11
  • Liquido
    #11
    20%, ami játékonként eltérő fps-t jelent. A TDP érték a maximális fogyasztást jelenti, ami megint csak nem konstans. Mellesleg egy játékra szánt gépnél pont nem a fogyasztás lesz az elsődleges szempont. Ráadásul a cikkben CPU-ról van szó, te meg GPU-khoz hasonlítgatsz. Semmi baj, neked zöld szemüveged van, nekem meg szemüvegem sincs. :)
    Utoljára szerkesztette: Liquido, 2020.02.27. 11:55:44
  • cateran
    #10
    Tenyleg baromsagot irtal..amit linkeltel az a 2060 SUPER...es nem a 2060....A sima 2060 max almaiban mossa fel a padlot az 5700XT-vel...Az 5600XT-vel van nagyjabol paritasban (vagy 5700-zal) A TDP-t meg majd valaki elmagyarazza, aki ert is hozza..vagy nezz utana....
    Amugy azzal egyetertek, hogy a gpu piacon (per pill) kozelitoleg kalap szar az AMD, foleg a hipergagyi driverek miatt....Arban okesak (hellyel-kozzel) de igazabol senkinek sem javasolnam oket...Proci fronton mas a szitu, ott nobrainer 1 Ryzen
  • ugh
    #9
    Elbasztak.
    Van ez igy.
  • ugh
    #8
    Te meg nezd meg mennyivel zabal tobbet az a szar baszki.
    https://www.youtube.com/watch?v=tPc8VAKPsgk
    Erre gondolsz?
    Hatalmas a kulonbseg tenyleg.
    Megeri azt a min 60+w-ot az a plusz 5-8 frame.
    Utoljára szerkesztette: ugh, 2020.02.27. 10:48:45
  • Liquido
    #7
    Ennek azért jobban nézz utána, youtube tele van összehasonlító tesztekkel. És akkor majd rádöbbensz mekkora baromságot írtál. :)
  • VolJin
    #6
    Az Intel most bőven 10 nm felett van, míg a TSMC 5 nm-el tud gyártani. Ez lemaradás, ami számomra érthetetlen...
  • ugh
    #5
    Mert az intelnek nem csak megtervezni kell a chipet hanem legyartani is.
    A 7nm -uk meg kicsit mas volt mint az amd-e.
    Nehol a tsmc 5 nm-ehez voltak kozelebb.
    Pottyet tullotek a celon es ra is basztak.
    Majd osszeszedik magukat.
    Van jo par cikk es felepitesi leiras is rola.
    Keress ra.
    A nanometer meg nem minden.
    Az nv majd 2 eves 12nm-es 2060-a feltroli a padlot az 5700xt-vel ami meg 7nm.
    Az elobbi grafikai sebessegben kb. uaz. mikozben lenyegesen kevesebbet fogyaszt.
    Pedig az amd kamu teraflops erteke lenyegesen alacsonyabb amivel megy az uj konzolokra is a recska.
    Utoljára szerkesztette: ugh, 2020.02.26. 21:50:41
  • VolJin
    #4
    Gyanítom, egy sor gépikód sincs a mai programokban. A különböző magasabb szintű nyelveken írt forráskódot meg ráereszteni egy compilerre nagyjából egy órás meló. Tesztelni felesleges, mert a programhibák nem a fordításból, hanem a tévesen megírt kódokból állnak. Tehát az összes cég az összes szoftverét egy hét alatt portolhatná. Már ha van ARM toolkitje a használt programnyelvekre.

    A driverek a neccesek, ott el tudom képzelni, hogy assemblybe (kvázi gépi kódba, mert az assembly a hexadecimális utasítások helyett érthető emberi rövidítéseket használnak parancsként ) írnak. Az, hogy a compílerek vannak-e olyan hatékonyak az ARM platformon, azt meg merem remélni...

    De még mindig értetlenkedek, hogy a TSMC 5 nm-es csíkszélességet használ, míg az Intel 14-et? Hogy maradhattak így le?

    Ui.: Lehet, hogy a drivereknél az assemblyvel naiv vagyok?
    Utoljára szerkesztette: VolJin, 2020.02.26. 20:27:12
  • zola2000
    #3
    Igazából a Windows is rendesen fut arm-en csak az x86 függő játékok miatt nem népszerű.
  • VolJin
    #2
    Az Intel mikor fog 5 nm-es csíkszélességet alkalmazni?
    Baromira elhúztak mellette a chipgyártók...
  • kvp
    #1
    Az Apple-nek az arm-ok mar a 4 processzor tipus (m68k, ppc, x86, arm). Regen sem zavarta oket, ha valtotottak, raadasul a macosx egy sima unix, nagyjabol barmin elmegy, kb. mint a linux. Arrol nem beszelve, hogy az ios miatt a legtobb kodjuk mar jo ideje fut arm-okon is. Semmibe nem kerul az x86 melle kiadni egy arm-os macosx-et vagy akar teljes macosx-et rakni egy iphone-ra. (megtehetnek, csak nem akarjak, mert jelenleg nincs benne eleg penz)