15
  • defiant9
    #15
    Ha nő a forglaom az azt is jelenti egyben hogy az eddieghez képest több ember kényelmesen utazik.
    Ez egy verseny szituáció, a tömegközelekdés, a bicikli, a taxi, a magánautó, a shared önvezető is ugyanazon a piacon verseng. Ha valamelyik elem jobb ár-érték arányt tud mutatni akkor oda csoportosulnak a fogyasztók. Ez a standard piaci mechanizmus, bele lehet nyúlni mondjuk a tömegközlekedés vagy kerékpár javára a személygépjárművekkel szemben, de korrekten ennek a 'hagyományos' autók is a kárát fogják látni, mert azok ugyanolyan 'egoisták' mint az önvezető társaik. Talán a utaskilométer/légszennyezés ami leginkább korrekt alpja lehet a differenciálásnak a kritikus területeken.
  • Ender Wiggin
    #14
    A tanácstalanul álldogáló autonómok biztos nagy fennakadásokat okoznak majd... :-D

    @duke: ez lenne a nagy vívmány? hogy az önvezető szabályosabb? hahahaha
    dupla annyi autó? hol vazze? a városokban már most nincs parkolóhely (vagy megszervezi, hogy a fél város csak nappal a másik fél meg éjjel használja a parkolást?), sőt vannak országok, ahol utak sincsenek, ami meg van, az 45-ös átlagsebességű tötymörgés. oda még több autó? kétszer ennyi?
  • Szefmester
    #13
    Tippre amennyivel kevesebb lesz a taxis az utakon, annyival lesz több autonóm járgány. Kezdésnek a taxikat fogja majd leváltani a közösségi autó szolgáltatás.
  • M2 #12
    Amit biztosra lehet tudni az az, hogy semmi nem úgy lesz, ahogy a mai szakértők elképzelik a jövőt. Mindig jön egy előre nem látott, nem kalkulált tényező.
  • Macropus Rufus
    #11
    Miből gondoltak, hogy nem fog? :o
  • duke
    #10
    "Pontosan ugyanannyi pénzt, erőfeszítést, fejlesztést kell azért tenni, hogy ezeket az ígéreteket az önvezető autókkal teljesítsük, a helyzeten javítsunk, mintha ezt hagyományos közlekedési eszközökkel próbálnánk. "

    Persze hogy fejleszteni kell. Felsem tudjuk merni mekkora valtozast fog hozni, az onvezeto autozas, es hova fog mondjuk 20 ev alatt kifutni. A kulonbseg az, hogy az ember vezette jarmuveket, az embereket, nem lehet fejleszteni, mert ha mindenki melle oda ultetnel egy rendort, akkor sem vezetne szamotevoen jobban, szabalyosabban. Az onvezetok eseteben meg csak ido kerdese, hogy hibatlanul, balesetmentesen vezesenek. Az onvezetok annyival szervezeteben szabalyosabban fognak vezet, hogy akar dupla ennyi auto is, gond nelkul gyorsabban, hatekonyabban fog tudni kozlekedni a jelenlegi utakon. Mert nem tobb millio ember, egymastol fuggetlenul, az aktualis erzelmi es testi allapotatol fuggoen ossze vissza fekezgetve, gyorsulgatva, savokat valtva fog vezetni, tetszese szerint betartva a szabalyokat. Szoval nem lehet a jelenlegi emberek altal behatarolt kozlekedesi viszonyokbol kiindulva elkepzelni a jovot. Atmenetben lesznek problemak de idovel minden nagysagrendileg jobb lesz szervezettebb tisztabb, biztonsagosabb.
    Utoljára szerkesztette: duke, 2020.10.12. 00:54:21
  • kvp
    #9
    A baleseteket biztosan csokkenti az automata auto, ahogy az automata lift is lecsokkentette a tulfutasos es a szintbeallasi baleseteket. Nem volt olcso feltalalni a sofor, akarom mondani liftkezelo nelkuli lifteket, de sikerult es manapsag alig van kezzel vezetett lift. (gyorsulasi es fekkaros)

    Ettol fuggetlenul az elektromos autok a helyi kornyezetszennyezest oldjak meg. A szendioxid semleges energiatermeles meg a globalis szendioxid szint problemajat javitja majd.

    A forgalom pedig altalaban technologiatol fuggetlenul addig no amig ki nem novi a rendelkezesre allo helyet. A hatekonyabb autok altalaban tobb autonak tudnak helyet biztostani.
  • NEXUS6
    #8
    Igen ez feltétlenül így van.
    Sajnos megtévesztő az a kommunikáció, hogy az önvezető kocsikat úgy hirdetik, mint ami majd megoldja a biztonság, a megnövekedett forgalom a kényelem és még a környezetvédelmi szempontokat is, csak attól, hogy elterjed, az emberek ilyen kocsikat vásárolnak (és talán még a rákot is gyógyítja XD), ez egyszerűen nem igaz. Pontosan ugyanannyi pénzt, erőfeszítést, fejlesztést kell azért tenni, hogy ezeket az ígéreteket az önvezető autókkal teljesítsük, a helyzeten javítsunk, mintha ezt hagyományos közlekedési eszközökkel próbálnánk.
  • defiant9
    #7
    A forgalom növekedésének számtalan meglévő oka van ami az évtized során jött létre, ha ez emberek életminőségét javítja az önvezető autó akkor ez alapvetően nem rosszabb dolog mint a többi ilyen fogyasztásuk, ha egyvalakinek is joga van személyautót használi akkor ez nem vehető el másoktól olyan alapon hogy korábban nem használtak hanem busszal jártak. Adókkal lehet terelni az embereket használati szokásait, ha valami fajlagos utaskilométerre vetítve környezetszennyező akkor lehet díjfizetéssel ’népszerűtlenné’ tenni ami bevételt tömegközlekedésre fordítani. Ez egy kompromisszum, amiben nincs tökéletes megoldás.
  • NEXUS6
    #6
    Akinek tömegközlekedésre van pénze, az nem fogja rendszeresen használni. Ergo az ő helyzetükön nem fog változtatni. Akinek meg túlmotorizált batárokra van, az szintén kihagyja, hogy másokkal közösködjön, vagy egy pár száz kilós törpeautóban nyomorogjon.

    Aztán lássuk azt is, hogy attól, hogy önvezető kocsik lesznek tényleg nőhet a forgalom. Mert apu, miután kifuvaroztatta a kis családot reggel, ha nem talál parkolóhelyet, a kocsit hazaküldi, ami dupla út, dupla forgalom. Aztán délután meg megint be kell hívnia értük a városba!
  • duke
    #5
    "Arra az eredményre jutottak, hogy az önállóan közlekedő gépkocsik új egyenlőtlenségeket teremthetnek, például a közlekedés csak a társadalom bizonyos csoportjai számára javul, a többi számára nem. "

    Nem ertem ezt miert gondolja, barkinek lehet onvezeto autoja. Akinek meg nincs az beul egy onvezeto taxiba.
  • duke
    #4
    "A robotautók értékes kiegészítői lehetnek napjaink tömegközlekedésének, de nem válthatják ki azt."

    Egyenlore felesleges a panik, mert meg nem tudjuk milyenek lesznek, milyen tarsadalmi gazdasagi valtozasokat eredmenyez. De akarmilyen is lesz, az ugyis evtizedeken at fog valtozni, alakulni. Ott tartunk az onvezeto autozasban, mint 1980-ban az internettel. Kb latszott hogy mukodik, meglehet oldani, de senki felmerni sem tudta, hova fejlodhet, es milyen elkepeszto jo es rossz hatasa lesz tarsadalomra.

    Az pedig ket okbol is marhasag, hogy a tomegkozlekedest nem valthatna ki. Eloszor is mert az elsodleges cel, a mai "normal" autozas kivaltasa, nem a tomegkozlekedese. Azonkivul pedig normalis meretu kis tomegu elektromos autokkal siman lehetne minden szempontbol hatekonyabban kozlekedni, mint 20 tonnas buszokkal, 40 tonnas villamosokkal. Nyilvan 3 tonnas onvezeto dizel terepjarokat nem szabad az utakra engedni, de 500-700 kg-os elektromos autok nyugodtan mehetnek. Es persze a tomegkozlekedes akkor lenne fasza, ha 2 percnel tobbet sosem kene ra varakozni.
    Utoljára szerkesztette: duke, 2020.10.10. 18:48:46
  • barret
    #3
    Hajaj! Ez nem a mi problémánk :D
  • Jawarider
    #2
    Majd nálunk lesz rá törvény hogy tilos közösségi közlekedés jelleggel használni.....
  • M2 #1
    A városi robotautó egy szék lesz minimál karosszériával. Több nem kell. Viszont egy ilyen elfér akkora helyen a forgalomban, mint egy buszon egy utas. Árban is olcsóbb lehet, úgyhogy pont ez az új típusú "tömegközlekedés" hoz némi társadalmi egyenlőséget a jelenlegi viszonyokhoz képest.