20
  • Sir Cryalot
    #20
    Ne zavarjon hogy többségben vannak akiket érint: https://en.wikipedia.org/wiki/Virtual_reality_sickness

    mozi sosem a képminőségről volt híres hanem fetisizmusokról.
  • mrzed001
    #19

    "Hát ki is derült róla, hogy pár perces használata a legtöbb embernél rosszullétet, hányingert, szédülést okoz."
    Erről nekem valahogy az a cikk ugrik be amikor azt elemezgették, hogy a 48p-s filmek (azaz 48Hz, 48 fps) amitől sokaknak hányingere lett meg szédülés meg rosszullét meg .... ugyanez a rizsa.
    Akkor is első kérdésem volt, hogy: Ezeknek van jogsija?
    Mert az életben azért egy "kicsivel" több, mint 48 fps-el látszódnak a történések a szemünk előtt.
    Akkor a kocsi volánja mögött ülve is szédül?

    Nyomtam én is egy kis VR-t, és eszméletlen jó volt.
    Külön extra, hogy a régi nagy kedvenc, a Serious Sam-et tudtam így játszani.






    Egyszerűen eszméletlen jó.
    Egy kicsit nehéz az Oculus VR headset, és ráadásul sokkal kényelmetlenebb mint a PS-é.
    Szorít, nyomja a fejed, az orrod, rácsúszik, nem kapsz orron levegőt ... PS-é hozzá képest egy masszív, merev, könnyű és kellemes viselet.
    De a 2 fegyveres vezérlés (és két irányba lövés), az valami olyan amit más gámába egyszerűen nem lehet megvalósítani.
    Nem hittem hogy lehetséges, de új szintre emelte a Serious feelinget. Zseniális :)


    Ami a VR világba élést illeti, az viszont beteg dolog.
    A mai VR ugyebár a Star Trek-ből oly jól ismert holoszoba kezdeti, "őskori" változata.
    Ahol ráadásul a virtuális világ fizikailag jelent meg, megérinthető, minden érzékszervvel megtapasztalható volt (ízlelés, szaglás is).
    És ott is szabályok voltak rá, hogy ki mennyi időt kap holo használatra. Szóval, lehet ezt ésszel is.
  • Sir Cryalot
    #18
    lightfield displaynek az a lényege hogy tűéles képen állítanak pixelenként fókuszt, ésha tűéles akkor nem látszódhat se pixel sesemmi , mert attól kevésbé térbeli. Nemhogy messze vannak ettől ,150 fovval kéne:D

    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2018.10.11. 02:17:31
  • Sir Cryalot
    #17
    Szerencsére annyit azért haladt a téma hogy még egy Palmer Luckey nem fog elővágódni a garázsból a Dunning Kruegerjével, egyébként beszéltem vele mielőtt befutott, a bullshittelés arra nem kifejezés :DDD.
  • Thrawn
    #16
    Vernor Vinge: A szivárvány tövében

    San Diego, Kalifornia, 2025.
    Robert Gu, egykor világhírű költő volt. Aztán az Alzheimer-kór elvett tőle mindent. Most egy úttörő orvosi kezelésnek köszönhetően újrakezdheti életét, de a világ nagyot változott körülötte. A mindenütt jelenlévő wi-finek, az okosruháknak és okos-kontaktlencséknek hála a valós és a digitális világ közötti határ fokozatosan elmosódik. Az új technológiák azonban, ahogy a történelem folyamán mindig is, egyaránt használhatók jóra és rosszra.
    Robert hamarosan egy világméretű összeesküvés középpontjában találja magát, amely a régi világ teljes eltörlését tűzte ki célul – legyen szó papír alapú könyvekről, vagy akár továbbfejlődésre képtelen, elöregedett emberekről!

    Vernor Vinge a technológiai szingularitás mai elméletének egyik megalkotója, de elsősorban kitűnő író. Hugo-díjas regénye a megjelenése óta eltelt három év során az SF instant klasszikusává vált, ami nem is csoda, hiszen a ma legégetőbb kérdéseire keresi a megoldást, alig fél lábbal a jövőben.
  • Csaba161
    #15
    Ezt már kitalálta Herbert W. Franke
    Az ​orchideák bolygója című regényében
    és TV-film is készült belőle...
  • VolJin
    #14
    Ezek a fazonok folyamaosan bullshitelnek...
  • zola2000
    #13
    "ha épp nem alszanak vagy dolgoznak akkor a virtuális valóságban fognak élni"

    A mobil függő emberek ma is azt csinálják, egy társaság egy ebédet nem tud úgy megenni, hogy valaki épp ne mobilozna.
  • noland
    #12
    Nekem is ez jutott eszembe elsőre, vajon lombikot később adnak e majd a rencerhez? :D
  • NEXUS6
    #11
    Szerintem nem csak hw probléma, tekintve, hogy olyan eszköz még nincs, ami az egyensúlyszervet is becsapná. Bár szerintem egy speckó 3-4 adóból álló infra/ultrahangos szerkezettel, ami a fülhallgatóba van építve lehetne úgy stimulálni a a félkörös ívjáratokat, hogy jelentősen csökkenne a rosszullét. Csak mondjuk végig ülésbe szíjazva kéne lenned, vagy egy zselé tartályban, hogy ne ess pofára. XD
    Bakter ezt az ötletemet le kéne védetni!

    A dimenzió-váltás meg nem olyan nagy dolog szerintem. Amikor először volt rajtam VR rendesen beszopódtam, beparáztam, ma meg olyan, mintha monitort, kijelzőt néznék. Sajna az újszerűség, a 3D élmény elenyészik. Az agy egyszerűen kompenzál. Szimulátornál fejkövetős körbenézős rendszert viszont jól helyettesítheti, csak ennyi előnye maradt nálam mára.
  • Sir Cryalot
    #10
    (+ akármelyik másik e-pénisz vetélkedős kaliforniai céget írhattam volna)
  • Sir Cryalot
    #9
    Nem tudom mit kell érzelgősködni, papírtigris az ar+vr, egyáltalán nem hihető hogy a facebook akkora all star teamet rakott össze hogy sci fi-k elevenednek meg. Most adott át 10 milliárd dolláros LCD gyárat a foxconn az usa-ban, biztos teli a gatya hogy nem fog megtérülni :DDDD.
  • norbre
    #8
    dejó.. végre nem kell energiát fordítani arra hogy az emberek a való világban találkozzanak és töltsenek időt egymással
  • overseer-7
    #7
    Az embereket megint beszopatják valami hülyeségbe.
    A cél a figyelem elterelés és idő nyerés a hatalom részéről.

    Csak nehogy ez történjen:




    Utoljára szerkesztette: overseer-7, 2018.10.10. 11:20:44
  • Sir Cryalot
    #6
    https://www.onmsft.com/news/will-arvr-solve-nausea-problem-expert-doesnt-think

    -szerintem még ez se igaz hogy helyes mélységben látszódva megszűnne, mindenesetre az már nem 300.000 dolláros display hanem úgy 3.000.000..
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2018.10.10. 11:21:23
  • Mosdatlanfalusi
    #5
    Az egy technikai probléma, lellő hardwerrel leküzdhető. Ami engem jobban érdekelne, az a hosszútávú pszichológiai hatásai. Lényegében két "valóság" között kell az agyadnak váltogatnia, amit egyelőre nem tudunk, hogyan is hat ki az idegrendszerre. Itt természetesen nem a 2-3 órás kockulásra gondolok most, hanem a fent is vázolt, virtuális "valóságban" eltöltött hónapokra, évekre.
    De az is érdekes szempont lenne, hogyan változna a közlekedés - ha a virtuális térben is intézheted a dolgodat, akkor lényegében a fizikai transzport szükségtelenné válik az emberek esetében.
  • kvp
    #4
    "Nekem úgy tűnik, ha ezt a tengeribetegséges szindrómát nem tudják hatékonyan eliminálni, akkor a VR-ból soha nem lesz semmi."

    A cikk nagyobbik resze az AR-rol szol. Gyakorlatilag szemelyes HUD mindenki ele, amin folyamatosan latja a valodi vilagot es azon kivul a rahelyezett virtualis tartalmat. Nagyjabol minden FPS es egyeb first person nezetu jatek ilyennel rendelkezik. Kepzeljunk el egy ilyet a valosagban, ami lehetove tenne, hogy ami most kijelzokon jelenik meg, azt a szemunk elott lebegve lassuk.

    Meg lehet csinalni? Vegul is igen. Jo ez nekunk? Na ez mar egy nagyobb kerdes, bar hasznosnak hasznos. Elvegre ki ne akarna latni a facebook adatfolyamat a nap 24 orajaban a latotere sarkaban, ugy hogy minden fontos hirdetes pont a szeme ele ugorjon fel? Vagy ha ranezek a buszon egy lanyra, akkor a feje mellett lebegve lassam a facebook/instagram/stb. profiljat? Esetleg a buszra mar ki se lenne irva, hogy melyik jarat, csak a facebook-os AR nezetben tudnam leolvasni, hogy a 4-6-os villamospotlo ert be eppen a megalloba... :-D

    ps: Es varhatoan cserebe semmi mast nem ker majd a facebook, csak folyamatosan adjuk at nekik a szemuveg altal keszitett audio es video stream-et, a foldrajzi koordinatainkkal egyutt, tetszoleges felhasznalasra.
  • Sir Cryalot
    #3
    Annyira brutálisan sok hipster "dolgozik" ott (az "acquihire" -jeik) hogy Carmack múltkor ki is fakadt hogy képtelen irányítani őket, mondjuk ha jobban belegondolunk ő is hipstereknek felel:DDD,
    múltkor elsietést írtam de ez inkább fejjel a falnak effektus . Nem csoda ha dezorientáló:DD
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2018.10.10. 10:58:20
  • NEXUS6
    #2
    Múltkor megnéztem egy rahedli filmet a VR-ról, amit az elmúlt évtizedekben Sci-Fi műfajban alkottak.
    Szinte az összesnek volt egy közös pontja, ami gyak be is jött: a VR valamiképp megbetegít. Hát ki is derült róla, hogy pár perces használata a legtöbb embernél rosszullétet, hányingert, szédülést okoz.

    Nekem úgy tűnik, ha ezt a tengeribetegséges szindrómát nem tudják hatékonyan eliminálni, akkor a VR-ból soha nem lesz semmi. Sajnos.
  • csicso82
    #1
    Érik a Ready Player One. Az emberek egy lepukkant putriban fognak élni de ez majd nem érdekli őket mert ha épp nem alszanak vagy dolgoznak akkor a virtuális valóságban fognak élni.