35
  • Tetsuo
    #35
    A blaszfémia bár nekem is rosszul esik, miattad kellene, hogy tartózkodj attól. Nem csak a vallás, hanem a lelkiismereted is mondja, hogy az bűn, ami később le fog méretni...
  • defiant9
    #34
    "Állításaid egy nagyon szűk látókör eredménye"
    Megalapozatlan üres állítás.

    "Isten nevét hiába ne vedd! Materialista szemszögből nem értheted SOHA a vallások lényegét, az isteni rend működését."
    Szólásszabadság van, azt kritizálok amit akarok, nyugodtan kijelenthetem hogy isten csak egy kitaláció, az hogy neked ez nem tetszik az magányügy, tűrnöd kell, vagy bizonyítsd be hogy tévedek és isten valóban létezik, na ez utóbbi ami nem megy.

    "Tehát ha borzalmasan szenved egy minden bizonnyal bűntelen ember (kisgyermek, vagy jámbor, jótét lélek) majd belehal, a túlvilágon bizony elnyeri jussát (mint mindenki más). "
    Jaja, a birkákat mindig ezzel etették, dolgozz csak a földesúrnak, fizesd be az egyházi adót, majd a túlvilágon kárpótolunk(ugyanezt mondják az iszlám szent dzsihád terroristáinak is a vallási fanatikusok, hogy majd 100 szűz várja őket a túlvilágon a támadás után), közben az urak meg az egyházi méltóságok dőzsölnek. A valóság azt mutatja hogy a felvilágosodás és az orvostudomány az ami megakadályozta hogy ártatlan újszülötteket vigyen el tömegével egy sima könnyen megelőzhető fertőzés. Isten nem tesz semmit, nem létezik, nincs hatalma. Nyugodtan nevezhetsz istenkáromlónak, az inkvizíció korának vége, egyébként meg te is ugyanolyan hitetlen vagy ha Allah az egyetlen és igaz isten ahogy ezt milliók állítják és hiszik.
  • Tetsuo
    #33
    Állításaid egy nagyon szűk látókör eredménye, nem csak a kizáró anyagelvűség, hanem a logika, a racionalitás megcsúfolása révén - a múltat és az előrejelzést illetően is. Valójában antitradicionális (liberális, szcientista) propagandát szajkózol, amit valamilyen elmezavar folytán igazolva láthatsz. :-/ De ha teszem azt, szcinetista vagy, a tények legalább kvantitatív lenyomatának utánajárhatnál, a részletekbe meg belegondolhatnál egy minimális szinten, ami alapján világos lenne, vagy legalábbis gyanús, hogy nem minden úgy van, ahogy a haladár prop sulykolja.

    Isten nevét hiába ne vedd! Materialista szemszögből nem értheted SOHA a vallások lényegét, az isteni rend működését.
    Agyban meglehetősen gyengének kell ahhoz lenni, illetve a modern világ permanens agymosásának alávetettként, úgynevezett "kilúgozott" agyúnak kell lenni, hogy az adott klasszikus vallást csak és kizárólag az anyagi világban értelmezzük a spiritualitást célzó, azt lényegként hirdető alapvetések ellenére. Ez már tényleg "művészet"! Gratulálok.
    Gyengébbek kedvéért:
    A kereszténység, az iszlám, a hindu vallások, (többnyire) a buddhizmus és egyéb archaikus eredetű tradíciók szerint
    A földön élő embernek nem csak teste, hanem szelleme is van, amivel nem az anyagi világban létezik, hanem egy lényegesebb létsíkon, valódibb valóságban. A kettő között kapcsolat van, de az anyagi test léte minden esetben véges tartamú, míg a szellemé nem feltétlenül vagy szükségszerűen.
    Isten, vagy vallás nélkül az Abszolútum aki teremtette (vagy megengedte annak lehetőségét) és fenntartja a világot, törvényeken keresztül igazgat. Legfontosabb törvény az ok-okozat törvénye, vagyis MINDEN emberi cselekvésnek, mulasztásnak, gondolatnak törvényszerű következménye van, ami végső soron nem morális érvényű, annál magasabbrendű. (Egyszerűbb magyarázatokban morálisként lehet megjeleníteni.)
    Az emberiség a történelem során egyre távolodik Istentől, ami az ellenpólus felé közelítést jelenti, vagyis jelen világunkat az Ember szabad akaratából történő választás miatt mindinkább "Sátán" (az esszenciával szembeni szubsztancia) uralja, Isten ellenében, de ez utóbbi, illetve az örök törvényei a végső irányító.
    Az élet, vagyis a földi lét ebben a korszakban leginkább szenvedés, egyfajta próbatétel(-sorozat) - már ez is valami tettnek, állásfoglalásnak a következménye.
    Az egyéni szinten történő isteni beavatkozás valójában magunk - ugyancsak tetteink - eredménye. Amikor Isten "megsegít", azt magunknak (is) köszönhetjük, hiszen ami történik, az az örök törvény szerint történik.
    Az ember nem láthatja át a komplex kapcsolatrendszert, hiszen itt élve csak az anyag részét láthatja, ami a valóságnak csak töredéke.
    Tehát ha borzalmasan szenved egy minden bizonnyal bűntelen ember (kisgyermek, vagy jámbor, jótét lélek) majd belehal, a túlvilágon bizony elnyeri jussát (mint mindenki más). Ennek konkrét igazságát a korlátolt testi létből megítélni nem lehet.
    A föld, illetve a Föld "Sátán" uralma által pusztulásra van ítélve, amit elkerülni nem lehet.
    Ezt hirdetik, különböző szimbolikával az adott vallások, illetve összehasonlítva egymással, még ennél többet...




  • defiant9
    #32
    "Az visz előre, hogy kijön az új iPhone, meg évente cseréljük a tárgyainkat, aminek többsége használva sincs."
    Ilyet nem írtam, ellenben a várható élettartamról, életminőségről igen. A tárgyak többsége jellemzően van használva, de nem te határzod meg e tekintetben a normákat akármennyire is szeretnéd, de ha visszavágysz a szocializmus hiánygazdaságába akkor csak rajta, megteheted hogy ne vásárolj, a liberális értékrend szerint nincs rajtad kényszer, el is áshatod a pénzed hogy kivond a gazdasági körforgásból. Kérdés hogy akkor minek is mentél Angliába pénzt keresni a tőke rabszolgájaként.
    "Nem mondod, hogy a trianoni békedidktátum meg a Tanácsköztársaság után kevés volt a várható élettartam."
    De mondom, meg előtte meg rosszabb is, semmi köze Trianonhoz. És mi erre az érdemi válaszod? Semmi.
    Újfent nem válaszoltál, hogy akkor miért is nem költözöl tanyára. Ez a kérdés is mindig sarokba szorít, ilyen gerinctelen struccpolitika jellemzi a vitastílusod, illetve a vizet prédikál de bort iszik papi mentalitás is vastagon ott van.
    Az állításaid továbbra is üresek. nincs mögöttük semmi igazolás csak fantazmagória. A legvalószínűbb forgatókönyv szerint a gépek fogják egyre inkább átvenni a termelést. A bioszférát éppen ez a fejlett technológia fogja megmenteni nem Horthy korának szén alapú gazdasági modellje. Nyomorgás volt akkor mai mértékkel nézve, 1000 újszülöttből több mint 200 meghalt egy éven belül, higiénia hiánya, tudatlanság, elmaradott egészségügyi rendszer. Tényleg ezt sírod vissza? Az imádkozás nem menti meg őket csak a fejlődés, az istened simán hagyta az ártatlanokat meghalni, de egy agymosott hívőről mint amilyen te vagy ez nyilván lepereg.
  • Tetsuo
    #31
    Te tipikusan a haladár eszmék agymosottja vagy, aki szerint tök jó, hogy Ámerika a világ ura és csúnya nácik, meg most éppen oroszok meg kínaiak... Meg éppen a nyugati, materiális rendszer az (igen, már Keletet is szé[email protected]), ami megoldja a világ problémáit, az nem érdekes, hogy sokszorosan nem fenntartható és az erőforrások kizsigereléséből, másokon való élősködésből, alapvető erőszakból tartja fenn magát egy kimerülőfélben lévő bolygón. Ez maga a fejlődés.
    Az visz előre, hogy kijön az új iPhone, meg évente cseréljük a tárgyainkat, aminek többsége használva sincs. Nem baj, a lényeg, hogy pörögjön a gazdaság.
    Mindent [email protected], megmérgezünk magunk körül. Már nincs ép, tiszta terület a Földön, de még körülötte sem. Amihez a modern ember hozzányúl, amit megpróbál megjavítani, az még inkább tönkremegy. A problémamegoldással, az újabb technológiákkal még súlyosabb galibákat okozunk - nem baj, mert ez a progresszió.
    Amíg a szekér le nem zuhan a szakadékba (civilizáció globális összeomlása), addig annak kell örülni, milyen gyorsan halad a szekér.
    Vak vezet világtalant, önző, kicsinyes érdekű politikusok, demokráciának hazudott rendszere - mondanám -, de nem így van. A legfelsőbb szinteken más érdekek vannak, de ennek megértésehez éppen szükséges a kritizált hittanoktatás, teologikus, beavató által támogatott vallási elmélyülés - ez az, ami leginkább hiányzik a nyugati társadalomból, de már a keletiből is.

    Nem mondod, hogy a trianoni békedidktátum meg a Tanácsköztársaság után kevés volt a várható élettartam. Most meg sok, de milyen minőséggel, milyen mérgekkel; és a föld másik felén, akiken élősködik ez a rendszer a nagy ökológiai lábnyomával, nekik mekkora a várható életkoruk? Ezek (is) ugyanis összetartoznak.
    Rákos burjánzásként mindent, az egész gazdatestet (bioszférát) is elpusztító kapitalizmus, illetve annak ernyője, a demokrácia leginkább aktuális deviatív formája, a judeokrácia ideig-órág (maximum 1-2 évszázadig) fennmaradhat, de a sorsát nem kerülheti el és most nem akarok szent könyvekből idézni, elég a materiális létre leszűkített logikát elővenni és belegondolni, valóban belegondolni tabuk és részrehajlás nélkül, mi lesz a vége ennek a pazarló, nihilista, hedonista létnek: önmagát emészti fel.
  • defiant9
    #30
    "Koporsószög? A hittanoktatás?"
    Az, a valótlanságot valósgáként oktatni ezt megítélni nem tudó gyerekeknek az hiba.

    "Ez többszörös képzavar."
    Erre az intéményre gondolok:
    Kalandos úton jutottak Mészárosék a 4,4 milliárdos állami megrendeléshez
    Egy cég feleannyiért szállított volna interaktív táblákat az iskolákba, mint Mészáros Lőrinc érdekeltsége, de a Klebelsberg Központ szerint nem tudták megfelelően alátámasztani, miért ilyen olcsó az ajánlatuk. A cég a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordult, de hiányosan adta be a kérelmét, az pedig nem számított, hogy a döntőbizottság elírt egy iktatószámot. A cég a bírósághoz fordul emiatt. A táblák leszállításában egyébként „alvállalkozóként” a Neptunt, az elektronikus naplót és a közoktatás univerzális informatikai rendszerét fejlesztő cégcsoport vesz részt.


    "Elhaladt a világ? Ja, de nem fejlődésben, hanem a szakadékfelé-rohanásban"
    Az életszinvonalban többek közt. Megint csak állítasz valamit, de semmivel nem igazolod. Tényeszerűen hol lenne ez a szakadék amit vizíonálsz? Csak képzelegsz.

    "helyetti zombihadak"
    Nem látok zombihadat. Megint csak képzelegsz. Az emberiség fejlődik, pl. az a betegség amiben 50 éve még meghaltál volna ma már lehet hogy gyógyítható. Nyugodtan lekapcsolódgatsz az intentről ha nem kérsz belőle, de mindig csak oda jutunk hogy a szád jár, és közben nagykanállal majszolod a kapitalizmus vívmányait. Biztos annyira szeretnél visszamenni Horthy korába?


    "A technika kétségtelenül "fejlődik", de leginkább csak sietteti a rossz irányba haladást."
    Eddig kb. 5x meg lett kérdezve hogy akkor miért nem költözöl ki a magyar tanyavilágba hogy tradicionális hithű életet élj. Megmondjam hányszor sunnyogtál el válasz helyett? Éppen ugynúgy 5x. Ahogy sarokba szorulsz mindig ezt csinálod.
  • Irasidus
    #29
    Nem is tudok érvet felhozni arra, ha válasz helyett egy videót linkelszt. Egyedül a viselkedésed tudom megítélni, és elmondani neked, hogy amit csinálsz az nem vita. Másrészt, ha nem vetted volna észere, én semmi ellen nem szóltam, és nem mondtam, hogy az egyik oktatási rendszer jobb mint másik, annyit kérdeztem tőled, mond el az általad preferált oktatási rendszer milyen is. Erre semmilyen értékelhető válasz nem érkezett, amiből levontam a következtetést, hogy te magad sem tudod. Ennyi történt.
  • Tetsuo
    #28
    Személyeskedő hozzászólásodból világosan látszik, hogy nincs egy szemernyi érved sem a számunkra példát mutató Horthy-korszak aktualizálása ellen, az ellen meg pláne nem tudtál mondani/írni semmit, hogy a Horthy korszak nevelte ki a Nobel-díjasokat, ma meg itt van az idegenszívű "Magyar" Bálint-féle nemzetromboló siserehad, akik nem csak leamortizálják, kifosztják hazánkat, hanem még pimaszul diktálnak is nekünk.
  • Irasidus
    #27
    Nem része a demokráciákba, csak a diktatúrákban.
    Utoljára szerkesztette: Irasidus, 2019.12.26. 19:33:13
  • Tetsuo
    #26
    Az oktatásnak alapvető része a propaganda ma is, mindig is az volt, hiszen népnevelés.
    Az egyik különbség, hogy akkoriban a nemzeti értékeket sulykolta és adta át az a "propaganda", míg ma csak rombolást, dekadenciát közvetít.
  • Irasidus
    #25
    Szövegértésed nulla, ugyanis nem azt írtam, hogy te írsz propagandád, hanem az oktatás feladatát kevered a propagandával. Másrészt az, hogy a saját álláspontod sem vagy képes kifejteni, súlyos vitakészség hiányáról tanúskodik, ami nem csoda, hiszen állításod szerint rossz oktatást kaptál. Igaz? A linkelt videó továbbra is csak azt bizonyítja, hogy magadtól képtelen vagy elmondani azt álláspontodat, ergo fogalmad sincs miről beszélsz. Ha ez volt a célja a videódnak, sikerült, most már teljesen világos, hogy nem tudsz semmit "Klebelsberg Kuno, és Hóman Bálint által kidolgozott világszínvonalú oktatási rendszeréről". Ennyi.
    Utoljára szerkesztette: Irasidus, 2019.12.26. 19:22:35
  • Tetsuo
    #24
    Én bármit írok, az "propaganda", nem számít, hogy valójában te tolod a libsi lózungokat...
    Akkor itt van, nem én mondom sőt, nem is "Klebelsberg-rajongó":

    A 2. vh. győztesei által elvárt kötelezően elhangzott köröket ki kell vonni a beszédből és voilá, megkapjuk a receptet, mit kellene tennünk ma, hogy visszatérhessünk a helyes irányba.
    Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2019.12.26. 19:12:25
  • Irasidus
    #23
    És elárulod végre mit csinált Klebersberg ami annyira egyedülálló? Csak mert ez még mindig nem derült ki... Ellenben az kiderült, hogy az oktatást feladatát továbbra sem érted, és kevered a propagandával.
  • Tetsuo
    #22
    Koporsószög? A hittanoktatás?! Nooormális?
    "Klebersberg-féle államosítás..." Ez többszörös képzavar. Klebesberg nem államosított semmit, ma pedig SEMMILYEN folyamat nem azonos az akkori rendszerével.
    Ma semmi sem nemzeti, csak a dohánybolt. Vagy szerinted ez a nacionalizmus, a hazaszeretet? Hogy a dohányboltot nemzetinek hívjuk és a haveroknak kiosztjuk a lehetőségeket?
    A Horthy-korszakban Magyarország lenagyobb tragédiája után virágzott a nemzet. Az okokon lehet vitatkozni, de ezt nem lehet elvitatni.
    Manapság pedig bármilyen párt kerül is hatalomra, egyszerűen még lejjebb taszítja a magyarok nimbuszát, szellemiségét, és ezek a koporsószögek.
    Elhaladt a világ? Ja, de nem fejlődésben, hanem a szakadékfelé-rohanásban. Senki sem "előrefele" megy, mindezt nem hívhatjuk fejlődésnek, ahogy a globalizmust sem tekinthetjük feljebblépésnek, hanem ellenkezőleg.
    Vagy szerinted a kapitalista, állandó növekedésre kényszerítő élet-halál verseny, a 'minőség elé helyezett mennyiség'-alapú fogyasztói társadalom és az általa kitermelt rendes, nacionalista népek helyetti zombihadak "előremennek", fejlődnek?
    A technika kétségtelenül "fejlődik", de leginkább csak sietteti a rossz irányba haladást.
    Éppen ezek, a kultúrát (és minden mást) mérgező, roppant módon kifinomult, mára mindent átszövő porgresszivista, haladár eszmék amiknek ti is bedőltök, teszik vakká az emberek többségét, így a többség csak a szakadékba zuhanáskor ébredhet fel rózsaszínködös álmából, vagy talán akkor sem.
  • Irasidus
    #21
    Ami azt illeti, a linkben egy árva szó sem esik "Klebelsberg Kuno, és Hóman Bálint által kidolgozott világszínvonalú oktatási rendszeréről", a linkben egy blogger véleménye olvasható a a liberális és poroszos oktatási rendszerről. Egy vélemény lineklése nem tudom mióta számít érvnek, de azt hiszem egészen mást értünk a világos leírás alatt. Semmi esetre sem a véleményt, a hozzáférhetés, és a gyűlölködő fröcsögést.
    Utoljára szerkesztette: Irasidus, 2019.12.26. 18:47:09
  • ostoros
    #20
    Ami azt illeti, világosan leírta, be is linkelte...
  • Irasidus
    #19
    Az, hogy képtelen vagy megfogalmazni az általad említett "Klebelsberg Kuno, és Hóman Bálint által kidolgozott világszínvonalú oktatási rendszert" mit is takar, egyértelművé teszi, hogy fogalmad sincs mi is az, és csak levegőbe beszélsz. A második kérdésemre adott válaszod, amiben kevered az oktatást a neveléssel, egyértelművé teszi, hogy magát a szót sem érted, és úgy beszélsz valamiről, hogy a legelemibb tudásod sincs a témában. Másrészt az egész hozzászólásod fröcsögés, gyűlölködés, és nem az általad preferált oktatási rendszer bemutatása, abból egész pontosan semmit sem tudunk meg, ami világos most már, hiszen te magad sem tudod miről beszélsz, csak a poszt alá öntötted a frusztrációdat.
    Utoljára szerkesztette: Irasidus, 2019.12.26. 16:00:23
  • defiant9
    #18
    "Konkrétan mi változott? A hittanoktatás? Attól lett rossz a PISA-féle szövegértés meg a matematika"
    Igen, az is egy koporsószög, de az egész Klebersberg féle államosításra megy a pénz nem a minőségibb oktatásra. A párthűslég alapú kinevezési rendszer a hanyatlás melegágya.

    "Orbán nem csak bevezette a hittant, ami miatt romlott a szövegértés"
    Ha heti +1 órában nem hittant tanul valaki hanem fizokát akkor szerinted jobb eredményt fog elérni a Pisa fizika kérdéssoron vagy rosszabat?
    A tény ettől még tény maradt, a magyar egyetemek autonómiája csökken a konzervatív kormányzat alatt, ez a kontrolláljunk mindent komcsi módszer. A nagy autonómivála rendelkező amerikai egyetemekről kikerülők pedig a világ legjobbjai.

    "Vajon mi volt akkor, ami ma nincs?"
    Az hogy a világ elrobogott közben, a magad fajta dekadens múltba révedés a lemeradás biztos receptje.

    "Elsősorban a nemzeti gondolkodás és az értékteremtés vágya"
    Csakhogy a világ közben globaliozálódott, velük kell versenyezni, a magad fajták trianont siratnák heti +1 tanórában.
  • Tetsuo
    #17
    Csak egy zsigerből magyarellenes attitűd tudja letagadni Hóman Bálint és gróf Klebelsberg Kuno kiváló munkáját, nemzetmentését. A korábban említett magyar vonatkozású Nobel-díjasok nagyon nagy többsége az általuk kifejlezstett, felépített iskolarendszerben tanultak, lettek naggyá.
    Vajon mi volt akkor, ami ma nincs? Elsősorban a nemzeti gondolkodás és az értékteremtés vágya. Ma ezek hiányoznak leginkább egy valóban hasznos rendszer, illetve a pozitív jövő megteremtéséhez.
  • Tetsuo
    #16
    "A németektől átvett, magyar sajátosságokkal finomrahangolt közoktatási rendszert" nem lehet egy-két szóban elmondani.
    A lényeg, hogy éppen illeszkedett az adott igényekhez és a néplélekhez, amit az eredmények is igazolnak.
    Érdemes lenne kutatni, mitől volt annyira pozitív a hatása, és miért tudta még a szocializmus is kamatoztatni.
    Valószínűleg azért, mert az oktatás legfontosabb pontja a tanárok oktatása, ami bizony nem rögtön a következő évben hoz eredményt, és a következő generációkra is kihat.

    Nem kell változtatni az eredményes rendszer módszerét, hiszen eredményes. A palatábla helyett füzet, de a szigorú nevelés, a mértékadás és a minimumszint változatlan maradhat akár évszázadokig, hozva a jó eredményeket. Amint ez utóbbi elmarad, érdemes vizsgálni az okokat, miérteket.
    A poroszos, nemzeti rendszer bár hozta a kitűnő termést, a módszert leváltották, majd újra... és megy a rácsodálkozás, hogy mitől rosszak az eredmények. Ekkor - ha valóban jobbító a szándék - vissza kellene lépni az eredeti megoldáshoz, ami működött.
  • Irasidus
    #15
    Csak az én két kérdésemre nem válaszoltál. Nyilván mert nem tudsz válaszolni. #10
  • Tetsuo
    #14
    Én mindenre válaszoltam. Mit hagytam ki?
    Te viszont össze-vissza beszélsz:
    " 'Attól lett rossz a PISA-féle szövegértés meg a matematika?'
    Igen, attól lett hogy a tanulók a matek teszten szarul szerepeltek. "
    Miközben eredetileg:
    " Konkrétan mi változott? A hittanoktatás? Attól lett rossz a PISA-féle szövegértés meg a matematika? "

    Persze, tudjuk az Orbánfóbiátok (illetve magyarfóbia, de ez most, itt mellékes) odáig megy, miszerint Orbán nem csak bevezette a hittant, ami miatt romlott a szövegértés, hanem átírta a matematikaoktatást, hogy még nemzetibb legyen a fiatalság. Tudjuk, persze.
    És még véletlenül sem az általam megemlített folyamatok tették tönkre a nagyszerű oktatást; Amit egyáltalán nem kellett volna modernizálni, hiszen bevált és működött, miközben az liberális ámokfutás lerototta az eredményeket.
    Gyümölcséről ismerszik meg a fa, tanítványairól az iskola.

    A linkből idézet:

    ' A liberális iskolarendszerben érvényesül a legkisebb ellenállás elve. Az olyan tudományokban, mint a matematika, a fizika vagy a kémia a legjobbaknak is folyamatosan kell tanulni. Ha én történelmet vagy irodalmat tanulok, akkor lehetek a legjobb a felvilágosodásból úgy, hogy alig tudok az anyag elejéből (pl.: ókor) valamit. A reál tantárgyaknál nincs így. Ott aki nem tud összeadni, az nem fog tudni szinuszt sem számolni. A reál tárgyak hierarchikusak. Ott muszáj becsülettel számonkérni. Hány ember lehet, aki amiatt, hogy a matek elejét nem szerette, nem ismerte meg a legszebb részeit? Lehet, hogy ma matematikus lenne, de mivel nincs minimum, ezért a legszebb részekkel nem is találkozott.

    Másrészről a liberális iskola nem nevel a munkára. Könnyű belátni, hogy ha megtehetem, hogy nem tanulok meg valamit, akkor előbb választom azt, mint hogy szenvedjek vele. Főleg, ha a nélkül is lehetek sikeres. Az élet azonban a munkahelyen nem ilyen kegyes. A fejlett világban sokszor a munkahely az első hely, ahol a fiatal azt tapasztalja, hogy azt is meg kell tenni, amit nem szeretne. Ezért végzi a török, a néger, a magyar vagy a lengyel a piszkosmunkát a világ jobbik felén.

    A liberális iskolarendszer - mind ezek mellett - rosszat tesz az alapműveltségnek. Szakbarbárokat nevel. Én magamról tudom, hogy nem tanultam volna nyelvtant vagy irodalmat, ha nem kényszerítenek rá a minimumelvvel. Én most hálás vagyok, hogy belém verték és szóba tudok elegyedni egy humánértelmiségivel is.

    Inkább legyen kevesebb diplomás, de azok tényleg tudják a dolgukat, a legprofibb módon! A kevésbé okosnak is jobb, hogy tudja magáról, hogy nincs a toppon! Miért kell finomkodni? Így hazudik magának, hogy ő is értelmiségi a WC papírt érő bivalybasznádi diplomával. Igaz a lelke "épp". '

  • defiant9
    #13
    "Az ne zavarjon benneteket, hogy 1. A tanterv módosításának hatása nem azonnal, hanem a későbbiekben mutatkozik meg;"
    "Azonnal" nyilván nem, de 1 év alatt már mérhető. Ha jövőre szar könyből tanítanak szar órkánon szar módszer szerint akkor év végén már mérhető az eredmény, 4 év múlva meg méginkább.

    "Attól lett rossz a PISA-féle szövegértés meg a matematika?"
    Igen, attól lett hogy a tanulók a matek teszten szarul szerepeltek.

    "Nem, az az SZDSZ rombolásának"
    A rombolás csak egy üres szó ha nem rakod mögé hogy konkrétan minek a rombolása. Általánosan bármi változásra rá lehet mondani, arra is amit a Fidesz csinál, lerombolta a régi rendszert. Az eredmények viszont szarabbak lettek, ez ami magyarázatra szorul.

    "csak az ottani magániskolák feltornázzák a számokat, vagyis két külön kaszt van"
    Tehát a liberális, nem centralizált tantervet követő intézményben jobbak az eredmények. Míly meglepő, minden tanuló jobban teljesít ha a képességéhez illeszkedő rendszerben van, ehhez kell pl. az intézményi/tanári szabadság akár tankönyv választási lehetőséggel is, csak ez nem fér össze a kommunista egyenszilárdságú diktatórikus módszerrel.

    "Egyébként a tények magukért beszélnek. Ámerika is a poroszos iskolarendszerben részesült koponyák segítségével lett naggyá"
    Szokásos múltba révedésed. Az amerikai magánegyetemek(Harvard, MIT, Caltech, stb) a világ legjobbjai, ma innen kerülnek ki a legjobb tudósok, mérnökök, a német egyetemek a fasorban sincsenek, nemhogy a magyarok. A liberális amerikai gazdaság lendülete pedig egyáltalán nem fulladt ki.

    ui: Az hogy Ira kérdéseire meg sem próbáltál válaszolni csak azt bizonyítja hogy a szokásos lózung mondás szintján vagy ismét.
  • Tetsuo
    #12
    Az ne zavarjon benneteket, hogy 1. A tanterv módosításának hatása nem azonnal, hanem a későbbiekben mutatkozik meg;
    2. A jelenlegi kormány se nem magyar, se nem nacionalista.
    Konkrétan mi változott? A hittanoktatás? Attól lett rossz a PISA-féle szövegértés meg a matematika? Nem, az az SZDSZ rombolásának, majd a sorra következők közönyének eredménye.
    A közoktatásban egyébként Nyugaton az előrehaladt liberalizmusnak köszönhetően még rosszabb a helyzet, csak az ottani magániskolák feltornázzák a számokat, vagyis két külön kaszt van. Nem tagadom, hogy hazánkban is így lesz - máshogy nem is lehetne.

    Az oktatás metódusa, azon belül a pedagógusok oktatása természetesen roppant lényeges, hiszen ezen áll vagy bukik az egész.
    A németektől átvett, magyar sajátosságokkal finomrahangolt közoktatási rendszerben nevelkedtek híres, modern tudósaink, illetve innnen repült szerte sok más nemzet nagy feltalálója és kiemelkedő szakembere.
    Kissé slendrián módon, itt van megfogalmazva az adott oktatási rendszerek különbsége: link.
    Egyébként a tények magukért beszélnek. Ámerika is a poroszos iskolarendszerben részesült koponyák segítségével lett naggyá, amit leginkább a nácik lerablása exponált. Mindenki hallott Wernher von Braunról, aki a hátán vitte az amerikai űrprogramot, de sok tízezer tudós és szakember kapott letelepedést az Egyesült Államokban függetlenül a náci múltjától.
    A liberalizmusnak köszönhetően ez a lendület fulladt ki a különböző országokban, régiókban, hol előbb, hol később.
    Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2019.12.26. 12:45:47
  • defiant9
    #11
    Szerencsére a nemzeti(=nacionalista) tanterv a hittan oktatással, hatalmi központosítással, pártkatona vezetőkkel irányba állította a színvonalat:
  • Irasidus
    #10
    Két kérdésem lenne hozzád:
    1. Röviden el tudnád mondani mit takar a Klebelsberg Kuno, és Hóman Bálint által kidolgozott világszínvonalú oktatási rendszer?
    2. Szerinted egy száz éves oktatási rendszert ma is használható? Úgy értem, szerinted azt oktatás tudománya stagnál, nem fejlődik?
    Utoljára szerkesztette: Irasidus, 2019.12.26. 10:35:08
  • Tetsuo
    #9
    Sajnos így van. A gróf Klebelsberg Kuno és Hóman Bálint által kidolgozott világszínvonalú oktatási rendszer mára teljesen leépült, semmi érték nem maradt a szocializmus rombolása, majd főként Magyar Bálint ámokfutása után.
  • llax
    #8
    Az a visszagyűjteni kívánt rész a rakéta messze legdrágább és legnagyobb része. A hajtóművek 90%-a, a "száraz tömeg" 75-80%-a visszajönne...

    Ahol már működik (SpaceX, "napi rutin", de sokakban csak a nem működő kivételek ragadnak meg):
    10 hajtóműből 9 visszajön.
    31,2t (üzemanyag nélkül) tömegből 27,2t (1. fokozat - reusable konfig) visszajön, 4t (2. fokozat) a légkörben ég el, további 1,7t (orrkúp) visszahozása is egyre gyakrabban összejön (ez még erősen kísérleti fázisban).
    Tömegben kifejezve: 13%-ot dob el, 87%-ot visszahoz... Nem rossz arány, korábban a 2. fokozat visszahozását (=100%) is tervezték, de azt később elvetették.
    Az 1. fokozatoknál a háromszori felhasználás kezd alap lenni, de négyszerire is volt már példa (az is leszállt).
  • Caro
    #7
    Musk hasonlítgatta a költségeket egyszer. Sajnos a pontos összegekre nem emlékszem, de az üzemanyag költsége durván eltörpül a rakéta költségéhez képest, akkor is, ha a tömegének 80%-át teszi ki.
    Ezért küzdenek nagyon az újrahasznosítással.
  • bunny
    #6
    Ez azért nem egészen így van, hogy nincs túl sok jelentősége. Komoly megtakarításokról van szó, nem hobbiból szendvednek vele. Nem véletlen csinálták meg az űrsiklókat is, az más kérdés hogy végül nem tudta hozni az elvártat mert hiába jött vissza, iszonyú drága és melós volt újra felküldeni.
  • t_robert
    #5
    légy racionális.... lehet, hogy az egy főre vetített Nobel díjas számban jók vagyunk méretünkhöz képest, viszont az is igaz, hogy nobel díjasaink 90%-a végül is külföldön teljesedett ki. Mivel MO soha nem volt képes megfelelő hátteret biztosítani a kiteljesedéshez. Aki valamire akarta vinni annak külföldre kellett menni. Legfeljebb azt mondhatjuk el, hogy életük elején MO az alapszintű , közép és felső fokú képést biztosította. Akkoriban mondjuk 60-70 éve nem voltunk elmaradva ilyesmiben a világtól hanem erősek voltunk. ma ezt koránt se mondhatjuk el. Valami azt súgja, hogy a mai állami oktatási rendszer nehezen termelne ki olyan személyeket. aki majd 20-30 év múlva Nobel díjasok lesznek.
  • t_robert
    #4
    pontosítsunk a rakéta egy részét gyűjtik vissza és hasznosítják újra.. talán.... általában azokat a részeket, amelyek a legelső gyorsító fokozatot jelentik. a 2. fokozat, amely már 100 km magasan válik fellegessé az elég vagy össze égve valahová behullik szemétként a tengerbe vagy valahová egy lakatlan területen.
    Majd ha olyan űrhajóink lesznek, ami egy integrált egységként száll fel és jön vissza legfeljebb az üzemanyag fogy. Mint mondjuk a Millenium Falcon az SW-ben. Amig a fellőtt űrhajó és rakéta 80% használhatatlan drága szétégő szemétként vagy hulladékként végzi igazán túl sok jelentősége nincsen a bármelyik visszatérő résznek.
  • Caro
    #3
    Csak ugyanazok miatt, mint az elmúlt ~150 évben: büszkék vagyunk nagy elméinkre. Akik a hatalmas ellenszél ellenére nem adták fel, és kisebb részt itthon, nagyobb részt külföldön érvényesítették tehetségüket :)
    És ma is pontosan ezt csináljuk.
  • llax
    #2
    Nem egy kicsi ország csinálja ezt... Eredetileg Új-Zélandon alapították a céget, de azóta USA székhelyű és finanszírozású cég lett belőle.

    A cikk a legutóbbi Electron rakétáról ír és megemlíti az egyik felvitt műhold által végzett mérést (elektroszmog), de arról mélyen hallgat, hogy mindazt egy magyar fejlesztésű és építésű műholdacska, a SMOG-P végzi és egy másik, szintén magyar technológiai kísérlet is ezen a rakétán utazott, az ATL-1.
  • NEXUS6
    #1
    Bakter itt van egy ilyen kis pöcsnyi ország 5 millió lakossal és ők miért tudnak ilyet csinálni, mi meg miért is nem? Pedig ha a Nóbel-díjaksok számában nem is, de az egyfőre jutó Nóbel-díjas aspiránsok számában világelsők vagyunk? :D