8
-
Akva #8 A postagalamb sokkal energiahatékonyab. -
#7 Hihetetlen, hogy hol tart már a tudomány!
Nem akarok beleszólni, de ehhez azért nem kell egy évekig tartó tudományos projekt, hogy ezeket a dolgokat megállapítsák XD
Sarkítva, Ottóka is rájön ezekre, aki kariajiba kapott egy tecsós játék drónt, meg egy távirányítós autót. Az egyik 15 percig megy egy feltöltéssel, a másik meg az összes legóvárát meg szuperhírós babáját már feldöntötte mire jó pár órás nyüstölés után megadja magát. XD -
kvp #6 "A drón olyan feladatot végez el,amit egy autó nem tud megcsinálni! Ugye így már nem is olyan fontos a fogyasztása?"
Pont az a cikk lenyge, hogy ha csak foldi jarmuveket hasznalnanak, akkor ugyanazt a feladatot olcsobban es energiahatekonyabban el lehetne vegezni. Raadasul ha elektromos teherautokat (es kis sokkerekes robotokat) hasznalnanak, akkor allas kozben semennyi energiat nem fogasztananak. Tehat erdemes lenne a dronos legi helyett a felszini, elektromos hajtasu csomagszallitast fejleszteni.
A javaslat pedig az, hogy surun lakott varosokban legyen inkabb elektromos teherauto, majd onnan az ajtoig elektromos felszini robot a szallitoezkoz. Es akkor a dronos csomagszallitas maradna a tavoli pusztaban lakoknak. (oda viszont sokkal jobbak a szarnyas vtol dronok) -
#5 Ökörség ez az összehasonlítás,a cikk szerzőjének fingja sincs az egészről... Egy drón akkor is fogyaszt,ha áll a levegőben,mégpedig nem keveset,mert a súlyát meg kell akkor is tartania! A kerekes járművek állás közben annyit fogyasztanak,hogy éppen ne álljon le a motor.Van kis különbség! Ennyi erővel összehasonlíthatja a tengeri malacot,a tejbegrízzel!
A drón olyan feladatot végez el,amit egy autó nem tud megcsinálni! Ugye így már nem is olyan fontos a fogyasztása? Egy feladatot meg kell oldani.A és B pont közötti szállítás légtérben, fel és leszállással. Ha ezt meg tudja csinálni egy autó,akkor beszélhetünk a fogyasztás különbségről. -
Cat #4 A vonatok a házakig viszik a csomagokat? Mert a drónok és a teherautók igen. -
kvp #3 Igen, a dron-teherauto-vonat-teherauto-dron osszeallitas sokkal hatekonyabb mint dronnal vagy teherautoval menni ket varos kozott. Nem veletlen, hogy japanban ugyan a postai kiszallitas teherautokkal tortenik, de a varosok kozott a teherautok kontenereit vonatokra rakjak. Sot ha a repulo elektromos dron helyett felszini elektromos jarmuvet hasznalnak az meg jobb. (kis hatkereku UGV-k, Kinaban mar hasznaljak)
Kontinensek kozott pedig a hajos szallitas elonyosebb mint a repulos. Tehat teherauto-vonat-hajo-vonat-teherauto. Amerikaban is igy szallitjak ki a legtobb kinabol szarmazo csomagot. -
gombabácsi #2 ez az egész teljesen rossz összehasonlítás. ennyi erővel a vonatokról is szólhatna a cikk, hogy azok meg még energiatakarékosabbak... -
Neocortex #1 Az egész "probléma" áthidalható önvezető teherautóról indított drónokkal, csak addig valahogy el is kell jutnia a technológiának.
Egyébként sincs értelme az összehasonlításnak mert az emberi munkaerő sokkal értékesebb