1
  • kvp
    #1
    A japan megoldas sokkal egyszerubb es meg MI sem kell hozza. Egyszeruen folyamatosan nezik (kameraval es muszerekkel) a sinek allapotat es ami kezd szetmenni azt cserelik. Ilyen technologiat hasznal a magyar merokocsi is. Vicces, de meg az osztrakok is a magyar csapatot berlik fel vonalvizsgalatra. (nallunk csak a penzhiany miatt nem cserelnek mindent azonnal, akkor sem ha latszik, hogy tonkre fog menni)

    Szoval jo ez a szenzoros technologia, de tobbet er ha rendszeresen vegigmegy egy merokocsi a palyan es akkor pl. a felsovezetek minden mm-erol van adat. Meg olcsobb is es pontosabb mint szenzorokat rakni mindenhova.

    ps: A mozdony digitalizalasrol pedig annyit, hogy Magyarorszagon minden MAV-os vonatban van (meg az osi szilikben is), ezert latni oket az online terkepen (sebesseg, irany, keses, minden latszik). Melleksen a rendszer gyujti a tobbi adatot is, pl. dizelmozdonyoknal a fogyasztast, bar itthon inkabb az uzemanyaglopas megelozesere hasznaljak. Sokkal elorebb jarunk a technologiaban, toredek penzbol. (mivel pont hogy a sporolasrol szolnak ezek a fejlesztesek ezert itthon mar amit lehetett bevetettek)