kvp#1
Az NXP-s muszaki vezeto nem teljesen mond igazat. A legtobb autoba sima polcrol leveheto alkatreszek kellenek nagy mennyisegben, nem specialis celaramkorok. A mikrovezerloknek pont az az elonyuk, hogy a szoftvertol lesz egy chip-bol ablakemelo vezerlo, fekszervo kezelo, tv taviranyito vagy egy mikrosuto logikaja. Regen ezt ugy oldottak meg, hogy csak olyan gyartotol vasaroltak, aminek a termeket leglalabb egy, de inkabb ket masik konkrense is gyartotta. Ez nagyban elosegitette a chipek szabvanyositasat es az ilyen problemak elkeruleset. Manapsag mar csak a 90-es evek elotti regi chipek es a direkt licenszelhetore keszitett architekturak (pl. az ARM) ilyen. Nem veletlen, hogy az ARM ki tudta szoritani a piacrol a tobbi konkurens megoldast, mert tobb tucat gyartotol lehet kompatibilis termekeket venni. Az autogyartok is jobban jarnak ha a jovoben visszaallnak a tobb beszallitos alkatreszek hasznalatara. (vagy persze epithetnek sajat chipgyarat is ha nem biznak az azsiai beszallitokban, mert mara szinte csak Kinaban, Tajvanon es Delkoreaban maradt megfelelo kapacitas, az utolso Japan gyar nemreg egett le)