6
-
Sir Cryalot #6 Nem megoldott az optika, pehelysúlyban ami konzumerben az egyetlen opció is,jelenleg csak a "pancake" versenyez VRben ez kb 5-10%os hatásfokot ha tud, meg nem is olyan vékony vagy olcsó. Az Oled ott már el is vérzett hogy ha alacsony hatásfok mellé kell "eye box".
De ott jól le is ragadtak. Azóta meg elszabadultak az indulatok hogy behozták a féltéglát mint "valid" vr formátum és a fresnel lencsét mert sík kijelzőknek kell minél olcsóbb optikát talalni.
Ésszerűbb dolog tükörrel csinálni eye boxot. De ott is bejön az hogy ezek a sik displayek nem ide valók. -
kvp #5 Inorganikus led kijelzo/cmos szenzor hibridek mar regota leteztek. Meg olyan tipus is, ami atellenes oldalon tartalmazza a kijelzo es szenzor komponenseket. Erre a celra pont nem az kell.
Az optika kerdese megoldott, mint irtam egyszeruen a lencseket/szenzorokat kell szinkronban mozgatni a felhasznalo szemeivel, mivel a tenyleges eles latasi terulet csak 7 fokos. Ennek a megoldasnak a statikus valtozatat hasznaljak az Epson szemuvegek. Nincs periferialis kep, de ha nem mozgatjuk tulsagosan a szemunk, akkor a teljes eleslatas terulete le van fedve. (olyan mintha egy A4-es lap belogatva elenk fel kartavolsagra, teljesen jol olvashato)
Statikus kijelzo eseten maga az optika mechanikus felepitese megegyezhet egy sima szemuveglencse felepitesevel. A kijelzot a lencsen athalado fenysugarak merolegessegenek feluleten kell elhelyezni. Ez tobbnyire nem sik, hanem ives, de egy flexibilis oled kijelzo erre a celra pont jo lenne, esetleg magat a kijelzot mar magara a lencsere lehetne felepiteni. (felgozolve az elektrodakat, rafujva az oled reteget, majd ujabb elektroda reteg es fedo lakk a hatlapra)
Tehat igazabol ha valaki nem brute force-al akarja megoldani a teljes latoter maximalis felbontassal lefedeset, akkor a problema jol kezelheto. Ha pedig megis, akkor meg kell varni amig a jelenlegi 7 fokos helyett 120, de legalabb 90 fokos lesz a lefedheto latoter. (a full hd eleg a 7 fokra, 12x nagyobb felbontas kell a brute force-hoz, jelenleg 8x-os az ami mar letezik, majdnem ott vagyunk es onnantol mar trukkozni sem kell) -
Sir Cryalot #4 Az oculustol azota kirugott one laptop per child-os valaki kerkedett azzal hogy a microdisplay surusegu display egyben szenzor is.
Ez nem igy mukodik hogy belebegtetunk gyarthatatlan hw-t amit ha jobban megnezunk akkor nem optikahoz idomul hanem magahoz es elvetendo, gyarthatatlan.
Nekem van infóm rola milyen optika az ami tud olyan point spread functiont ami megfelelő itt, es kanyarban nincsenek a probalkozók. Es sajat displayt is kivan az a fajta optika, amire a fokusz kulon jon ra mint buktato. -
kvp #3 Az eye tracking megoldasok lenyege, hogy nem a teljes latomezot kell lefedni nagyfelbontasu keppel, hanem csak a latomezo kozepere, az eleslatas helyere kell retina felbontasu kijelzo. Es a ket kulso kamera, meg a belso kijelzett kep egyutt mozog a felhasznalo szemevel. Igy valojaban csak az eleslatas 7 fokos teruletere kell eles kep es ezt a teruletet kell a szemmel egyutt mozgatni. Ha szeretnenk teljes latomezot, azt kezelheti egy-egy kisebb felbontasu statikus kamera es kijelzo is.
Bonusz, hogy igy a latott kulso kepen a fokuszpont mindig a szemhez igazodik, tehat a relativ melysegelesseg a fokuszponthoz kepest negativ es pozitiv iranyban is megvan. Ez (kelloen gyors kameramozgatas eseten) megoldja a common baseline 3D-s kamerak kepe altal okozott szemfaradast is. Erdekes info, de jopar mozifilmes valodi 3D kamera ugyanugy rendelkezik fokuszponttal (pl. az Avatar-t is ilyennek forgattak), viszont ezek csak akkor tudnak elvezheto 3D kepet adni, ha a nezo mindig ugyanoda fokuszal, mint ahova az operator es kamera fokuszalt, egyebkent eletlen lesz a latott kep. Az utolag 3D-sitett filmek eseten mesterseges common baseline sztereo jel kepzodik, ami mindenhol eles es jellemzoen csak egyiranyu a melyseg. (nagy melysegelessegu valodi sztereo eseten - pl. mikrofilmes viewmaster-ek - pedig az egesz kep ugy nez ki, mintha minden targy papirbol lenne kivagva es egymas moge teve, mivel a helyi melyseg info elveszik a nagy dinamikatartomanyu melyseg miatt)
A fentiek miatt a szemmozgaskoveteses dinamikus fokusz lenne az igazi, mind VR, mind AR eseten. Es igazabol mar a technika is adott lenne hozza... -
Sir Cryalot #2 110fovos AR ről beszelünk amihez fokonként 60pixel kell a perifériás látáson kívül?!? roflmaobbq
Se ilyen szenzor, se ilyen display nincs, az optikát már fel sem hozom -
kvp #1 Hivatalosan nem AR hanem VR headset-kent reklamozzak, de persze barmelyik VR headset-bol lehet AR-t csinalni ha rakunk ra ket kamerat. Ezek jellemzoen fix fokuszos common baseline stereo kamerak, de a jobb minoseg erdekeben persze lehetne valtoztathato fokuszpontosakat kesziteni, szervos szemmozgas kovetessel. (amikor a kamerak mindig pontosan oda neznek ahova a user, valtozo keresztezesi ponttal es elesseg beallitassal) Szoval boven van meg hova fejlodni.