12
  • duke
    #12
    Korlatozni kene a sebeseget. Vagy, es bizonyos sebeseg folott kezdjen el szirenazni, villogni, (mint a tolato teherauto) hogy a gyalogosok lassak, haljak, es hogy vezetot figyelmeztesse hogy tul gyorsan megy.
  • T_I
    #11
    e-baleset
  • NEXUS6
    #10
    Az a gáz, hogy mindig amikor bejön egy új eszköz, akkor a fanok eljátszák ezt a hőbörgést. Úgy érzik, hogy elveszítik azt a "szabadságot", ami a szabályozatlan időszakra jellemző. Drónos kollégák is saját magukat xopatják, amikor a tecsós 6000 forintos modelleket igyekeznek összemosni a légiközlekedésbe becsatlakozó, mondjuk stratégiai felderítésre alkalmas hatalmas jószágokkal. Aztán amikor a hatóság öntudatra ébred csodálkoznak, hogy mindent befékeznek. Ahelyett, hogy a meglevő kategórák, jogi keretek szerint, azokat kihasználva próbálnának játszani.
  • molnibalage83
    #9
    A leírásából az vezetődik le, hogy a sima kerékpár sem lehet rendszám és 18 év alatt...
    Az meg nem gépjármű...
  • Akva
    #8
    Majdnem! 18 (16) év alattiak egyáltalán ne használjanak gépjárművet. Régebben is így volt.
  • molnibalage83
    #7
    Ez több szempontól is hülye ötlet. Ezzel lényegében a 18 év alattiakat kitiltod az utakról.
  • kvp
    #6
    Elvileg minden jarmure van betartando sebesseghatar. Gyalogosok kozott csak a gyalogosok sebessegevel lehet menni. Tehat hiaba tudja a motoros roller az 50-60 km/h-at, max. 5-tel szabad menni vele a jardan. A bajok nagyresze abbol adodik, hogy az emberek gyorsabban mennek. Erre kituno megoldas lenne, ha minden jarmure, meg a rollerre is kellene rendszam es forgalmi. Kiveve ha gyerekjateknak van besorolva, de akkor a fenti 5 km/h mindenhol ervenyes ra. Onnantol viszonylag egyszeru lenne leszedni mindenkit a jarmuverol ha gyorsabban megy. Akar a kozteruleti kamerak is tudnak ellenorizni a forgalmat es kuldeni az uzembentartonak a birsagot. Tovabba minden ilyen jarmure kotelezo lehetne a biciklis vedofelszereles, 25 km/h folott kozlekedni kepes jarmuvekre pedig motoros felszereles lenne a kotelezo. Termeszetesen mivel a jarmuveknek van forgalmijuk es rendszamuk, ezert kellene ra a motoros vagy egy uj biciklis/rolleres jogositvany. Ezek hianyaban csak jardan csak max. 5 km/h-aval es csak gyerekjateknak besorolt jarmuvel (pl. labbal rugdosos kismotor, gyerekroller) kozlekedhetne barki. Pillanatok alatt megszunne a legtobb baleset es a szabalytalankodasok is lecsokkennenek. Aki pedig szeretne hasznalni ezeket, az letenne a jogsit, tovabba kivaltana a rendszamot es a forgalmit a jarmuvere. Igen, meg egy gordeszkara is, ha nem csak a zart gordeszkapalyan akarja hasznalni vagy lassu neki az 5 km/h-as setatempo...
  • wraithLord
    #5
    "Ami nem csak rásegít, és/vagy erősebb ennél, illetve nincs lekorlátozva 25 km/h-ra, az segédmotoros kerékpárnak számít."

    Ebből egyébként azt akartam kihozni, hogy s-pedelec-kel és e-bike-kal elvileg csak közúton lehetne menni, mert segédmotoros kerékpárnak számítanak. Tehát járdán se és bicikliúton se szabadna menni vele. (Igaz, biciklivel/pedelec-kel sem szabad járdán menni, ha jól tudom, kivéve, ha nincs bicikliút, és a közút alkalmatlan kerékpározásra, de akkor is csak a gyalogosok sebességével.) Tehát a problémákat valószínűleg/szerintem az okozza, hogy nem lehet megkülönböztetni egy pedelec-et az s-pedelectől, ebike-tól (sőt, egyre inkább egy biciklitől is nehezen), és akik használják, azokat jellemzően nem érdekli, hogy milyen szabályok vonatkoznak rá.
    Az e-rollereknél is hasonló a probléma ezek szerint (ha tényleg van rá már szabályozás).
  • wraithLord
    #4
    Igen, a szabályoknak megfelelő pedelec (tehát, ami még biciklinek számít) 250W-os, max. 25 km/h-ig segíthet rá a tekerésre, és csak rásegíthet a tekerésre, tehát tekerés nélkül nem lehet vele közlekedni.

    Ami nem csak rásegít, és/vagy erősebb ennél, illetve nincs lekorlátozva 25 km/h-ra, az segédmotoros kerékpárnak számít.

    #2 @Merwenus: Jó tudni, mert pont pár hete (december elején) olvastam egy cikket a Totalcaron, hogy problémás az elektromos rollert besorolni a KRESZ jelenlegi kategóriáiba.
    Persze az üléssel ellátott monster e-rollereket/scootereket nem az, egyértelműen segédmotoros kerékpár.
  • molnibalage83
    #3
    Felesleges ekkora erő. Annyira le kell korlátozni az ebike teljesítményét, hogy a paraszt ne száguldozzon vele tekerés nélkül. Mert 500-1000W-tal mehet. Ha max. 200W a rásegítés, akkor kényelmes tekeréssel és ülő pozícióban sem megy 30-35 km/h fölé a bringa. Ennél több nem is kell. De dombra és hegyre ezzel is fel lehet már tekerni erőlködés nélkül.

    E rollerból is láttam olyat Nagykörúton, ami úgy 40-50-es tempóval ment. Teljes életveszély a szutyok kis kerekeivel.
  • Merwenus
    #2
    Van rá szabályozás, pár hete jött ki. Segédmotoros kerékpárnak mondták ki, bukósisak, kressz vizsga, csak úton közlekedhet.
  • wraithLord
    #1
    Na, nemsokára leszállnak a drónosokról, és jönnek az e-rolleres meg e-bike-os üldözések...

    Az elektromos biciklikkel mondjuk nem értem, mi a probléma, a szabványos pedelec-ek a KRESZ-ben biciklinek számítanak, és igazából nem jelentenek nagyobb veszélyt, mint egy sima bicikli. A tényleges e-bike-ok pedig segédmotoros kerékpárnak számítanak. A gond ott van, hogy senkit nem érdekel, hogy mi micsoda, és ki ül rajtuk, boldog-boldogtalan 500-1000W-os kínai, gázkaros ebike-okkal furikázhat.

    Az e-rollerekkel pedig eleve van egy kis probléma, mert a KRESZ szerint sehova nem lehet besorolni őket, nincs rájuk szabályozás. Persze jobb lenne, ha lenne, és nem betiltanák őket, mint pl. Nagy-Britanniában.
    Utoljára szerkesztette: wraithLord, 2019.12.30. 09:50:21