Mosdatlanfalusi#5
Pontosítok: nálunk 2023-ban vezető nélküli vonatok fognak 2-3 órákat késni :D
#4
Na és, Magyarországon meg vonatok nélküli vezetők fognak közlekedni lassan... :D
kvp#3
Azert jellemzoen a franciaknal a TGV palyak teljesen zartak es mar jelenleg is cab singnalling-val, azaz a vezeto a palyan csak a fedelzeti szamitogep utasitasait koveti. Viszont a mostani TGV-k kepesek hagyomanyos palyakon is kozlekedni (pl. szintbeni keresztezodesekkel). Egy egyszeru onvezeto szoftver tokeletesen bevalna a zart TGV palyakon, mig normal forgalomban viszonylag kis sebesseggel kozlekednek ezek a vonatok is.
Egyebkent ha a pesti metronal meg lehett oldalni az onvezetest, akkor mashol is meg lehet. Egyszerubb mint egy auto es a palya is zartabb mint pl. egy varosi forgalom, meg hagyomanyos vasutvonalak eseten is. Egy szamitogep alapvetoen csak a sebesseget tudja allitani es az ajtokat nyitni/zarni, mindezt elektronikusan megkapott jelzeskepek alapjan, ami egyszerubb mint kameraval tablakat es jelzoket olvasni, tovabba felfestetlen katyus utakon kormanyozni.
Zulu12#2
Nagyon ebbe az irányba halad a világ pedig. Én pl az autóiparban dolgozok és ott is nagyon szeretnék az önvezető autókat.
Hát majd kíváncsi leszek mi lesz olyan 20-50 év múlva.
#1
Király! Végre nem lesz bűncselekmény a vasúti szerencsétlenség :)