3
  • mrzed001
    #3
    Látod, mennyivel több infót írtál te le, mint a cikk ... :) Danke.
    Elektromos kocsiba nyugatra csak LPO-t tesznek ... mert nagyobb számot rá lehet írni kocsi kapacitásnak, még ha tűzveszélyesebb is.
    Kínában a BYD pl tesz LFP-t kocsikba (azt is ő gyártja). Sőt, prizmatikusat.
  • kvp
    #2
    A cellak osszeszerelesehez szukseges alkatreszek. Tehat Kinabol jon a cella, itthon gyartanak hozza osszeszereleshez szukseges alkatreszeket, amiket egy masik gyar osszerak komplett modulokba vagy almodulokba. Igy mar rajuk lehet irni, hogy made in EU. Elvileg az uj keleteuropai elektromosauto gyarak kiszolgalasara epul az uzem. (egyebkent a kinai cikkek LiPo-t irnak, de teljesen mindegy, mert a kemia csak a cellaktol fugg)

    Az lenne nagy lepes, ha a cellak gyartasa is itthon tortenne, de az a kinai ritkafoldfem kiviteli szabalyok miatt bonyolult lenne, tovabba akkor biztositani kellene az uj EU-s szabalyozas szerint a ritkafoldfemek forrasanak legalitasat is. Egyszerubb a kesz cellakat behozni es itthon a megrendelo igenyei szerinti aksiva szerelni oket.
  • mrzed001
    #1
    Azért kíváncsi lettem volna részletekre, mint:
    - cilindrikus vagy prizmatikus cellák, vagy komplett modulok,
    - LPO vagy LFP,
    - árulnak-e belőle idehaza is ?