8
  • Akva
    #8
    A postagalamb sokkal energiahatékonyab.
  • NEXUS6
    #7
    Hihetetlen, hogy hol tart már a tudomány!
    Nem akarok beleszólni, de ehhez azért nem kell egy évekig tartó tudományos projekt, hogy ezeket a dolgokat megállapítsák XD

    Sarkítva, Ottóka is rájön ezekre, aki kariajiba kapott egy tecsós játék drónt, meg egy távirányítós autót. Az egyik 15 percig megy egy feltöltéssel, a másik meg az összes legóvárát meg szuperhírós babáját már feldöntötte mire jó pár órás nyüstölés után megadja magát. XD
  • kvp
    #6
    "A drón olyan feladatot végez el,amit egy autó nem tud megcsinálni! Ugye így már nem is olyan fontos a fogyasztása?"

    Pont az a cikk lenyge, hogy ha csak foldi jarmuveket hasznalnanak, akkor ugyanazt a feladatot olcsobban es energiahatekonyabban el lehetne vegezni. Raadasul ha elektromos teherautokat (es kis sokkerekes robotokat) hasznalnanak, akkor allas kozben semennyi energiat nem fogasztananak. Tehat erdemes lenne a dronos legi helyett a felszini, elektromos hajtasu csomagszallitast fejleszteni.

    A javaslat pedig az, hogy surun lakott varosokban legyen inkabb elektromos teherauto, majd onnan az ajtoig elektromos felszini robot a szallitoezkoz. Es akkor a dronos csomagszallitas maradna a tavoli pusztaban lakoknak. (oda viszont sokkal jobbak a szarnyas vtol dronok)
  • barret
    #5
    Ökörség ez az összehasonlítás,a cikk szerzőjének fingja sincs az egészről... Egy drón akkor is fogyaszt,ha áll a levegőben,mégpedig nem keveset,mert a súlyát meg kell akkor is tartania! A kerekes járművek állás közben annyit fogyasztanak,hogy éppen ne álljon le a motor.Van kis különbség! Ennyi erővel összehasonlíthatja a tengeri malacot,a tejbegrízzel!
    A drón olyan feladatot végez el,amit egy autó nem tud megcsinálni! Ugye így már nem is olyan fontos a fogyasztása? Egy feladatot meg kell oldani.A és B pont közötti szállítás légtérben, fel és leszállással. Ha ezt meg tudja csinálni egy autó,akkor beszélhetünk a fogyasztás különbségről.
  • Cat #4
    A vonatok a házakig viszik a csomagokat? Mert a drónok és a teherautók igen.
  • kvp
    #3
    Igen, a dron-teherauto-vonat-teherauto-dron osszeallitas sokkal hatekonyabb mint dronnal vagy teherautoval menni ket varos kozott. Nem veletlen, hogy japanban ugyan a postai kiszallitas teherautokkal tortenik, de a varosok kozott a teherautok kontenereit vonatokra rakjak. Sot ha a repulo elektromos dron helyett felszini elektromos jarmuvet hasznalnak az meg jobb. (kis hatkereku UGV-k, Kinaban mar hasznaljak)

    Kontinensek kozott pedig a hajos szallitas elonyosebb mint a repulos. Tehat teherauto-vonat-hajo-vonat-teherauto. Amerikaban is igy szallitjak ki a legtobb kinabol szarmazo csomagot.
  • gombabácsi
    #2
    ez az egész teljesen rossz összehasonlítás. ennyi erővel a vonatokról is szólhatna a cikk, hogy azok meg még energiatakarékosabbak...
  • Neocortex
    #1
    Az egész "probléma" áthidalható önvezető teherautóról indított drónokkal, csak addig valahogy el is kell jutnia a technológiának.
    Egyébként sincs értelme az összehasonlításnak mert az emberi munkaerő sokkal értékesebb