24
  • ostoros
    #24
    Ezért is volt okos húzás, hogy az óvodát kötelezővé tették.
  • ostoros
    #23
    "A szegregáció, meg a diszkrimináció csak az állam részéről problémás."
    Ez így nem teljesen igaz. Mert figyelmen kívül hagyod az olyan szervezeteket, melyek hatalma lassan nagyobb, mint egy államé...
  • dyra
    #22
    Ebben igazad van, de ha az oktatás célja az lenne, hogy mindenkinek meg kell tanulnia X dolgot és ezt úgy érnék el mint ahogy a skandinávok elérték jelentősen lehetne növelni a tudásszintet. Csak nekünk itthon se anyagi se human erőforrásunk nincs ehhez. 30 fős osztályokban nem lehet külön - külön az egyénekkel is foglalkozni.
  • kvp
    #21
    Tyuk es tojas, de korabban indul. Ha mar a szuletese elott hatranyos hatasok erik (pl. alkoholista szulo), utanna nem taplaljak megfeleloen, a szuk eletter miatt nem tud eleget aludni (hiperakitvitast okoz) es nem fejlesztik az elso 4 evben, akkor mar elsoben akkora hatrannyal indul, ami miatt mar ekkor felzarkoztatasra szorul es lesznek mar be nem hozhato elmaradasai is.

    Ezek utan az iskolaban mar nem sokat lehet tenni az intelligencia alapjan szegregalt oktatason kivul. A gond az, hogy sokszor ez etnikai szegregaciot is jelent, teljesen fuggetlenul az eredeti szandektol. Ez a szegenyebbeknek es butabbaknak tobbnyire hatranybol indul a gyerekuk esete.

    Raadasul a butak aranya ket oldalrol is no. Egyre tobben vannak a mostani szinthez kepest butabbak es egyre tobben vannak akik a folyton emelkedo lec ala kerulnek.
  • dyra
    #20
    Ez amolyan tyúk és tojás esete. Alapvetően elavult az oktatási rendszerünk a probléma ami versenyeztetésre épül a mai napig. Jelentkezni kell az órán az alapján kapod az órai munkádra a jegyet, hogy csak egy példát mondjak. Így az a gyerek aki nem elég törtető vagy nem elég "motivált" már 1 - 2 év alatt lemarad a pitlibe. Meglehet nézni a skandináv iskolákat ott mindenkit bevonnak nincs olyan, hogy Margitka nem jelentkezik akkor jól van üljön ott a sarokba. Az eredményeket lehet látni a PISA felméréseiben.

    Persze amikor már a helyzet előállt valóban kicseszés a jókat összetenni a rosszakkal, de ez akkor is akkor humánerőforráspazarlás az ország részéről, hogy bődületes.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2019.10.02. 16:38:14
  • Sydra
    #19
    Hát ez meg a másik case, hogy a megbízható, civilizált embereket is érdemes elszeparálni a csalóktól, meg az erőszakoskodóktól. Ne neveljünk öngyilkos idegroncsokat azokból, akik képesek produktívan eltölteni az idejüket!
  • mrzed001
    #18
    Mai hír (na nem a liberálsajtóban, az mélyen hallgat ilyen esetekről, indexen nem fogsz róla cikket találni ... kivéve ha Finnországban történik ugyebár, mert akkor címlapon):

    "
    A Miskolci Járási Ügyészség vádat emelt négy fiatalkorú férfi ellen csoportosan elkövetett rablás bűntette, rablás bűntette és csoportosan elkövetett garázdaság bűntette miatt.
    A vádlottak egy osztályba jártak az egyik miskolci középiskolában a szintén fiatalkorú sértettel.
    2017. január hónaptól október hónapig terjedő időszakban a vádlottak közül hárman az óraközi szünetekben külön-külön – más alkalmakkor mindhárman együtt – napi, heti rendszerességgel test szerte ütlegelve megverték a sértettet.
    Szeptember vagy október hónapban egyikük szintén egy óraközi szünetben az iskola tantarmében bokszolni hívta ki a sértettet, és ennek során ököllel ütlegelte.
    Az egyik vádlott hol napi, hol pedig heti gyakorisággal élelmiszert, zsebpénzt, cigarettát vett el a sértettől úgy, hogy ezek átadását követelte tőle, majd, miután megütötte, a táskájából azokat magához vette.
    Szeptember hónapban a három vádlott közül a tanteremben szintén egy óraközi szünetben az egyik ráparancsolt a sértettre, hogy a rajta lévő márkás felsőjét adja át neki. A sértett erre nem volt hajlandó, ekkor két vádlott-társa lefogta a sértettet, míg ő lehúzta a 6500 Ft értékű pulóvert róla, amit elvittek.
    Hát persze hogy ez csak felfüggesztettet ér
    "

    És linkelni tudom az egyik cikket, amikor az így fizikailag TERRORIZÁLT gyerek nem bírta tovább, és öngyilkos lett. Egyetlen bűne az volt, hogy okos volt és jó tanuló. Lehetett volna a következő Einstein vagy Neumann János is, de nem hagyták neki. A tanárok tehetetlenek, vagy éppen félnek és sz-rnak rá.

    Magyarország, 21. század, a tudás alapú társadalom "hajnala".

    És itt vissza is lehet kanyarodni Obamához, hogy miért nem az elit egyetemi oktatási színvonal az elsődleges probléma, hanem az oktatás kezdete az általános iskola (itt is, ott is).
  • Sydra
    #17
    A szegregáció, meg a diszkrimináció csak az állam részéről problémás. Az állam előtt mindenkinek egyenlőnek kell lennie. Az viszont morális és jogi perverzió, hogy megtiltjuk az egyénnek a szegregációt/diszkriminációt. A diszkrimináció az egyén szempontjából nem jelent mást, mint szabad választás. Az egyén legyen szuverén, ne pedig mások szolgája! Az ideális az lenne ha nagyobb tere lenne a magán oktatásnak és mindenki úgy taníttatná a gyerekét és olyan körülmények között, ahogy azt a legjobbnak tartja. És igen, gyakorlat szempontjából az a hatékony ha elkülönítjük a különböző igényű és képességű embereket, hogy hatékonyabban dolgozhassanak/fejlődhessenek. Ne romboljuk a zsenik kilátásait, csak azért mert léteznek buta emberek is! És ebből nem kell önérzeti kérdést csinálni. Ne nyomassuk ezt a képmutató "egyformán értékesek vagyunk" narratívát! Aki gyengébb képességű valamiben, az vegye tudomásul, hogy az!
    Utoljára szerkesztette: Sydra, 2019.10.02. 13:02:36
  • mrzed001
    #16
    Amiről írok, az pontosan a TUDÁS alapú szegregáció. A rasszistát tiltja a törvény, és ezzel teljesen egyet is értek.
    Ja, lehet te is a buta kategóriába tartoztál (aki nem fogta fel), hogy tudás és intelligencia szerint: elit, közép, buta ... ez tehát nem anyagi vagy rassz kérdés.
    Azaz :
    - egy osztályba a szegény/gazdag, bármilyen származású gyerekekkel akik zsenipalánták.
    - egy másikba a butákkal.
    - és egybe aki maradt átlagos.
    Kiválóan működő rendszer, ami lehetőséget ad a felzárkóztatásra és a tehetséggondozásra is.
    Ha már egyszer tudás alapú társadalmat építünk, azt ugyebár igen gáz a tehetséges emberek nélkül (akik ma elkallódnak)

    Amúgy ha van gyereked pontosan tudod, hogy egy osztályban ha van két buta az egy egész osztály zseni teljesítményét tudja hazavágni.
  • coyote55
    #15
    Amiről te áradozol, az a SZEGREGÁCIÓ. Ma szerencsére törvény tiltja. Szerinted hogyan kerülhetett egy osztályba az "elit", aki a másodfokú egyenlet megoldóképletét tanulná, és a "buta" akinek még azt kell magyarázni, hogyan kell fogni a tollat? Ha nem a mai magyar, poroszos iskolarendszerről írsz, akkor érthetetlen. Van gyereked, gyakorló szülő vagy?
  • fejlodes
    #14
    Jelenleg is megosztják az osztályokat már általános iskolában is pl vannak matekos, angolos, infós osztályok.
    Az adók esetén az a baj, hogy jellemzően a nagy cégek csökkentik hatékonyan és sajnos legális módszerekkel az adóikat. Ezzel csak az a baj, hogy így a kis cégek már az adó oldaláról is versenyhátrányt szenvednek el, mivel százalékos értelemben több adót fizetnek be. A jó megoldás alapvetően az lenne, ha kis adók lennének és a kis és nagy cégek százalékosan kb ugyanannyit adóznának.
  • mrzed001
    #13
    Tévedsz.
    Míg az osztály egyik felének a másodfokú egyenlet megoldóképletét kell magyarázni, addig a másiknak azt hogy kell ülni és csendben maradni (vagy hogy kell fogni a tollat).
    Sőt, amíg a fegyelmezéssel megy el az idő, addig sem tud leadni tananyagot ... ergo ELPAZAROLJA az elit/átlag idejét.

    Ezért kell a butát régi nevén FELZÁRKÓZTATÓ osztályba tenni, ahol az alapokat tanulja, és nem érzi totál hülyének magát az elit tanuló osztálytársak mellett (ami további frusztrációt és erőszakot szül, amit éppen az elit tanulón vezet le mert ő az oka, amivel tönkre is teszi egy életre)
    Az elit tehetséggondozása ugyebár vegyes osztályban elképzelhetetlen.
    És bár a kommunizmus fő irányvonala a középszerűség volt (öndicséret büdös ... ez a komcsi mondás mond neked valamit ?), mégis tudták, hogy a szellemi elit az ami előreviszi az országot. Ezért volt is tehetséggondozás.

    Szóval nem apró a tévedésed, hanem csak kolosszális.
  • Torisaru
    #12
    A lelki bántalmazás maradandóbb, és elit vagy buta tanuló is válhat szociopatává, ezért inkább jobb nem megkülönböztetni őket hanem felzárkóztatni a tesztek és felmérők által, amire nem adnak jegyet direkt.
    A buta inkább tanul minthogy kötelezően plussz órákat kelljen vennie, vannak magas intelligenciájuak is a butának tartottak közt csak a körülményeik tartják vissza őket, motiváció és támogatás nélkül nem lesz ambíció.
  • Sydra
    #11
    "A jogszabályoknak úgy kellene ellentételezni ezt, hogy a teljes emiatt keletkezett extraprofitot elvonná. - Természetesen a büntetés mellett.)"

    Ez a "ha nekem rossz másnak is legyen rossz" hozzáállás. Inkább a "ha másnak jó, nekem is legyen jó" hozzáállást kellene erőltetni. Vagyis csökkentsük az értelmetlenül túltolt adóztatást mindenki számára és akkor nem fog a nagy cég se külföldre adózni. Nem kell obama care, meg welfare, meg a többi szuperdrága f*szság, ami statisztikailag mérhetően csak rontott a problémákon, amiket eredetileg meg akart oldani.
  • gombabácsi
    #10
    be kéne tiltani hogy a szórakoztatóipari termékeket gyártók fake fejlesztésekkel jöjjenek ki
  • NEXUS6
    #9
    Az oktatás/kutatásban igaza van.

    "Az ötödik elem az állami felügyelet. Ez pont nem azt jelenti, hogy a nagy cégeket mindenképpen fel kell darabolni. Erről a témáról vitát kell szervezni, ahogy arról is, hogy a gazdaság és a társadalom miként tud jól együttműködni."
    Aha! Az ő idejében, de akár ha az utóbbi 40 évet nézzük, hány nagy gyak az adott szegmenst húzó, de azt le is taroló céget daraboltak fel Amcsiban? IBM, M$, Apple, Alphabet/Google? Ha van évi 40 Mrd profitod, abból simán kifizetsz pár milliárdot pl az EU-nak bírságra, meg megveszed a képviselőket, akik a kongresszusi bizottságban meghallgatják a céget.
  • AnuluWork #8
    Úgy illene ide amit itthon a plebs használ a zászlaján, meg beírja a hóba. Még a betűt se kellene kicserélni ... :)
  • Mat666
    #7
    A nagy Usa-ban ez még jobban igaz aki jártas az usa oktatási rendszerében az tudja hogy miről beszélek. Amúgy lehet hogy a Magyar oktatási rendszer nem tökéletes sőt biztos hogy nem de az Usa-ét bár hol veri.
  • Cat #6
    "Ráadásul az egyetem csak papírgyár."
    Magyarországon valóban így van.
  • mrzed001
    #5
    Igaza is van, meg nem is.
    1, Erős egyetemek. És miért nem előbb erős általános iskolák ?!??
    Miért nem lehet általános iskolában tudásszint szerint szegregálni a nebulókat ?
    Nekünk az átkosban még volt elit, átlagos és buta osztály / évfolyam.
    Most meg kötelező mindent összevegyíteni, hogy a buták (és erőszakosak) tönkretegyék (lelkileg, testileg) az elit tanulókat.
    Ráadásul az egyetem csak papírgyár. Kapsz egy papírt, de annyira nincs köze az oktatott anyagnak a mai realitáshoz, hogy elhelyezkedés után első dolga a cégnek téged oktatni.

    A többi meg a szokásos liberális/kommunista felfogás, azaz vegyünk el mindent a gazdagoktól, hogy utána szét tudjuk osztani ... magunk között.
  • Mat666
    #4
    Obama nagy tanácsai csak az a gond vele hogy egy olyan ember mondja akinek életében nem volt a verseny szférában munkája.Nem hozott nem épitet fel semmit.
    Ez is csak egy semmire kellő politikus aki annyit tud hogy növeld az adót azt lesz mit szétosztani a szavazatókért.
  • Palinko
    #3
    És tanultuk régen hogy a tizeddel hogy kizsákmányolták a népet :D
  • end3
    #2
    Az adóelkerülés a világon minden vállalkozás, - legyen az kicsi v. nagy, - kedvenc sportja. (Mert extraprofit egyik lehetséges forrása. A jogszabályoknak úgy kellene ellentételezni ezt, hogy a teljes emiatt keletkezett extraprofitot elvonná. - Természetesen a büntetés mellett.)
  • Sydra
    #1
    "Obama hozzátette, hogy ismer olyanokat a Szilícium-völgyben, akik borzasztóan sikeresek. De ha arról van szó, hogy növelni kellene az adókat az oktatás finanszírozása miatt, akkor már nem látnak és nem hallanak."

    Mikor lesz elég a befizetett adó? Ha eléri a 100%-ot?
    https://images.slideplayer.com/36/10539530/slides/slide_2.jpg