3
  • kvp
    #3
    "A Mozilla alapítványnak kb. csak ez az egyetlen bevételi forrása, ha ez nincs, akkor roló, elhal a Firefox"

    Ezert is lett politikai cel a Google hirdetesi uzeletaganak kicsinalasa. Az elvinne a Mozilla alapitvanyt is. Akkor szinte csak az Apple megoldasa maradna az amerikai piacon. (meg a kinaiak)
  • IcE TeE
    #2
    A Mozilla alapítványnak kb. csak ez az egyetlen bevételi forrása, ha ez nincs, akkor roló, elhal a Firefox. Akkor viszont megint a Google nyer és még nagyobb monopóliumba lenne a Chrome / Chromium miatt.

    Az Edge is átállt már Chromium alapúra (mondjuk ez örvendetes), de elveszik a sokszínűség, marad a Safari (webkit) és a Chrome (v8) motor. De ha ez nem is, adatbiztonságból rettenetes lenne. Ha úgy döntenek, hogy 1-2 adathoz hozzáférnek a böngészőjükön keresztül, akkor nem lehetne mit csinálni, nincs alternatíva.

    A többi random böngésző meg ezekre épül, azokat nem is említem.

    Ezzel a pénzzel legalább le vannak húzva, bár a nagyobb része az Apple-höz vándorol... :D
  • peterx
    #1
    Mi lenne ha egyszerűen NEM lenne default kereső alapból, hanem az összes böngésző gyártót köteleznék arra, hogy telepítés utáni első indításkor egy lista alapján válassza ki magának mindenki. A lista meg mindig random sorrendbe lenne.
    Az meg hogy ki kerül erre a bizonyos listára, egy teljesen független szervezet mérné egyes keresők elterjedtségét és X% felett már felkerülhet a listára.

    Túl egyszerű lenne a felhasználóra bízni? :)
    Utoljára szerkesztette: peterx, 2020.10.27. 11:35:26