15
  • t_robert
    #15
    nem játékban néztem a teljesítményt, hanem grafikai teszt program átlag teljesítményét. 3D Mark és egyebek.... Azok szerint csak alig kétszer akkora a teljesítménye egy 3090-nek egy 1660-hoz képest...
    de ha a nyers shader egységek számolási képességét nézed mondjuk FP16-ban a 1660 10,05 TLOPS, a 3090 35,58 TFLOPS
    FP32-ben már jobban lemarad. 5,27 vs. 35,58 TFLOPS. Persze egyikben 192 bit a memória sávszél a másikban 384 bit. Az egyikben 1408 a shader egységek száma a másikban 10496.... Vagyis 10,6-szor annyi shader egység mellett se jön ki a teljesítmény 10,6-szorosra.
  • Agyturbinikusz
    #11
    És kapott gyorshajtási bírságot? Mennyivel ment?
  • kvp
    #10
    Az intel lemaradt a gyartastechnologiaban es nem igazan hoztak ki uj mikroarchitekturat mar jo ideje, tehat a cpu-kat sem nagyon fejlesztik. Valoszinuleg elfogyott a jo hardveres mernok a fejleszto reszlegen es elfogyott a kutato a jobb gyartastechnologiak fejlesztesehez. Plusz kihagytak az arm altal elvitt teljes mobilos szegmens es az azzal jaro beveteleket. Igazabol mar akkor bebuktak volna, amikor az ia64 bedolt, ha az amd nem menti meg az x86-ot az x86-64 architekturaval (ami egyebkent trivialis fejlesztes lett volna az intel-nek is). Nem tudni mi ment felre es mikor, de nem az nem mostanaban volt.
  • Zsoltee_a_bator
    #9
    Laptopba sem jo szerintem, meg ugy semmibe.. sokkal inkabb valasztanek integralt amd -t.
  • UUUU
    #8
    Letjogosultsaga max a laptop GPUban lenne, amugy semmi.
  • Zsoltee_a_bator
    #7
    Pont a memoriasavszel miatt nem linearisan no a teljesitmeny a magok szamaval, legalabbis jatekban. A 3090 nem is arra idealis, inkabb machine learningre (mar csak a ram miatt is, kisebb kartya nem is eleg).

    Tldr 6-7x annyi mag, de csak 2.5x savszel.. de a limitacio kozel sem olyan drasztikus. Az 1660-nal amugy also hangon 5x annyit megy a 3090 (mostani jatekokat ne 1080p-n tesztelj, mert ugy csak a cpu bottlenecket mered, kesobb majd jobban elojon az elony kisebb felbontason is)
  • cateran
    #6
    Hehh Intel...Elkepeszto modon visszalepest produkaltak az 11. generacios cpukkal es probalnak betorni a gpu piacra 1 olyan dedikalt kartyaval, ami meg az integraltakkal (vega 11) is csak nehezkesen veszi fel a versenyt?
  • t_robert
    #5
    Jól mutatja a dolgot például az én GTX-1660-am amiben úgy 1436 feldolgozó egység van Egy RTX-3090-ben meg 10500 körül. Ennek ellenére alig 2-szeres a sebesség nővekedés. Miközben a teljesítmény nővekedés egy része a nagyobb memória sebességből és a szélesebb memória buszból adódik.
  • t_robert
    #4
    a grafikai feldolgozó egységek számának növekedése nem okoz amúgy lineáris teljesítmény növekedést... Attól, hogy 80-ról 512 lesz a számuk nem lesz 6-szor akkora a teljesítmény. egy grafikai kártya az egy integrált rendszer, amink teljesítményét több összetevő együttese adja meg. pld. memória sebesség, sávszélesség órajelek stb... ahogy egy PC esetében egy elvben dupla olyan erős procitól nem lesz az egész rendszer teljesítménye dupla a réginek.
  • t_robert
    #3
    nem azt mondják, hogy annyit eszik, mint a RX 550, hanem hogy kb. azzal egyenértékű a grafikai teljesítménye. Alig erősebb a teljesítménye, mint mondjuk egy porciba épített VEGA 11 GPU.
  • t_robert
    #2
    RX 550???? akkor gyalázatosan gyenge. eddig azt emlegették, hogy úgy egy GTX 1050 (nem TI) körüli teljesítménye lehet. az RX 550 úgy a felét tudja, mint egy GTX 1050. az semmire nem elég ma már.