5
  • kvp
    #1
    A hidrogen alapu enegiaellatas legnagyobb problemaja, hogy jelenleg szitne csak kitermelt szenhidrogenkekbol (koolajbol es foldgazbol) eri meg eloallitani. Ez minden de nem kornyezetbarat vagy szendioxid semleges. Ha pedig elektromos energiat hasznalnanak hozza, ami egyelore nem jellemzo, akkor is csak akkor szendioxid semleges ha legkori szendioxidot es szendioxidsemleges aramforrast hasznalnak hozza. Erre a folyamatra vannak biztato kiserletek, de termelo uzem jelenleg egy sem. Szoval a jelenlegi hidrogencellas meghajtasnal meg a foldgaz alapu uzem is merhetoen kornyezetbaratabb. (mivel a foldgaz szallithato es eladhato kulonosebb atalakitasok nelkul, igy nincs energiaveszteseg a finomitasi folyamat soran, ami a hidrogengaz eloallitasanak legnagyobb szennezesi forrasa)

    Szoval a Toyotanak mar csak a nuklearis vagy megujulo aramforras alapu legkori szendioxidbol es vizbol eloallitott hidrogen technologiajat kell osszehoznia es bevezetnie barhol elerheto modon.
  • Kelta
    #2
    vízből állítják elő
  • gosub
    #3
    Vízből elő lehet állítani, de ipari méretekben földgázból vonják ki. Laborban se nagyon használnak elektrolízist, hanem savak és fémek segítségével állítják elő.
  • t_robert
    #4
    a legnagyobb probléma a hidrogén kezelése a szállítás, tárolás. illetve maga az üzemanyagcella. elvben optimális a gyakorlatban olyan ritka fémek kellenek hozzá, hogy marha drága az egész. speciális területeken, mint a hadipar vagy űrkutatás belefér a költségvetésbe. de magán célra kicsit sok lenne a kocsiba mondjuk egy 200 ezer dolláros üzemanyagcella....
  • M2 #5
    Üzemanyagcella az az alibi "fejlesztési" projekt. Azok a gyártók fognak bele, akiknek eszük ágában sincs változtatni a jelenlegi kényelmes helyzetükön.
    Ez az elmúlt 30 évben még működött is, de ma egyenlő lehet a gyártó lassú kimúlásával.