5
  • kvp
    #5
    "Ha valaki most jönne hogy megreformálja a PC-t, azt nem néznénk hüjének? Ki használ ma PC-t egyáltalán? Nyilván mindenki, de akkor is illik úgy tenni mintha csak mobilteló létezne, mert ez a trendi. Ilyen formán a Tesla gyak mellé lőtt, elektromos bringát, rollert, faszomat kéne csinálnia inkább. Az autókat meg hagyni arra, aki ért is hozzá."

    Rossz a kerdesfelteves. Ki hasznal ma autot amerikaban? Nagyjabol mindenki. Bringat es rollert? A gazdag gyerekek a lakoparkokon belul, meg a penztelen hipszterek a nagyvarosokban. Egyik sem igazan piac.

    Az autoiparban van penz, csak nehez eleg olcso elektromos autot gyartani. Viszont egy bizonyos meretgazdassagossag felett mar a jelenlegi technikai szinten is az elektromos auto nyer. Tehat jol latjak a piacot csak kell egy kis ido, hogy eleg nagyuzemben tudjanak gyartani ahhoz, hogy megerje. Az Apple is majdnem csodbe ment 2x a 90-es evekben, aztan a vegen megsem es bejott nekik.

    A Tesla sem talalta fel a spanyolviaszt, de ugy nez ki, hogy a nagy gyartok elfelejtettek hogyan kell elektromos autot epiteni. Mi van egy Tesla 3-asban: alvaz + aksik + hatsokerek hajtas + 4 futomu felfuggesztes es kormanymu. Ez a villanymotort leszamitva nagyjabol ugyanaz ami a Ford T-ben is volt, raadasul a T modellek egy resze meg az Edison altal kitalalt villanymotort kapta inditomotornak, amivel kb. 3 kilometert lehetett menni a benzinmotor beinditasa nelkul (vagy ha kifogyott a szufla). Tehat a technologia adott volt regen is, csak az aksik kapacitasa nem volt eleg. Most mar az es igy mar megeri elektromos autot gyartani es hasznalni.

    Az Apple-t ugy ertem, hogy minden egyedi a Teslakban, bar sok a beszallitott alkatresz es nem feltetlen a minoseg viszi el oket, nem az alacsony ar, mert dragak, hanem az hogy egyedi es meno. Ha majd mar minden munkanelkulinek is Tesla 3-asa lesz, akkor mar nem lesz meno, viszont a ceg eleg gazdag lesz. Ha pedig csodbe mennek, kb. ugy mint ahogy az Apple csinalta majdnem, akkor ok leszek az uttorok, akikre emlekezni lehet. Amikor az Apple elkezdett szamitogepeket epiteni, foleg az elso Mac-et, akkor meg senki nem gyartott grafikus feluletu, egervezerelt PC-t, mert az IBM meg nem csinalt olyat, a Xerox Parc kutatoit meg eppen kiraktak az utcara. (azonnal fel is vettek egy csomot kozzuluk az Apple-hoz) Szoval jokor voltak jo helyen es olyat arultak amit eppen meg akkor senki. Ezt a Tesla is megjatszotta, persze utnana jottek a PC-k, meg hozzajuk a windows a nagy oreg IBM-tol es egy kis noname beszallitotol, a Microsoft-tol, mint ahogy az autoiparban is jonnek a nagy oregek elektromos autoi, meg hozzajuk az aksik a noname kinai beszallitoktol, mint pl. a Byd.
  • NEXUS6
    #4
    Ha úgy érted az Applét, hogy 100% marketing, 0% hozzáadott hw, akkor igen. Jó túlzás volt. Bocs.
    A Tesla az elmúlt 1-2 negyedévben hozta ki a legtöbb terméket a gyártósoron és csőd közelben van, megint.

    Értem én, hogy úttörők, meg minden, de az autóipar egy 150 éves szakma. Ha valaki most jönne hogy megreformálja a PC-t, azt nem néznénk hüjének? Ki használ ma PC-t egyáltalán?
    Nyilván mindenki, de akkor is illik úgy tenni mintha csak mobilteló létezne, mert ez a trendi. Ilyen formán a Tesla gyak mellé lőtt, elektromos bringát, rollert, faszomat kéne csinálnia inkább. Az autókat meg hagyni arra, aki ért is hozzá.
  • NEXUS6
    #3
  • dyra
    #2
    Csesszétek meg az önvezető autóitokat!
    Alistair Griffin - Just Drive
  • kvp
    #1
    "Pontosan tudjuk, hogy hol és miben kell jobbnak lennünk, de az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy még egyetlen olyan jármű sincs, amelyet IT-cég fejlesztett ki és dobott piacra."

    Mivel az IT cegek csak automata autokat gyartanak. Marpedig 0 darab teljesen automata autotipus van jelenleg a piacon. Arrol nem beszelve, hogy az IT cegek uzeleti elonye, hogy rajottek, hogy a hardvergyartast es a szoftverkeszitest erdemes kulonbontani es a hardvergyartast kiszervezni, mivel nem azon van a nagy haszon. Amikor a Microsoft megjelent a piacon a DEC minden hardverehez maga fejlesztette a szoftvert is. Az IBM viszont csak licenszelte a Microsoft-tol amit tudott. Ebbol a ketfele fealallasbol csak a szoftverfejleszto ceg jott ki nagy haszonnal es maradt meg a piacon a mai napig.

    Persze van ellenpelda, a Tesla, ami egyszerre hardvergyarto es szoftverkeszito, de ok a kivetel es kozelebb allnak fejlesztesi stilusban egy IT ceghez, mint egy hagyomanyos autogyarhoz. Ok az autogyartas Apple-je.

    A kerdes, hogy a nagy hagyomanyos autogyarak egymagukban utol tudjak-e erni az IT cegeket vagy kenytelenek lesznek megvasarolni toluk a szoftvereiket, mint teszik azt szamitastechnikai hardvergyartok? (a Lenovo, a Dell vagy a HP sem gyart sajat Windows-t, csak licenszelik a termekeikre) Kisebb kerdes, hogy van-e eselyuk az azsiai (foleg kinai) hardver gyartokkal szemben, akik esetleg csak megveszik a kesz szoftvert mondjuk a Google-tol es felteszik az autoikra.