5
-
Agyturbinikusz #5 Én azt hittem, az autó gyártók úgy szüretelik a tokozott szilícium lapkákat, a sivatagi Chip-fáról.
Mit meg nem tud az ember egy ilyen cikk címéből az ember. -
kvp #4 "További kérdés, hogy akkor az autógyártó miért nem a vevőnek értékesít közvetlenül?"
A Tesla az ST-tol veszi a chip-jeit es kozvetlenul a vevoknek ertekesit. Ez maximalizalja a profitot es biztositja a gyar alkatreszellatasat is. (a gyarto masnak nem is tudna eladni az egyedi chipeket) Ez biztositja, hogy evekre elore le van kotve a termelesi kapacitas a nevere.
Az Apple is ilyen, egyedi alkatreszeket rendel, amiket a gyarto nem adhat el masnak (meg szervizeknek sem) es nagymertekben kozvetlenul ertekesiti a termekeit, igy nalla marad a bolt haszna is.
A tobbi autogyar tobb beszallitotol vasarolt nem egyedi termekeket, igy ami eppen volt a piacon, azt rakta a kocsikba. Ezert van az, hogy akar egy heten belul is johet le tobbfele gyartotol szarmazo chip-pel szerelt jarmu is ugyanarrol a gyartosorrol. Regen ez volt a normalis, minden alkatreszt csak akkor kezdtek el hasznalni, ha volt legalabb 2 gyarto (ezert kapott az AMD anno x86 lincenszet, hogy o legyen az intel mellett a masik gyarto a kormanyzati beszerzeseknel) Egy ilyen kielezett piaci helyezetben mind a fix beszallitoi szerzodesek, mind a vertikalis integracio (mindent maguk gyartanak) biztosabb ellatasi lancot eredmenyez a szabadpiaci 'az eppen legolcsobbtol vesszuk' beszerzesi rendszere helyett.
A termeloi piacos peldanal elve, ha egy nagy szupermarket elore leszerzodik az epertermelovel fix mennyisegu eper megvasarlasarol, akkor ha eppen kevesebb eper terem, akkor a nagybanira mar nem is jut belole es csak abban az egy elore leszerzodo botban lesz. A tobbi zoldseges, akik a nagybanirol veszik hajnalonta, azok meg ott allnak az ures polcokkal es szidjak a nagybani piacot, amiert nincs aru. -
Myers #3 Kérdés, hogy ez megvalósul-e? Ez egy gyártói hiszti. Nem a kereskedő okozza a hiányt.
Ez kicsit olyan, mint egy termelői piac, ráadásul fordított szerepekkel. A piacon nyüzsögnek a vevők, majd megérkezik Pista bácsi az epertermelő, és közvetlenül a vevőnek adja az árut. Kérdés, hogy Pista bácsinak van-e erre ideje, kapacitása az epertermelés mellett, vagy be kell fognia a családot az értékesítésbe?
További kérdés, hogy akkor az autógyártó miért nem a vevőnek értékesít közvetlenül? A válasz az, hogy akkor neki kellene megoldani a szállítástól a vevő s*ggének nyalásáig mindent. Erre vannak a kis és nagykerek. -
t_robert #2 Azért nem hiszem, hogy egy autógyár chipjei 600 kézen mennek keresztül. Van a gyártó és 1-2 nagykereskedő az autógyár közt. Vélhetően a közvetlen vásárlással az 1-2 nagykereskedő fog kiesni a láncból. -
Relixo #1 "A vállalatok megpróbálják minél egyszerűbbé tenni a beszerzési folyamatot."
Erre most kerül csak sor?!?! Jaaa,persze eddig kellett a cimboráknak meg a csókosoknak a zsebbe a pénz....
Azért kell 600 kézen átfuttatni minden sz.rt ,hogy akik semmit nem csinálnak(ingyenélő senkik) csak felsrófolják az árakat és azok megtudják szedni magukat. Termék előállítás NULLA az ilyeneknél ugye csak a hasznot fölözik le,hogy a gyárból kikerülő akármilyen marhaság az 10000%-s haszonnal kerüljön tovább adásra a kis embereknek. És akkor csodálkoznak miért van drágaság... Nyomorék egy rendszer ez!