6
  • defiant9
    #6
    "felteve, hogy nincs mas is a cellaban"
    Az 5G egyik fontos eleme hogy nagyságrendekkel több alacsony sávszél igényű IoT klienst tud kiszolgálni.
    achieved in 100MHz TDD spectrum with 5ms latency in a moving vehicle

    "Ez mar itt 30 ms-es ping"
    Egy Washington-New York ping idő 7ms(330 km). Tehát 5+7+5-nél tartunk hálózat oldalról jelen technológiai szinten. A kiértékeli idő nyilván szoftver függő, Elon már 2000 fps-es elméleti feldolgozási sebességről beszél. Számoljunk csak a konzervatív 30fps-el, az 33ms, Tehát összesen 50ms.

    "Ez eleg nagy kesleltetesu iranyitast jelent, persze az embernel (0.25 masodperc) meg mindig jobb valamivel (kb. 4x)"
    Eleve a 4x jobbhoz nálam nem igazán passzol a valamivel kicsinyítő képző.
    Másrészt a hatóság sem 0.25s reakció idővel számol(akkor sem ha mondjuk egy fiatal F1-es pilóta rákoncentrálva tudhat ilyet produkálni)
    Setting the perception reaction time to 1.57 seconds excludes a large predictable set of drivers. Many sources simply recommend a 2.5 second minimum.
    1.57s/50ms az 31x jobb idő. Én kb, nem is vártam mást egy gépektől, a gyorsaság erősségük, a jóság amin elsősorban dolgozniuk kell a fejlesztőknek.

    Azzal teljesen egyetértek hogy a fedélzeti számítógépnek autonóm módon kell tudnia működni.

    "Egyebkent ennyi erovel lokalisan minden auto broadcast-elhetne is az adatait, azaz a helyi bazisallomas altal koordinalt modon"
    Ilyet szerintem nem tud az 5G sem hogy egyedi broadcast frekvenciákat vagy tokeneket osszon a hatósugárban lévő eszközöknek, szvsz. túl drága is lenne erre egyedi protokollt fejleszteni. Az hogy le irányba legyen egy ilyen dedikált sáv az kivitelezhetőbb(kb. mint amikor a TA jön rádión, értelemszerűen több adattal és csak környező bázisállomás cella/sector szintre fókuszálva. Nemrég volt róla cikk hogy a kereszteződésekben is lenne ilyen jelforrás, ezt lehetne áttenni a mobil rádiós hálózatba.
  • kvp
    #5
    Az 5G 5-10 ms-ot csak a keszulek es a bazisallomas kotott tudhat, felteve, hogy nincs mas is a cellaban. Ehhez jon az optikai halozat es akkor a szervernek meg dontenie is kell es a dontes mar mehet is vissza. Ez mar itt 30 ms-es ping, de a szerver miatt lesz ez 60 ms is. Csak egy sima ping, 1 hop-nyi tavolsagra levo szerverrel. Ez 0.06 masodperc. Viszont ilyenkor a szerverek kvazi a bazisallomasokba vannak epitve (ha nem is fizikailag, de kabelezesileg mindenkeppen).

    130 km / h az kb. 36 m / sec, azaz 0.06 masodperc alatt 2.16 metert tesz meg az auto. 50 km / h eseten pedig 0.84 metert. Felteve, hogy semmilyen radios zavar nem keletkezik. Ez eleg nagy kesleltetesu iranyitast jelent, persze az embernel (0.25 masodperc) meg mindig jobb valamivel (kb. 4x). Ez nagyjabol az a minimum szint ahol meg az automata auto meg elonyt jelenthet az emberrel szemben.

    A fentiek fenyeben azert a halozatot inkabb csak az autok altal latott ter informaciok (voxel map-ek) megosztasara erdemes hasznalni, a tenyleges dontesi folyamatokat szerintem biztonsagosabb az autoban hagyni, mert akkor a jarmu halozati kimaradas eseten sem valik iranyitatlanna, csak a kevesebb informacio miatt bizonytalanabba valik a tererzekelese, azaz lassit es ovatosabban vezet.

    Egyebkent ennyi erovel lokalisan minden auto broadcast-elhetne is az adatait, azaz a helyi bazisallomas altal koordinalt modon, minden jarmu folyamatosan egymas utan elmondana a sajat meresi adatait es akit erdekel, az odafigyelne ra. Ezzel egy hop-nyit lehetne sporolni.
  • defiant9
    #4
    Az 5G 5-10ms késletetésű. Pár száz kilométeres optikai hálózati késletetés még 5 ms.
    Ez bőven jobb mint amit az emberi feldolgozóképesség/reakcióidő képes produkálni.
    A kliens-szerver szvsz. arra lesz jó hogy mindenki uploadolja a pozicióját, 'világképét', jövőbeli szándékait amit a környező járművek megkapnak, nem kell egy út során ezerszámra P2P kapcsolatokat nyitni. A döntést viszont a fedélzeti számítógép hozza majd meg az összes input alapján.
  • AgentKis
    #3
    Ez lesz a hackerek legnagyobb bulija! Meg egy kicsit felturbózott 20.000-Ft-os GSM zavaróval meg lehet majd állítani a forgalmat bárhol! XD
    Ilyesmire gondolok
    Utoljára szerkesztette: AgentKis, 2018.11.16. 08:02:56
  • Sir Cryalot
    #2
    Juhhu lassan kp-nak lehet venni a joslatot hogy detroitot csinalnak az agyamentek nemetorszagbol meg az autoiparabol.
  • kvp
    #1
    Mondjuk meg az 5G halozatok sem eleg gyorsak autok vezerlesehez orszaguti tempo mellett, de frissiteni megfelel barmi ami net. (a feny sebessegebol adodo elmeleti minimalis ping miatt nem nagyon lehet eleg gyors halozatot kesziteni ha messze van a legkozelebbi adatkozpont) A tobbi is inkabb csak marketing szoveg, tenyleges fejlesztesek nelkul.

    ps: Mogotte a grafika is az uj fedelzeti szorakoztato rendszer specifikacioja, de szerintem ez egy automata autoba, kozponti egysegnek keves lesz. Es foleg nem osztozhat a szorakoztato rendszerrel es a navigacio gui-javal a tenyleges jarmuvezerlo rendszer.