet vesz, tehát maga a hardver upgrade már kompenzálja ezt a kiesést.
  • Ender Wiggin #14
    Sebaj, a Win11 minimum követleményekkel már úgy is megszopattak pármillió embert...
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #13
    Blizzard gépigény ajánlásait nem nagyon kell komolyan venni.

    Egyébként Win11-nek a virtualizációs cucca lehet a GPU teljesítményre sincs elhanyagolható hatással..
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2021.10.07. 18:08:27
  • Munkas
    #12
    Pont a héten töprengtem ezen. Most próbálgatom a Diablo2 res-t (az elődjével még Pentiumon játszottam 20 éve), az ajánlott gépigény, i5-9600k, a gépben meg i5-4460 van. Gondoltam is, hogy lassan fejleszteni kellene a gépet, hiszen 7 éves. Csak eddig nem láttam értelmét (SSD, RAM, GPU azért került bele).
    És most is erre jutottam, hogy ha úgysem ad semmivel többet, akkor nincs értelme egy hétvégét elszúrni az oprendszer cserével, meg az újratelepítésekkel.
    Legalább is erre utal, hogy mindegyik szálon 15-35% között van a proci terhelés, még a ventije sem pörög fel. Közben meg a (1060) GPU végig 100%-on.
    Vagy valamit figyelmen kívül hagytam?
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #11
    Igen, mert ha csak 1 szálon limites, akkor nem fogsz magas terhelést mérni. (sokszor a terhelt CPU magon sem, nehezen megmagyarázható okok miatt)
    Utoljára szerkesztette: Gabbbbbbbbbbbb, 2021.10.07. 09:10:21
  • Zsoltee_a_bator
    #10
    Erdekesmod en is ritkan merek magas CPU kihasznaltsagot, de megis egy cpu upgrade (ryzen 3600 -> 5600x) egesz jo gyorsulast okozott. Minimum fps-ben leginkabb foleg, de nem kizarolag. Szoval legalabbis erdemes lesz optimalizalni a beallitasokat, ha csak komolytalan celokra kell a gep.
    Utoljára szerkesztette: Zsoltee_a_bator, 2021.10.06. 22:49:51
  • CrazyAchmed
    #9
    Jogos, Gabbbbbbb kolléga felé sem gúnyolódtam. Látványjátékok mennek mostanság nálam, 1440p mellett, ebből általánosítottam, illetve korábban néztem összehasonlító bencheket 11 es 9 gen (én ezutóbbival rendelkezem) gameplayek tekintetében. Ott nem volt túl nagy különbség, ezért gondoltam, hogy nem egy nagy érvágás egy kis procierő minusz.
  • kvp
    #8
    A HVCI a kernelt vedi a hibas driver-ektol, tehat igazabol csak a videokartya driver-t lassithatja, amennyiben a proci nem tamogatja hardveresen a virtualizaciot. Modern videokartyak es modern procik eseten par szazalekrol van csak szo, cserebe ha a netrol szarmazo hibas adatoktol kiakad a videokartya driver, akkor sem tud bejutni a rendszerbe a virus. Plusz ez ved a legtobb hack (nem hivatalos patch-ek) ellen is. Regi procival persze nem is igazan lehet elinditani a win11-et, szoval modern proci es a fentiek alapjan ha jatszani is akarunk, akkor modern videokartya is kelleni fog.
  • MerlinW
    #7
    Alacsony felbontás nagyobb CPU, kisebb GPU igény, magas felbontás kisebb CPU, magasabb GPU igény. Mindemellett játékra és hardverre, válogatja, minden játék máshogy működik, ahogy a hardverek is máshogy terhelődnek függően a leggyengébb láncszemtől, ami lehet háttérben futó alkalmazások, memória sebesség, HDD/SSD, CPU, VGA, táp, stb.
    Tehát felesleges ilyen szempontok alapján hasonlítgatni, amíg nem ugyanolyan hardveren játszotok.
    Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2021.10.06. 20:47:05
  • CrazyAchmed
    #6
    Hmm, nem tudtam. Amiket én néztem, és amikkel én játszottam, ott az volt a szitu, hogy 100% gpu / 30% cpu, elnézést a tájékozatlanságért! :)
  • Macropus Rufus
    #5
    ez igaz lehet rád, rám meg jó pár szakira. De aki előre telepített op.rendszerrel veszi az jó eséllyel nem is ért hozzá. Neki az kell, hogy bekapcsolja és megy. Ennyi. Na ő fog anyázni, hogy a gépe nagyobb teljesítményű mint az amin win10 volt még is lassabbnak tűnik.
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #4
    Kb az osszes MMO cpu limites,
  • pydy
    #3
    Nálam pont fordítva történ :D
    New World +15-20fps a processzor használata pedig 15-20%-al csökkent játék közben
    ryzen 5 2600 / rtx2070S
  • CrazyAchmed
    #2
    Gondolom ez főképp "processzorigényes" játékokra igaz. Nem hinném, hogy egy olyan játéknál (és szerintem ez van mostanában többségben), ahol 100%-os vga leterheltség mellett 30% körül van a proci, bármilyen jelentős különbség lenne.
  • MerlinW
    #1
    Az otthoni felhasználó nem használ VBS-t, HVCI-t, azaz kikapcsolja őket. Akinek meg szüksége van rá, munkaállomások, stb, ott meg nem számít az az 5-8%.