2
  • defiant9
    #2
    "a jövőben felváltva következhetnek majd a manuálisan és a robotpilóta által levezetett útszakaszok."
    Ez kb. nyilvánvaló, fél kontinenst képes átszelni a kamion csak autópályákon, amikre jóval egyszerűbb megcsinálni az önvezetést(ez már valójában javarészt kész is van), ami így L4-nek felel meg. A városi szakaszon, telephelyen belül meg a sofőr intézi a fuvart, akinek így nem kellett kényszerpihenőre mennie valamelyik kamion pakolóba, ezen a szakaszon nem lesz fáradt.

    „felolvashatja a beérkezett e-maileket, feljegyzéseket rögzíthet, illetve filmeket vetíthet”
    Azért ezt ketté kell választani, ha olyan szakaszon vagyunk amikor L3 van ott nagyon nem kellene a sofőr figyelmét elterelni, a hosszú L4-es szakaszon persze ha kialudta magát akkor szórakozhat/intézheti a dolgait.

    Érdekes probléma lesz az hogy most minden kamion kb. egyentempóval halad (jó nem elhanyagolhatóak azért az előzegetések), de ezzel szemben a jövőben sokkal inkább a kívánt érkezési időre optimalizált utazási sebességet választhatnának, tehát nagy szórás alakulhat ki főleg éjjel, sokkal több előzéssel. Erre kell majd valami okos megoldás.
  • NEXUS6
    #1
    Szerintem még hosszú évtizedekig ez a 3-as szintű önvezetés lesz a maximum.