3
  • kvp
    #3
    "Azért nagyon nem ugyanaz élőben megvalósítani valamit, mint virtuális egységeket mozgatni."

    Igen, pont ezt irtam, hogy a 30 evvel ezelotti algorotimusokat sikerult a szimulalt kornyezetbol atultetni a valosagba.

    "a méret pontszerű, nem kell számolni mozgási hibával, sérüléssel, stb."

    A meret az egyseg meretu volt mar az elso jateknal is, nem mehetnek at egymason az egysegek. (kiveve pl. a Dune II-ben a tankok a gyalogsagon, de akkor csak egy piros folt marad az utobbibol) Es a jatekok pont szamolnak a serulessel. (mind a fegyverek, mind a letaposas miatt) Nem veletlen, hogy a valos robotok is kb. korong formajuak, mert igy a legkonnyebb navigalni. csak a kozeppont + a sugar amire oda kell figyelni)

    "A nagy truváj itt a felső kép, ha jól értem, azaz hogy nagyobb méretű csomagokat ketten hárman is tudnak vinni. Na ezt a videójátékok nagyon nem ismerik."

    Dehogynem, ezt hivjak alakzatban mozgasnak. A lenyeg, hogy az egysegek tagjainak egymashoz kepesti tavolsaga nem valtozhat. Ugyanezen elvek szerint mozognak a nagy epuleteket szallito lanctalpasok, amikor egy-egy sarkot egy-egy kulonallo egyseg emel.
  • Cat #2
    1. Azért nagyon nem ugyanaz élőben megvalósítani valamit, mint virtuális egységeket mozgatni. Ott nincs a gépeknek motorja (a sebesség állandó, nincs gyorsulás, fékezés, pontosan pozícionálható az egység), a méret pontszerű, nem kell számolni mozgási hibával, sérüléssel, stb.
    2. A nagy truváj itt a felső kép, ha jól értem, azaz hogy nagyobb méretű csomagokat ketten hárman is tudnak vinni. Na ezt a videójátékok nagyon nem ismerik.
  • kvp
    #1
    Ezt eleg sok automata raktar rendszere tudja mar, bar kozponti koordinacioval. A demo egyebkent engem egy atlagos RTS-ben az epito / nyersanyaggyujto egyesegek intelligenciajara emlekeztet. Ezeket altalaban egy egyszeru dispatch kod osztja be egy-egy feladatra, majd az egyseg maga mozog a palyan, keruli el az utkozeseket, vegul a feladat vegeztevel vagy jelentkezik a kovetkezo feladatert (ha epito egyseg) vagy betakaritas eseten ujrakezdi azt, uj kozeli nyersanyagforrast keresve (vagy a bazis kozeleben vagy a legutobbi betakaritasi helye korul). Erdekes latni, hogy mennyi 30 evvel ezelotti videojatekos algoritmust tudnak ma mar valos robotokkal megvalositani. (az elso RTS jatek, a Dune II. 1992-ben jott ki)