6
-
Fefy #6 "Nagyságrendekkel nyugodtabb lenne a vezetés, ha lenne a forgalom számára alkalmas úthálózat."
Sajnos nincs összefüggés az út minősége és nyugodtabb vezetés között. Saját példámból/tapasztalatomból kiindulva én is ideges vagyok az ilyen miatt:
Pár éve felújított, két település közötti rövid út. Ezen heti 100-150, de néha több km-t is megteszek. Egyenes útszakasz, parasztunk előtt senki és vánszorog 60, max 70-nel. Előzni nem lehet, mert ahhoz nagy a szembejövő forgalom, de ha esetleg mégis lehetne, akkor parasztunk az út közepén megy, hogy véletlenül se láss ki az autója mögül/férj el tőle. Ritkán, de előfordul, hogy még sietnék is (nem kell gyorshajtásra gondolni (a 85-tel sincs bajom, mert csalhat az órája, stb), de 90-nel kalkulálok elindulás előtt, nem 60-nal). Na ilyenkor nem tudok nyugodt maradni. Ami pedig a legszomorúbb, hogy átlagosan heti 2-3 ilyet biztosan kifogok. Egy táblamentes útszakaszon, ami ráadásul belátható, fényes nappal, semmi nem indokolja a 60-at.
Szóval igen, még jó útviszonyok mellett is előfordulhat, hogy valaki ideges lesz a forgalmi viszonyok miatt. Az ilyen vánszorgókat egyébként magamban tömegközlekedésre szoktam ítélni, esetleg áramvezetésre autó vezetés helyett... -
#5 Nagyságrendekkel nyugodtabb lenne a vezetés, ha lenne a forgalom számára alkalmas úthálózat. Például befejeznék végre az M nulláson a sz.rakodást... vagy keresnének helyet a kamionoknak városon kívül. Vagy a Hungária körúton végre kijavítanák azt a 3 - 4 természetes eredetű fekvőrendőrt, ami a Rákóczi híd és a Népliget közötti 4 sávos utat keresztezi. A nagy indián könyvet 10x tele lehetne írni a példákból sajnos. Szerintem nem azért idegesek a sofőrök mert vezetnek, inkább azért, ha nem vezethetnek. -
#4 "elalvas es mobiltelefon hasznalat detektalas"
Ezek már ma is meglévő funkciók, tehát nem újdonság.
Amúgy külön vicces lenne, hogy beülsz kocsiba, fázol (vagy enyhe hőemelkedés), felhúzod a fűtést, kocsi látja ideges vagy, felülbírál és elkezd hűteni ...
Attól is felforr az ember agyvize amikor egy h-lyegyerek áll neki okoskodni ... akkor most képzeljük el amikor a kocsi kezd el ugyanígy okoskodni (nesze neked nyugalom)
Azt viszont nagyon hiányolom, hogy tényleg legyen egy gomb amit megnyomva elmúlt 3-5 perc felvételét auto elküldené zsaruknak, akiknek KÖTELESSÉGE lenne ez alapján eljárni.
Lásd nemrég kirobbant tilosban előző rendőr botrány.
-
kvp #3 A, C es ha legalizalt teruleten tartozkodik es a tulaj feltoltotte az illatosito tartalyt akkor +420. Ezen kivul amikor nagyon anyazik a sofor akkor az utolso 120 masodperc dashcam felvetelet automatikusan kuldi a zsaruknak.
A realisabb felhasznalasa leginkabb az elalvas es mobiltelefon hasznalat detektalas lesz. Mindket esetben gyujtas le, elakadasjelzo ki es szepen lassan gurulva lehuzodas az ut szelere. -
#2 Ezek tényleg ennyire ostobák, vagy rájátsszanak ?
Tényleg egy szoptatós dajka színvonalára kell lesüllyedni, ez lenne a jövő ?
Valamint, ha műszaki szemmel nézem a felvetést, akkor mégis milyen reakciója lesz az autónak a következő esetben:
mész főúton 90-el, 10-el féktávon BELÜL kivág elég egy Buzukis (megtörtént 2x).
Az ütközést vagy a szembe sávba átvágva (sűrű forgalmú út, lehetetlen), vagy az ő gyorsítósávjába + laza útpadkára jobbra kiugorva úszod meg (jobbról kerülöd ki).
Ekkor bizony a sofőr láthatóan feszült, ideges (üvölt), hisz csak a reflexeinek köszönheti hogy megúszott egy potenciálisan halálos balesetet.
Tehát ekkor mit tesz a kocsi?
A, Hideg levegőt küld be?
B, Mozart-ot kezd el játszani ? Requiem?
C, Beethoven-től az Örömóda (a'la Die Hard széf kinyitása) ?
D, altatózene ... ?
Szóval mégis, hogy tudná egy autó megnyugtatni a sofőrt?
Mert azon kívül, hogy rágyújt egy marisra és beküldi a szellőztetőn át, máshogy aligha.
Erősen csilingel a B.LLSH.T detektorom ...
-
dzsagon #1 Én se lennék többé stresszes, ha kapnék egyet.