17
  • Tetsuo
    #17
    Egyébként még pozitív is, hogy a sok sz@r, olcsó holmi drágább lesz. Az 5 dolláros fityfene 8 lesz, így egy csipetnyivel kevesebb szemét jön Európába. Ha meg annyira kell pont az, az a 3 dollár nem oszt, nem szoroz.
  • kvp
    #16
    Vagy az EU-s proxy. Azaz hivatalosan EU-s raktarrol rendel az ember, de valojaban Kinabol, csak csomag atiranyitassal. Bejon kontenerben az aru valahogy es feladjak az EU-n belul ahonnan eppen tudjak.

    Egyebkent az Amazon mar megoldotta a problemat, ha rajtuk keresztul rendel az ember, akkor az afa kifizetese melle olyan szallito ceget lehet csak valasztani, ami az o iranyitasuk alatt al, tehat megkeruli a magyar postat.

    Nem lepne meg ha ilyen esetben egy ido utan a kinai allami posta is inditana csomagkebesito szolgaltatast Magyarorszagon es az EU tobbi orszagaban. Termeszetesen joval alaigerve mindenkinek ha kinai termeket vasarol valaki kinai cegtol es mondjuk filleres szallitast mindenkinek ha nem a konikurenciat valasztjak. (szerintem par honap alatt letarolna a teljes piacot)
  • Tetsuo
    #15
    Marad az EU-s raktár, az sem rossz, sőt...
  • KyleKatarn
    #14
    A posta éppen a napokban tette közzé, hogy hiába lesz lehetőség például az aliexpressen az áfa közvetlen kifizetésére, mivel a magyar joszabály lehetővé teszi (szerintük megköveteli), így ők akkor is beszedik a vámkezelési költséget, ha az áfa már korábban befietésre került. Gyakorlatilag meszüntetve ezzel a kiskaput, amit az EU azért hozott létre idén februárban, hogy a magánszemélyek mentesüljenek a vámkezelési költségek alól abban az esetben, ha áfát előre már megfizették. Szóval "hőn szeretett országunkból" így csak a legrosszabb konstrukcióban tudunk majd vásárolni.
  • Mertos
    #13
    Próbaként rendelni kell egy olcsó kütyüt, aztán megvárni mennyit kell fizetni az Áfa + Vámmal együtt. Ha nem éri meg, akkor nem kell átvenni a csomagot, inkább bukjuk azt a pár száz forintot.
  • asgh
    #12
    Pontosan. Röhejes, hogy egy 100 dolláros cuccon nem az áfa, a vám, a posta, hanem a vámolási eljárás költsége a legtöbb, azaz pl. amíg a csomagküldő vámolja az árut, addig ketyeg a raktározási díj és hogy meddig tart a vámolás, az meg kb. rajta múlik.

    Egy ismerősöm anno hozott a gyerekének egy sportcipőt az USA-ból és csak otthon derült ki, hogy két db. jobblábas cipő van a dobozban. Ment az email a boltnak, azok meg sűrű bocsánatkérés közepette küldtek egy újat, a régit vissza se kellett küldeni és a postaköltséget is ők állták. Aztán a DHL szépen berakta egy raktárba, ült a vámoláson vagy két hetet és raktározási díj címszóval kiszámlázta a cipő eredeti árának kb. a dupláját. (Teljesen nyilvánvaló volt a nyerészkedés, mert a vámpapírokon látszott, hogy két hét elteltével adták csak be a papírokat és a vámolás már aznap lezajlott.)
  • asgh
    #11
    Hogy a kínaiak magyar raktárakból terjesszék a csempészéssel ÁFA mentesített cuccaikat és ne mondjuk Hollandiából.
  • professional
    #10
    Akkor minek is a Belgrád-Bp vasút? :D
  • duke
    #9
    Szemetseg. Durva lesz ha egy 500 forintos vacak majd vam+afa+szallitas miatt minimum 5 ezerbe fog kerulni. Ha csak a kinaiak nem talalnak ki valamit akkor az ilyen termekek eladasa megszunik, mert 4-5 ezerert nincs ra szukseg.
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #8
    2$-os kék mmcx kábelből rendeltem párat, de már sajnálom, hogy nincs 5 tartalék :-).
  • Shiwo
    #7
    a 2000 ft-os kínai cucc rendelésénél nem az áfa fog fájni, hanem a vámügynöki szolgáltatási díj...
  • drsx
    #6
    Nem a global shippingrol van szo, hanem a foleg azsiabol erkezo (elsosorban Kinabol: china post, hongkong post, speedpak, ilyesmik, tehat "nem-globalshippinges") kis erteku cuccokrol. Ez egy uj fejlemeny, iden januarban/juliusban lepett/lep eletbe a szabalyozas.
    Tovabba nem az "import charges" a tema ugy altalaban, hanem kimondottan a kis erteku csomagok utan fizetendo afa, ami eddig nem is letezett, tehat a vevo eddig (UK: januarig, EU: juliusig) nem fizetett semmit a megerkezeskor.
    A brit pelda meg azert szamit, mert van ra esely, hogy ugyanigy fognak eljarni az EU-n belul is. Ha megsem, akkor meg szimplan a temahoz kapcsolodo erdekesseg a nagyvilagbol.
  • Arnika19
    #5
    27%-al ami lehet hogy kevesebb, mint a magyar vagy EU-s kereskedő 300-500 %-os rátett költsége
  • Arnika19
    #4
    Mivel az Egyesült Királyság nem EU már nem igazán számít és az eBay-en már nagyon régen használatos hogy fizetéskor az import charges összeggel ki van fizetve ahol az eladó Global Shipping Program keretében küldi. Ha nem azzal küldi akkor a vevő fizeti a megérkezéskor.
  • drsx
    #3
    Az Egyesult Kiralysagban mar ev elejen bevezettek ezt a szabalyt, azzal a kiegeszitessel, hogy az ebay / aliexpress gyujti be az afat. Egyszeruen hozzaadjak az eladasi arhoz, amikor fizetsz, az aru helye es a kezbesitesi cim fuggvenyeben. Alibaba (Fedex-szel) par hete nem foglalkozott vele 100 font feletti erteku csomagnal - meg...
  • bunny
    #2
    Annyinak, ahány el akar adni eu-ba bármit is. Én már nem rendelek kínából semmit, pár dolog még úton, de azok is remélem befutnak addig. Egyébként egyre több termék rendelhető eu raktárból minimális felárral, gondolom behozzák eredeti dollárcentes áron bevámolva aztán küldik eladási áron neked.
  • kvp
    #1
    A kinai kereskedok mar par honapja rendszeresen mas europai orszagbeli cimekrol adjak fel a kinabol erkezo arut. A rendszer nagyon konnyen megkerulheto, kerdes hany kinai eladonak eri meg a jovoben a kerulout hasznalata.