16
-
asgh #16 A Tesla-nak be kellett bizonyítania, hogy az elektromos kocsi akár jobb is lehet, mint egy benzines. Ez sikerült, de ezt a termékvonalat továbbra is fenn kell tartaniuk, különben azonnal beindul a huhogás, hogy csak átmeneti divatjelenségről volt szó és gyerünk vissza a benzinhez.
A Tesla stratégiája pedig egyszerű: a luxus kategóriából haladnak lefelé a népautóhoz. Ezt viszont csak fokozatosan, a gyártástechnológia folyamatos fejlesztésével tudják elérni, ezért minden létező erőforrásukat a kutatásfejlesztésbe és a gyártókapacitás építésbe fektetik, mert csak úgy tudják leszorítani a költségeket a széles tömegek által megfizethető szintre.
Ami a hatótávolságot illet: az USA-ban egészen mások a távolságok, mint nálunk. Simán autózol 24-48 órát, mire egyik nagyvárosból elérsz a másikba és ezt a piaci igényt a Tesla-nak le kell fednie, különben megint jön az ellenkampány, hogy szép és jó ez az elektromos autózás, de hát nagy távolságokra mégis csak a benzin a jó, mert ki akarna pár száz kilométerenként órákat várni a töltésre. -
#15 Ezt azért említettem, mert már 1000 km-es hatótávokról beszélnek, ami megint minek. De ezen felül/emellett tényleg jó lenne, ha mindenki akkora akksis kocsit venne, amekkorára ténylegesen szüksége van, és nem sok embernek van szüksége a létező legnagyobb hatótávúra.
-
Sequoyah #14 Nem csak hogy a hatotav a veretes, hanem eppen az ellenkezoje kene. Eppen hogy az alacsonyabb hatotavut kellene megvennunk.
Egeszen pontosan mindenkinek pont olyan hatotav kene, amire valos igenye is van. Ha en napi 40km-t ingazok, akkor tok folosleges a 600km-es hatotavu Long Range valtozat. Tankolnom ugyse kell bele soha, mert minden reggel teljesen feltotve var ram.
Es pont annyira szennyezi a kornyezetet, amennyi a hatotavja. A karosanyag kibocsajtas nagy resze az akksik gyartasanal keletkezik, szoval a feleakkora akksicsomag fele annyira szennyezi a kornyezetet. -
#13 Ez így van, a népszerűsítése végett (talán) jó húzás volt, viszont most hogy végre mindenki tisztában van vele, hogy az elektromotornál mindig ott van a full nyomaték, és hogy a Teslák nagyon erősek és gyorsak, nem ártana az elektromos autózás tulajdonképpeni értelmét is megvilágítani, és népszerűsíteni, mert így nem leszünk semmivel sem ökobbak, max nem füstöljük össze a közvetlen környezetünket, ami nagyon kevés. És ez még a Model 3-nál sem történik meg, ott is a sportautók promójára jellemző veretés megy, pedig az a "Tesla népautó" irányát szeretné felvenni állítólag.
Az oké hogy a legtöbb autógyártó szarik bele az egészbe, és csak a kvóta miatt gyártják az elektromos autókat, de azért mégiscsak a Tesla az elektromos autózás nagykövete, vagy mi. :D
Egyébként egy bizonyos ponton túl szerintem a hatótáv is csak veretés. Talán olyan 500-600 km valós hatótávnál. Legalábbis a mostani technológia mellett...
Azért írtam "olyasmi"-t, mert az X nekem inkább egy nagy egyterű, nem az a szokásos SUV forma, amit rühellek.
Utoljára szerkesztette: wraithLord, 2021.06.16. 19:28:24 -
Sequoyah #12 Egyebkent a Teslaknal eppen a hatotav a legfontosabb meroszam ami alapjan veszik az emberek.
Az csak mellekes veletlen, hogy ugyanaz a technologia kell a nagyobb hatotavhoz es a jobb gyorsulashoz egyarant. Nagyobb hatotavhoz tobb akksi kell, de a tobb aksi az szinten nagyobb aramerosseget tesz elerhetove adott pillanatban. A teljesitmeny olcso... -
Sequoyah #11 Az nem a Teslara jellemzo, hanem az emberekre.
Senkit nem erdekeltek az elektromos autok, amik a Tesla menove nem tette oket, azzal hogy jo a teljesitmenye, es normalisan nez ki.
Amugy meg hogy a fenebe ne gyartananak SUV-kat, a Model X neked mi? Meg ott van a Model Y is, ami mondjuk inkabb crossover, de amugy kb ugyanaz csak kisebb. -
#10 Azért a Teslára úgy általában jellemző, hogy a kocsik legfontosabb mérőszáma a 0-ról 60 mérföld/órára gyorsulás ideje, a hatótáv csak utána jön. Áthatja az egész Teslát, bármilyen modellről van szó, hogy a kirakatban a gyorsulás meg a lóerő van, pedig az elektromos autózásnak nem kifejezetten erről kéne szólnia, legalábbis ha a "Föld megmentése" a cél. ...Felmerül a kérdés, hogy akkor miért akar a Marsra költözni... :D
De legalább SUV-okat nem gyártanak. :D (Csak valami olyasmit.) -
Sequoyah #9 Ez inkabb reklam. A bevetel nagy resze a Model 3, es hasonlo modellekbol jon, azok viszont nem probalnak foloslegesen nagyzolni. -
Sequoyah #8 Hol irtak hogy nagyobb lenne 1-nel?
Es miert ne lehetne nagyobb 1-nel? 1 az nem elmeleti maximum, tobb anyagnak is van 1 folotti surlodai tenyezoje. -
#7 Nagyobb kijelző? Már most is min 17" van benne ha nem 19. A GPU-ra meg az jut eszembe az autó vezet a papa meg doom-ozik közben:) -
#6 Hát meg lehet, hogy nem erre kéne koncentrálni. Maximum egy nagyon szűk réteg számára, akiknek van pénzük nagyon drága prémium luxus (sport)autóra, tehát megalapozzák a Teslának az ipart. (Más kérdés, hogy a Tesla jelenleg még nem nagyon tud luxusminőséget produkálni, inkább technikában és szoftverben jók.)
Nekem arról, amit a Tesla csinál, per pillanat nem igazán az ecoság meg környezetvédelem jut eszembe... Igaz, a többiről sem, kéttonnás SUV monstrumok zöld rendszámmal... :D :D :D
Szerintem ez a 100-ra gyorsulás manapság egyébként is számháború, sok évtizeddel ezelőtt volt érdekes, amikor még 10 másodpercekben lehetett mérni a különbséget autó és autó között. -
tom_pika #5 én azt nem értem hogy érik el az 1-nél nagyobb surlódási tényezőt ehhez a gyorsuláshoz -
Sequoyah #4 A Plaid nem az atlagos vevoknek keszult, sem a Plaid+.
Ha a legjobb kocsit akarjak eladni egy szuk retegnek, akkor a +-t kellett volna megtartani, a gyengebbet pedig torolni. -
#3 Az átlagos vevők (99%) Nagy ívben leszarják a 2 mp-es gyorsulást,és a végsebességet is!
Ez olyan adat,mint mobiltelefonon a 8K felbontás...A gyártó cégek versenypályája! -
Sequoyah #2 Amit nem ertek, az a Plaid+ torlese. Nagyon kamu szaga van ennek a kifogasnak.
Szvsz logikusabbnak tunik, hogy
- A Plaid es Plaid+ egymas ellen versenyezne. Szoval inkabb eltoltak a Plaid+-t 1-2 evvel, hogy akkora is legyen ujdonsag.
- A Plaid+ papiron erosebb/gyorsabb, de ezt nem tudtak atvinni az aszfaltra, szoval semmilyen szamszerusitheto elonyt nem mutatott fel. Ugye 2masodperces 100ra gyorsulasnal mar nem az auto a korlat, hanem a fizika. Ez mar nagyon elvi hatar barmilyen utcai autonal, akar 1000LE, akar 3000LE. -
Macropus Rufus #1 "a PS5 erejéhez fogható GPU"
aztán nehogy kiderüljön, hogy egy jó kis gta5 pár órás csapatása után már tizen kilométerekben mérhető a hatótáv csökkenés :D :D