13
  • Zoliz
    #13
    A természetes erőszak (pl. lecsapom a legyet) erőszakkal történő elnyomása = globális kommunizmus
  • Major
    #12
    Nem mindenki warezol.
  • zola2000
    #11
    Egyébként a magyar piaccal az is a baj, mivel kicsi ezért nem nagyon éri meg olyan dolgokat behozni, ami nem mainstream. És ami Ázsiában mainstream, az európában nieche.

    (A torrent/netflix és a méter feletti 4K TVk idején meg kinek kell mozi? )
  • zetortraktor
    #10
    Hát, igen.
  • zetortraktor
    #9
    Egy példa? A több tucat ellenében? Ráadásul megint látványfilm. Azok, amiket lehet mutogatni nemzetközileg. Meg a zsánerfilmeket is, ld. koreai horrorok. Ezeket nem az adja el, hogy melyik országból származnak, hanem a műfajuk és/vagy a költségvetésük, ergó a viselkedésükből nem lehet következtetni a gyártó ország filmes piacára.

    Sok kicsi sokra megy alapon például a francia középvonalas filmek esetében nagyon fontos a nemzetközi forgalmazás, és minden eurótpai országban van ezeknek egy közönsége. A kínai filmek esetében viszont épp úgy nincs túl sok piac, ahogy az indiaiaknál sincs (ők is Amerikából szedik pár kiemelt premier esetében a nemzetközi bevételük nagy részét.)
  • zola2000
    #8
    "Itthon mikor láttunk kínai filmet moziban? Cserében franciák bőven jönnek"

    Persze bemutatják a francia filmeket európa szerte és kb ennyi. A kínai filmeket meg bemutatják Ázsia szerte alacsony-közepes sikerrel:
    például the mermaid
  • grobs
    #7
    "Wandering Earth még így is sikeresebb volt Amerikában, mint a Raid vagy az Ong-Bak, de máshol talán már nem."

    Láttam már durva dolgokat, de komoly perverzió ezeket moziban megnézni. Ingyen is meggondolom, hogy az időmet egy újabb sudokura, vagy egy ilyenre csesszem el amikor már nullán vagyok.
    Kínaiak nagyon ráfeküdtek a filmekre de egylőre nagyon kínai mind, hiába vitték haza Jackie Chan-t, hogy mondja meg a tutit.
    Az amerikai filmeknel kína egy stratégiai fegyver a számháborúban. Bevételük nem a nézőkből van hanem a kínai szponzorokból. Pont emiatt a legkevésbe sem érdekli őket a cenzúra. Akár a fél filmet is kivágják ha időben bemutathatják, mert ha csak egy zsákfalu lakossága nézi még az is több mint a teljes EU zóna, és lehet lóbálni a számokat. Ha viszont csúszik a bemutató, akkor csúsznak a számok is. A kínai kritika meg senkit nem érdekel ott ahonnan a bevételük van.
  • zetortraktor
    #6
    "az európai filmipar már csak árnyéka régi önmagának."

    A filmipar attól árnyék, mert nem tömegeket vonz? Nem a minőség az elsődleges dolog? De félretéve ezt, az, hogy a nemzeti filmek belföldön mekkora bevételt érnek el, nem minősíti a filmipart, főleg akkor nem, ha a hangsúly a középkategóriás filmeken van, amik közül elég sok hozza az elvárt bevételt. Ami ugyan nem a Bosszúállókkal verseng, de a hollywoodi középkategóriát üti.

    A lényeg a filmipar megítélése kapcsán, ha az ember a bevételekre koncentrál, az az, hogy mennyi pénzt hoznak a filmek nemzetközileg. És egy kínai film elég minimális terítést szokott kapni. Itthon mikor láttunk kínai filmet moziban? Cserében franciák bőven jönnek, és jó eséllyel egy francia film eljutva az európai országokban több bevételt szerez, mint a kevés helyre eladott kínai. Ami persze köszöni szépen és jól elvan a belföldi bevételekkel. De ettől még másnak nem fog kelleni.

    (Más kérdés, hogy a Wandering Earth még így is sikeresebb volt Amerikában, mint a Raid vagy az Ong-Bak, de máshol talán már nem.)
  • zetortraktor
    #5
    Nem a tartalommal törődnek Kína esetében, hiszen egyrészt ha bemutatják a filmet (és szinte mindent bemutatnak), akkor tök mindegy, hogy mit mutatnak be (és egyébként sincs komoly beavatkozás a tartalomban - a Közel-Keleten sokkal jobban figyelnek ilyesmire), másrészt a kínai bevételekből Hollywood sokkal kevesebbet lát, mint az európaiakból. Kína kapcsán a kínai helyszínek, színészek és sztoriszálak számítanak, hiszen azok veszik rá az embereket, hogy elmenjenek moziba. És, ha ezek bekerülnek a filmbe, akkor az amerikai stúdió nem a bevétellel, hanem azzal nyer, hogy koprodukciós partnert talál magának náluk.

    "e Franciaországban alig tűnnek fel hazai filmek,"

    Tavaly négy. Az eggyel kevesebb, mint az öt. Azelőtt 3. Ami nagyon magas szám és kettővel kevesebb. Vesd össze más európai országokkal.

    Ráadásul a franciáknál és máshol komédiáknak és egyéb kisebb filmeknek kell versengenie a nagy hollywoodi blockbusterekkel, míg Kínában amellett, hogy készülnek romkomok, a nagyköltségvetésű epicek sikerek. Ha azokat kivesszük, mert a legtöbb ország nem gyárt 50+ millió dolláros filmeket, egy kicsit változni fog a helyzet. (Ettől még erős az ázsiai nemzeti piac, csak kell a kontextus.)
  • zola2000
    #4
    "egyre több az olyan amerikai film, ami Kínában több pénzt hoz, mint Amerikában"

    Ami miatt sokszor alapból úgy csinálnak meg sok filmet, hogy Kínában ne kössenek bele a filmbe (mert pénzt) szóval a kínai cenzúra mindenkit érint.

    "A franciáknál is elég sok hazai film szokott lenni a legjobbak között"
    Azért ahhoz képest hogy Kínában-Japánban-koreában csak 2-4 amerikai film jut be a top10be Franciaországban alig tűnnek fel hazai filmek, az európai filmipar már csak árnyéka régi önmagának.
  • NEXUS6
    #3
    Khmmm. Szemantikailag faszság a cikk címe. Bírom amikor újságírók köznyelvi, valami másra utaló, eredetileg akár ellentétes jelentésű kifejezést alkalmaznak. Gyakorlatilag adott szövegkörnyezetben helytelenül.

    Nem a bizonyos esetekben szarkasztikus, hatalom által alkalmazott, erőltetett dolgokkal kritikus, "népszerű" kifejezés illik ide (hiszen a cenzúráért nyilvánvalóan nem ujjonganak a tömegek), hanem egyszerűen a: gyakoribb.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2019.06.30. 23:01:53
  • zetortraktor
    #2
    A franciáknál is elég sok hazai film szokott lenni a legjobbak között - azok az országok, ahol elég sok filmet csinálnak (ld. India), ez azért megszokott.

    Viszont Kína kapcsán nem az az érdekes, hogy nem az amerikai filmek uralkodnak, hanem az, hogy mennyivel megnövelték a bevételi részesedésüket az amerikai filmek, nagyon durván teret nyer Kínában Hollywood, többek között azért, mert egyre több filmet engednek bemutatni. Arról nem is beszélve, hogy egyre több az olyan amerikai film, ami Kínában több pénzt hoz, mint Amerikában.

    "eközben európában ... a mozikból is amerika felé megy minden pénz"

    Európából a mozikból a bevétel nagy része oda megy, ahova Amerikában vagy Kínában is - a mozikba. Egy kisebb rész meg a helyi forgalmazóhoz. Amerika maximum ezt követően jön.
  • zola2000
    #1
    De az amerikai filmeket is cenzúrázzák Kínában.

    mellesleg nem csak kínában de több ázsiai országban is a mozis toplista több mint fele nem amerikai:
    https://www.boxofficemojo.com/intl/korea/yearly/
    https://www.boxofficemojo.com/intl/china/yearly/
    https://www.boxofficemojo.com/intl/japan/yearly/

    szóval arról hogy az amerikai filmek nem tarolják le a kínai piacot a piacvédelmük csak részben tehet (eközben európában ... a mozikból is amerika felé megy minden pénz)
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2019.06.30. 19:52:07