8
  • VolJin
    #8
    Abszolút igaza KVP-nek.
    Rutinból JIT-teltek, és nem gondoltak a speciális helyzetre.
    Az is lehet, hogy a szabályrendszer hibája volt. Aki alacsonyabb szinten rendelt, az nem jelzett felfelé, mert félt, hogy letorkolják, aki meg felül volt, azt hitte lent menedzselik a helyzetet...
  • t_robert
    #7
    Ez így van. Nem kell mindenhová a legerősebb procit és elektronikát rakni. Bőven elég a sok évvel ezelötti technika is sok vezérlési feladathoz.
    Autó esetében csak akkor kell extra nagy teljesítményű elektronika, ha önvezető autóról vagy annak kísérletéről van szó.
    Például az AMD régi 28 nm-es vagy talán még régebbi gyárai továbbra is ontják a chipeket. Csak azok már nem a legújabb eszközökbe kerülnek hanem elvezérelnek valami kommunikációs eszközt. vagy egy routert vagy éppen egy autó fedélzeti számítógépet. vagy egy frissen vett mediaboxban találkozunk vele. De lehet, hogy a frissen vett okos billiben működik egy. :) Az élvonalbeli chipek mögött hatalmas mennyiség kell minden féle vezérlési feladat ellátására minden féle eszközben.
  • M2 #6
    A JIT rendszer nem azt jelenti, hogy előre nincs lekötve a gyártókapacitás. A szállítás (teljesítés) ütemezését érinti. Mellesleg az Apple totálisan JIT rendszerben dolgozik.

    TSMC-nek az új gyártókapacitásait köti le mindig az Apple, a régebbi gyártósorokat már ez nem érinti.
  • pakeszke
    #5
    nem hinnem hogy ezek az autos csipek midnenkeppen a legujabb legmenobb legtrendibb sabszelessegnek kell hogy legyenek
    persze en nem ertek hozza, csak gondolom hogy az a csip amit a PS4be toltak anno fel eve, az a gyartastechnologia boven eleg lenne az autosoknak...
  • Sequoyah
    #4
    A kerdes az, hogy a just in time modszerrel evtizedeken keresztul megsporolt penz fedezi-e a most elveszitett penzt.

    Barmilyen modszert hasznalnak, lesz idoszak amikor nem az lesz eppen a leghatekonyabb.
  • Montanosz
    #3
    chipről nekem a lenge ruhába öltözött szőke ugribugri lányok jutnak eszembe, autók hogy kerülnek a képbe nem tom :-D
  • MerlinW
    #2
    "es oket az Apple kototte le"

    Meg az AMD, Intel, Nvidia, Samsung, Sony és még sokan mások :)
  • kvp
    #1
    Ez tortenik ha az autoipar is just in time delivery alapu gyartasra all at minden komponensnel. Tehat nem rendelnek elore semmibol, lekotott kapacitassal, hanem azt veszik ezekbol a szabvanyos alkatreszekbol ami a piacon van. Es ha egyszer eppen nincs a piacon semmi, akkor megall a gyartas. Az Apple hajlando elore lerendelni mindent, pontosan meghatarozva egy adott termekbol az adott termek teljes elettartalma alatt legyartando mennyiseget es elore berendel annyit mindenbol, amennyibol gyartani es szervizelni is tud. Mindezt neha tobb eltero gyartotol. (igy lesznek a beszallitok fuggvenyeben kisse elteroek az azonos termeknev alatt keszulo keszulekek)

    Probaltam kinyomozni, de csak a TSMC-t jeloltek meg mint erintett gyartot es oket az Apple kototte le. Az alternativ kinai gyartok meg valamiert nem hajlandoak a nyugati piacra szallitani amiota a nyugati chipekhez nem ferhetnek hozza. (nyugati piacnak szamitanak a kinaban levo kulfoldi autogyarak is, a sajat gyaraikban latszolag zavartalan a termeles)