5
  • Tetsuo
    #5
    Nekem úgy tűnik, lövésed sincs a témához. De akkor miért szólsz hozzá?
    Konvolúciós eljárásnál bármely számú pont figyelhető egyszerre, illetve feltérképezhető az adott tér akusztikája.
    Bármely méretben lehet termeket szimulálni akár valós időben is, csak a felbontástól függ.
    Nem kell valós idő egy akusztikai vizsgálathoz, senkit nem zavarna, ha mondjuk 2 nap (vagy 2 óra) alatt van kész, még így is messzemenően gyorsabb, mint az építészeti tervezés és a kivitelezés.

    A cikkben említett VR-es bohóckodásnak nem valószínű, hogy sok köze van a valós akusztikához, én nem arról beszéltem, hanem tényleges szimulációról, építéskor felhasználható adatokkal.
  • Sir Cryalot
    #4
    Konvolokuckó az a tér egy pontján működik, miközben neked kettő kell, meg az se baj ha kellően egyéni fülalak forma meg fültávolság.

    Honnan szeded ki azt bármely pillanatban?

    Ray tracingnél ez többszörösen nehezebb mert fény nem interferál magával és még tracelt kép se reális.

    Ezek kb 4 méteres falat HA tudnak szimulálgatni valós időben nem épületet.
  • Tetsuo
    #3
    Abból indultam ki, hogy a zeneiparban évtizedek óta használják a teremszimulációkat konvolúciós zengetőkben (is). Térben elhelyezni adott formákat, különböző anyagminőséggel, majd - talán sugárkövetésjellegű módszerrel - az akusztikai jellemzőket kiszámolni nem lehet megerőltető, maximum a hardvernek.
  • Sir Cryalot
    #2

    Akkor te még jobban el vagy tajolva mint gondolnád.



    A scale model működik maximum.

    https://www.youtube.com/watch?v=fl70cuumM-0&app=desktop
  • Tetsuo
    #1
    Nem nagy dolog. Azt hittem, ez már működik.