8
  • gombabácsi
    #1
    én meg most vettem egy 10000mAh-s akkut a telómhoz, hát, jobban megnézve a rajta lévő apró betűk szerint 6400-as. utánaolvasva a neten, ez valami "rated capacity", azaz valami új átverés :D
    pedig ez márkás, ASUS...
  • barret
    #2
    Ha jobban megnézzük a 6400-at,kiderül hogy 4600 :D A nagy számok bűvöletében élünk...
    Lassan itt vannak a 100 megapixeles telefon kamerákok.
  • M2 #3
    "bármely vállalkozás számára elegendő lesz csak a bevált a licencek megszerzése ahhoz, hogy egy új modellt dobhasson piacra"

    Persze, a gyárat meg majd a nyuszi hozza húsvétra!

    De a 2001-es "találmányukkal" is hogy letarolták a piacot!
  • Sippie
    #4
    Mészáros majd felhúz egy gyárat, lesz saját elektronyos ótónk!
  • kvp
    #5
    "Persze, a gyárat meg majd a nyuszi hozza húsvétra!"

    Nem, azt kiadjak egy OEM gyartonak. Jelen esetben a Magna-Steyr volt a beszallito, de tomegtermeles eseten egy kinai vagy indiai autogyar sokkal valoszinubb mint OEM beszallito. Tehat fogja magat egy ceg, licenszel egy csomo technologiat a vilag minden reszerol az alkatreszgyartoktol, keres egy olcso osszeszerelouzemet es az elkezdi gyartani az altala kitalalt autot.

    Olcso elektromos auto eseten a fo komponensek:
    -letra vaz
    -kasztni
    -felfuggesztes
    -fekrendszer
    -hajtomotorok
    -szervomotorok
    -aksik
    -toltesi rendszer
    -meghajtasi rendszer
    -szenzorok (automatizaciohoz)
    -szorakoztato elektronika
    -ajtok-ablakok
    -ulesek

    Az elso ketto kivetelevel mindegyiket beszallitok gyartjak mar manapsag, tehat ha van egy vagy ket gyar, ami kepes alvazakat es ezekre felepitmenyeket gyartani, akkor alapvetoen minden fo reszegyseg beszerezheto beszallitoktol csak ossze kell rakni oket.

    A koncepcio alapvetoen mukodokepes, mivel ugyanigy keszul az Apple osszes termeke is. Miert ne lehetne mondjuk a tescos tablet melle tesco gazdasagos varosi kisautot venni? Rendben, hogy ezek a rendszerek nem lesznek annyira biztonsagosak vagy akar csak teszteltek mint mondjuk egy atlagos mai auto, de egy olyan orszagban ahol szinte barmivel ki lehet menni az utra ha a tulajdonos vallalja erte a felelosseget (pl. usa vagy india), ott ez egy kockazati tokebfeketeto altal letrehozott ceg altal a legolcsobb anyagokbol, a legolcsobb helyen gyartott auto akar nagyon nepszeru is lehet. Mint nallunk a klasszikus suzuki-k vagy elotte a polski fiatok. Alapvetoen ezek olyan autok mint az olcso kinai telefonok, ha osszetortek, akkor (ha tulelte a sofor) vett egy uj kocsit, mert nagyobb baleset eseten nem sok maradt beloluk.

    A sony azt szeretne a cikkben bemutatott autoval demonstralni, hogy ahogy rengeteg mobiltelefon gyarto tole vesz kamera chipeket (mert van mindenfele, a nagyon olcsotol a nagyon dragaig), ugy az autoipari gyartok is toluk kellene, hogy vegyek a szenzorokat ahelyett, hogy sajatot fejleszt mindenki.
  • Tetsuo
    #6
    Érdekes koncepció. A Sony sok világmegváltó rendszere a kukában végződött, kíváncsi leszek...
    A Bosch pl. hogy rendezi az üzletet, ha a Sony lenne a szenzorok gyártója, vagy ez utóbbi csak a csomagot árulná?
  • kvp
    #7
    Ha jol ertem, akkor ezek a cegek osszeraktak egy csomagot, amit a kinai autogyarnak (akinek a neve fent szerepel a cikkben) mar csak licenszelnie kell. Tehat a bosch is beleadja amit keszit, a sony is, meg a tobbiek is es a kinaiak ezeket megveszik, osszerakjak, eladjak.
  • pakeszke
    #8
    az elemi cella lesz 10 Amperes, azt ugye fel kell DC konverterezni 5 Voltra, igy jon ki a matek