4
  • regelek5
    #4
    "nyugodtan szitava lohetnek mindenkit aki a fedelzeten van" - Hát persze, mert az csak úgy megy. Ja, nem.
  • kvp
    #3
    A tengerjaro hajok nagyok es lassuak, ezert nem lehet elfutni es elbujni veluk. Ha nincs szemelyzet, akkor nincsennek tuszok, a tulajdonos fegyveresei pedig amint odaernek nyugodtan szitava lohetnek mindenkit aki a fedelzeten van. Egyszeruen nem erne meg elteriteni a jarmuvet.

    Viszont a cikk nem errol szol hanem kis kikotoi es varosi hajokrol. Hamburgban a vizibuszokon mar csak kormanyos van, magnessel kot ki es hidraulika teszi ki a lejarohidat. Az utolso ember is kivalthato, de minimum tehermentesitheto lenne automatizalassal.

    Viszont ilyen forgalmas varosi kornyezetben sok es bonyolult szenzor kell, nem eleg a radar + gps mint egy oceanjaronak. Raadasul eloszor inkabb egy allovizen lenne erdemes probalkozni, mert ott ha leall a vezerles kevesebb kart tud tenni a sodrodo hajo mint egy gyorsabb mozgasu folyon. Szerintem tengeri kikotok emberektol elzart reszen van esely eloszor ilyen jarmuveket latni, aztan mar utasokkal egy tavi vizibusz lenne a kovetkezo realis felhasznalas. A masik irany pedig a nagy oceanjaro teherhajok automatizalasa, de a cikk nem ezekrol szol.
  • Omega
    #2
    A kalózoknak a legénység nagy érték, mert váltságdíjat kérhetnek érte, a hercehurca inkább a legénységről szokott szólni nem is magáról a hajóról és az áruról, feltételezem, hogy a váltságdíjként megszerezhető pénzek is nagyobbak, mintha értékesíteniük kellene a zsákmányt. Hiába ér millió eurókat a szajré, hogyha nehéz rá normális vevőt találni. Ha valami probléma lesz egy ilyen hajón megy érte a hadsereg, mint ahogy most is, egy legénység nélküli hajó a kalózoknak kifejezetten kedvezőtlen. (Meg a munkavállalóknak is.)
    Utoljára szerkesztette: Omega, 2018.07.27. 18:22:44
  • Csaba161
    #1
    Ekkor a kalózoknak már a legénységgel se kell törődnie...