5
  • defiant9
    #5
    "A villamost és a vonatot miért nem autonómosítják?"
    2017 The World’s First Fully Unmanned Train Is Officially in Operation
    2018 Germany launches world's first autonomous tram in Potsdam

    "A Tesla a legkomolyabb versenyző, a többi homok."
    A Tesla már nem publikálj az eredményeit (ameddig közölte sem volt az elsők közt). A Google és a GM akik kiemelkednek a mezőnyből.
    Miles per Disengagement 2018

    "Legalább 60 éve fejlesztik az autonómvasakat és semmi."
    LOL. Írhattál volna majd 100 évet is ha minden kísérlet számít.
    The Driverless Car Era Began in 1925

    "A robot vas még a kanyarban sincs. 60 év. "
    Legalább annyira meglapozatlan ezen állításod mint az eddig összehordott tévedésid (már amennyiben a 'robot vas' az önvezető járműveket fedné, mivel ez egy eléggé egyedi 'maszatolós' szóhasználat)
  • Macropus Rufus
    #4
    nem lesz belőle semmi. Úgy értem nem lesz olyan ami akár csak 50-el is menne. Túl sok változót kell figyelnie és erre a jelenlegi hw nem alkalmas, majd 50 év múlva talán. Ha 1xü lenne akkor talán a kötött pályás vasak nyugodtan mehetnének automatice. De nem mennek, csak a metrók. A villamost és a vonatot miért nem autonómosítják? Pedig ott aztán több nagyságrenddel kevesebb a probléma amit át kellene hidalni. Persze lehet itt futurológiát végezni, hogy majd 50 év múlva.... sem lesz. Pontosan egy oka van ennek: 50 év múlva már nem lesz szükség ilyen eszközökre. Legalább 60 éve fejlesztik az autonómvasakat és semmi. A Tesla a legkomolyabb versenyző, a többi homok. Na most 50 év alatt a sztechnika a házméretű vasaktól eljutott a testbe szerelhető eszközökig v. a zsebre tehető hatalmas teljesítményt rejtő telefonokig. A robot vas még a kanyarban sincs. 60 év. Sztem 60 év múlva teleportálódni fogunk. Ez az utóbbi 15-20 évben nagyobbat lépett előre mint a robot vas. És ennek legalább annyi valóság tartalma van mint annak, hogy 50 év múlva robot vasaink lesznek.
    Meg egy alapvető dolog: ha ennek a technológiának nem lesz társadalmi elfogadottsága akkor megy a levesbe az egész, mert ki a fene gyártana valamit sok-sok pénzért, ha a kutyát sem érdekli.
  • Macropus Rufus
    #3
    amúgy ja. :)

  • Akva
    #2
    "A BVG döntése értelmében a járműveken mindig lesz egy sofőr, aki vészhelyzet esetén beavatkozhat"

    Ha már ott van, akár vezethetné is a járművet, és akkor meg lehetne spórolni a qrva drága mesterséges intelligenciát.
  • duke
    #1
    Szep lassan azert mar kozeletinek az onvezetok. Egyenlore lassan, gondolom ez is max 20 korul megy, de jo hogy mar elesben hasznaljak oket.