21
  • wraithLord
    #21
    Ja, tényleg, Pixel nem is volt 5 évvel ezelőtt, Nexusra gondoltam.

    Nekem is van 2014 körülről flagship telefonom (a másik dél-koreai cégtől), de az azért sokszor meg-megakad. Szerintem a memória kevés, mert 2 GB-os verzió. Meg kéne próbálnom visszarakni a KitKat-et, Lollipopnál kezdett akadni, ami a Marshmallownál kicsit abbamaradt, de azért nem tűnt el.
  • Tetsuo
    #20
    A flicker frekvenciát.
  • Tetsuo
    #19
    Én nem "magas" értékről beszélek, hanem a több, mint nulla értékről.
  • mrzed001
    #18
    Sok minden van ami kvázi az Android Operációs rendszer nevében fut.
    Szóval van valami programod telepítve ami a háttérben ketyeg és eszi az aksidat.
    Ez ismét nem lag, hanem vagy béna programozás, vagy a háttérben éppen kriptovalutát gyárt a telód másnak.
    Kezdj el progikat végignézni, mi fut, aztán mehet kényszerített leállítás ami nem kellene fusson.

    Ha használod is telót, és nem a display a legnagyobb áramfelvevő ... ott azért gáz van.

    Ja és sose szabad belépő szintű telót venni (vagy TV, vagy mosógép, vagy ...). Mármint ha több mint 1 évig szeretnéd is használni.
    Mindig a top környéke. Mert ott még nem spórolták le, amit egy alsó-közép kategóriásnál már igen.
  • Palinko
    #17
    Igaz ez csak belépő szintű teló, de attól még fura hogy ilyen eltérő a tapasztalatunk. Megnéztem most akksit meg memóriát is legtöbbet az android os fogyasztja szóval nem úgy érzem hogy bármelyik program túlhajtaná, meg most ahogy megnéztem nem laggolt, délelőtt viszont igen. Fura ez és nem tudom hogy lehetne kideríteni mi a baja, gyári beállítást meg most nincs kedvem megcsinálni annyit nem használom mostanában hogy sokat bosszantson a lag.
  • Macropus Rufus
    #16
    értelme? Vélhetően semmi, ez csak amolyan farok méregetés. Miért nem arra mennek rá, hogy fhd játék 120fps-el fusson? Ennek már lehet van értelme, ha a kütyüt a tévére kötöm. De egy ilyen picsafüst méretű kijelzőt 120Hz pörgetni? Semmi értelmét nem látom. Viszont jó drága lesz.
  • duke
    #15
    "120 Hz-es telefonon dolgozik a Xiaomi"

    Ez vajon a processzor teljesitmenyt, vagy a hangminoseget jelenti ?
  • mrzed001
    #14
    Samu Note 3 (nem 10 ... 3 !). És még mindig nem akarom lecserélni.
    Mondjuk vettünk Xiaomi Mi9, jó darab, és már közelíti a Note stabilitását (és nincs rakta kínai sz-r, bár felülete kicsit gagyi ).
    De még mindig nincs olyan extra amiért lecserélném Note-ot (úgy hogy tele Samu saját app-okkal, meg én is tettem fel 40-50).
  • wraithLord
    #13
    És milyen telefonod van? Pixel? Mert kb. csak a Google Androidja nincs telenyomva mindenféle szeméttel. Vagy esetleg még néhány kevésbé ismert kínai márka, de azoknak meg a hardvere nem az igazi.
  • mrzed001
    #12
    Magas DPC hívás/idő minden esetben azt jelenti, hogy vagy hibás hardware van a gépben, vagy egy sz-r driver.
    Így lehet kitalálni, hogy mi okozza:
    https://superuser.com/questions/202254/how-do-i-get-to-the-root-cause-of-high-deferred-procedure-calls

    Ha ezzel nincs gond, akkor az office/browser se ezért fog lagolni ... lévén az nem WMI driver.
    Sőt, mivel realtime sound/videó dekódolást se végez éppen, így még annyi köze sincs hozzá.
    Úgyhogy akkor már a bottleneck-et kell megkeresni (kevés mem, pagefile használat, IO hiány, ...)


    @Palinko:
    Nekem lassan 5 éves folyamatosan használt droidom van (high end akkor), és köszöni, nem lagol ma se.
    Pedig tele játékkal, meg hálózati és távvezérlés tool-okkal.
    Újraindítva se volt már vagy egy éve (akkor is csak SIM csere miatti leállítás).
    Szóval valami amit feltettél, vagy valami amit a telóval kaptál (gyári app, kínai bsht) fogja le az erőforrásokat
  • Palinko
    #11
    Én ugyan azokat az alkalmazásokat használom már 2 éve, eddig nem volt akadás, mostanában meg már elkezdődött az is, pedig frissítgetem őket bár nagyot nem változnak de gondolom akkor ugrik meg a hw követelmény. Bekaphatják a fejlesztők hogy a semmi új funkcióra egyre nagyobb hw kell... vagy az android szemeteli tele magát nem tudom de elég szar hogy laggol már a billentyűzár is... Szóval nagy baj van, ha egy ilyen telefont is pár havonta vissza kell tenni gyári beállításokra amin stabilan ugyanaz a 6-7 féle app van.
  • Tetsuo
    #10
    Márpedig minden PC megjelenítése, beviteli eszközei stb. akadoznak akár alapból közel milliszekundumot és ezek gyakran összeadódnak.
    Többek között a Deferred Procedure Call-t lehet tesztelni kis programokkal, gondolom nálad sem nulla az átlagérték.
    Aztán a válaszidőn is lehetne javítani etc, etc.
    Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2019.10.21. 16:55:04
  • Gabbbbbbbbbbbb
    #9
    Pedig vannak akadások, csak maximum nem ugyanazokat az alkalmazásokat használjuk, van néhány elég gyengén optimalizált példa..
  • mrzed001
    #8
    "Ennek a fo oka az, hogy egyik ismert sem hard realtime es ez a programokon is latszik."
    Valamit keversz.
    Hard realtime egy ipari PC szintű fogalom. Akkor szükséges, amikor pl a kocsi fékez és megcsúszást érzékel, vagy pl a Tesla vezérlésénél.
    Személyi számítógépeknél (meg teló) NULLA haszna van.


    " Aztan jottek a kulon szalak, de tovabbra is egy gui szallal. "
    Ez kb programozás 1.0, hogy számítást nem végzünk a fő/gui/service szálban.
    Mondjuk elég sok béna programozót láttam már, aki még életében egy Thread-et nem deklarált.


    "Na most a legtobb program ebben az egy szalban futtatja a szamitasai nagyreszet"
    És itt vesztél el, de teljesen.
    Nem, sem az office, sem a böngészők nem a főszálban futtatják a számításaikat.
    És ez már a Win95 korában is így volt.


    Amúgy nem, nem akadozik.
    Én pl úgy szoktam könyvet olvasni (55" LCD TV), hogy pdf, adobe, és ott beállítom hogy folyamatosan auto scroll-olja.
    Én pedig csak hátradőlök, és olvasok ... ha kell néha picit gyorsítok vagy lassítok az auto scroll sebességén.

    Ha bármi akadozik az azt jelenti, hogy gáz van (túlterheltség, alul méretezettség, melegedés, rossz hardware komponens, ...).

  • M2 #7
    Ezért van az, hogy iOS alatt nem a fejlesztőre van bízva, hogy mi fut a háttérben, mert a rendszer mindent amit lehet, leválaszt a fő szálról. A fejlesztőknek nincs vele dolga (pontosan ismert jelenség, hogy a fejlesztőkre nem szabad ezt rábízni, mert nem foglalkoznak vele - nincs rá idejük).
    Ezt kiegészíti az egyébként nagyon erős egyszálas teljesítmény, pont a fluid GUI megjelenítés céljából.

    Úgyhogy nem tudom milyen akadásokról beszéltek, én évek óta nem láttam egyetlen megakadást se, lehet nem ugyanazt a rendszert használjuk.
    Utoljára szerkesztette: M2, 2019.10.21. 10:13:38
  • NEXUS6
    #6
    Szerintem ez főleg a gyártó szempontjából kulcs az űrmeghódiccsához, mármint azé az űré, ami az emberek fejében lakozik.
    XD
  • kvp
    #5
    "minden oprendszer a mai napig akadozik (játékok, böngésző, minden), bármilyen brutál erős vas van alatta"

    Ennek a fo oka az, hogy egyik ismert sem hard realtime es ez a programokon is latszik.

    Anno eloszor minden egy szalon ment, az egesz rendszer, aztan bevezettek a folyamatokat es minden program kapott sajatot. Aztan jottek a kulon szalak, de tovabbra is egy gui szallal. Na most a legtobb program ebben az egy szalban futtatja a szamitasai nagyreszet, igy ha egy programnak gondolkodni kell megall a grafikus felulete es ezzel megfogja a rendszert is.

    Az android ugy lett kitalalva, hogy szo szerint tobb tucat modja van a parhuzamisitasnak, hatterben futasnak. Erre mit csinal a legtobb fejleszto? A gui szalban futtat mindent, mert igy csak kis idore akad meg a rendszer, ami meg neki belefer. Ha mindenki ezt teszi, akkor az egesz rendszer akadozik.

    Jatekfejlesztesnel ugyanez, a cegek nem hard realtime kodot irnak mert az bonyolult es nem kotelezo.

    Szvsz. amig nem kenyszeriti ki egy oprendszer az aszinkron, hard realtime mukodest, addig nem fogjak ilyenre irni a programokat. Ha meg megis megtenne valamelyik, arra nem nagyon keszulne program...
  • Brati
    #4
    A SONY Xperia 1 is 120 Hz-es, és van rajta 3D Scanner. A 120 Hz-et még a játékoknál fogja talán kihasználni.
  • gombabácsi
    #3
    amúgy vicces ez a nagy freki, amikor minden oprendszer a mai napig akadozik (játékok, böngésző, minden), bármilyen brutál erős vas van alatta :D
  • kvp
    #2
    Lcd polarizacios 3d eseten van ertelme, hogy passziv polarszuros szemuveggel nezve se essen 60 fps ala a jatek. Filmezeshez ugyanis eleg a 48-60 Hz is.

    Ha viszont nem lesz benne 3D opcio, akkor lehet egyszeruen csak ilyen paneleket kaptak olcson es marketing celu a fejleszes.
  • gombabácsi
    #1
    szerintem ez a kulcsa annak hogy az emberiség meghódíthassa az űrt!