6
-
SupraMKIII #6 Ha jól emlékszem, ez a rendszer már használatban van vadászgépeken...Nem emlékszem a tipusra, de a legelső két kis kacsaszárny működik így. De ugye - ahogy más is írta - ahhoz olyan szárny/szárnylapok kellenek, amelyek ehhez elég gyors.
Én még azt is megkozkáztatnám, hogy az extra terheléshez a sárkányszerkezetet is méretezni kell...
Szóval túlzásnak érzem, hogy feltalálta, inkább alkalmazta... De azért biztos jó lesz, bár én nagyon élveztem a turbulenciát annó :-) -
duke #5 Ez a tavcsovekben alkalmazott adaptiv optikahoz hasonlo lehet majd. Ahol lezerrel merik a legkor torzitasat, es a tavcsotukrot annak megfeleloen gorbitik masodpercenkent tobb ezerszer. Biztos lesz valami rugalmas feluletu szarny amit majd realtime hajlitgatnak. -
kvp #4 Az eredeti cikk szerint a spoilereket allitjak a szarnyakon, hogy noveljek vagy csokkentsek a felhajtoerot. Ellentartanak vele a szellokeseknek. Ehhez valamilyen gyors elektromagneses aktuator kell, pl. amilyen a modern repuloszimulatorokban van. Jo draga es sok aramot fogyaszt, de gyors es eros. -
#3 Gondolom, hogy ők értenek hozzá, a cikkből maradhatott ki valami.
Az eredeti cikkben valami új mechatronikai rendszerről is szó van, ami gondolom biztosítja a kormányfelületek gyors mozgatását.
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2019.08.22. 15:37:20 -
Ellaberin #2 Tudom, hogy értesz hozzá, de nem gondolod, hogy ők is ? :D
Más: nem régen láttam egy már szabadalmi bejegyzés alatt álló szárny és törzs kialakítást, ami lehet ezt már feleslegessé teszi. Nyilván annak is van jó pár éve mire és a polgári alkalmazás meg ezer év. :S -
#1 Az egy dolog, hogy mérik a légnyomást, detektálják a turbulenciát, szükséges még olyan a másodperc tört része alatt mozgó kormányszerv, ami kompenzálja is az erőhatásokat.
Szal ilyeneket is be kell építeni a szárnyba, vagy a törzsre. (Pl. B-1B kis kacsaszárnyai, asszem azok is pont ezt a célt szolgálják, csak kis repülési magasságon elsősorban)