15
-
csicso82 #15 Jah ha eddig volt 10 autó akkor most van 25 hehe. Amúgy ezekkel az akkukkal ha elhasználódnak mit lehet kezdeni? Veszélyes hulladék vagy lehet vele kezdeni valamit? -
Macropus Rufus #14 azért 2 év alatt majd több mint 480.000km levezetni nem átlagos felhasználás. (kb. 650km/nap 2 éven át folyamatzosan).
Saját adatok: 12 év alatt 178355km. Ez meg 2 év alatt az én 12 éves futásomnak több mint 2.5x tette meg. Szóval az én esetemben a vas több mint 25 év alatt érné el a 480.000km-et és lenne 83%-os az aksim. 25 év.
-
paragic #13 Ha Kínát nem számoljuk, a világpiac negyedét nem számoljuk. -
Ender Wiggin #12 ha kínát nem számítjuk, akkor sehol sincs az elektromos eladás a benzin/dízel vagy hibrid eladásokhoz képest. -
#11 Tekintve hogy a világ autópiaca jelenleg olyan 80 millió autót jelent évente és ez a mennyiség átlag évi 2 millióval bővül, ami olyan 2,5 %, így az elektromos autók eladási statisztikáít nézve, ha marad a trend akkor talán ettől az évtől már nem fog tovább növekedni a a belsőégésű és a az elekktromos akutók eladási darbaszáma közötti külünbség. Ugyanis egész eddig, bármilyen látványos eredményeket is hoztak a villanykocsik önmagukhoz képest valójában darabszám szerint is egyre többet adtak el belsőégésűből a villanyhoz képest. -
paragic #10 Nem a Tesla Model X a lényeg, bármelyik aktív hűtéssel rendelkező akksi hasonlóan degradálódik.
Melyik luxusterepjáró a nép autója amúgy?
A másik meg, hogy nem években kell számolni, hanem kilóméterekben, így a számításod hülyeség. A városi használatnál sem az évek száma a lényeg, hanem hogy hány km-t mész. Ki lehet számítani, hogy ha félmillió kilóméterenként 17%-ot degradálódik, akkor az átlag magyar autós által megtett évi 16 000 km-rel számolva 31 év után még 80% felett lenne az akksi. -
Elmin #9 Én örülnék egy használt Tesla Model X-re lenne "kidobni való" pénzem, ami "sosem" térülne meg.
Lehet, hogy rosszul kerestem, de nem találtam nem lebutított tesla model x-et 30 millió alatt. Ami ha minden hónapban félre tudnék tenni 50 ezret (ami nem kis pénz) akkor 50 év múlva már akár meg is vehetném, persze ha közben lentebb mennek az árak akkor már talán 20 év múlva.
Szóval ez nem a nép autója, nagy sajnálatomra. Viszont azért lehet reménykedni, hátha lesz majd 3 millió körül is olyan ami meg tud majd tenni 300-400Km-t egyhuzamban.
"Azért így ez sem igaz."
Tehát összefoglalva 2 év után már kb 83%-os az akku, 4 év után kb 66%-os lesz. Ha tovább számolom akkor 6 évesen kb 42%, 8 évesen 22%, és 10 évesen kb 0%. Vagyis ilyen ütemben 6-8 évesen már cserélni kell a komplett akkucsomagot.
Viszont arról még nincs semmi információ, hogy városi, vagy átlag használatra fogva mikor éri el a csere idejét. 5 év múlva, vagy 20 év múlva?
-
paragic #8 Azért így ez sem igaz.
"Pénteken a Tesloop tett fel egy fotót Twitterre az egyik 2016. augusztusában vásárolt Tesla Model X autójukról, amivel az elmúlt közel 2 évben 300 ezer mérföldet, vagyis majdnem fél millió km-t (482.803 km-t) tettek meg. A bejegyzés szerint az autóban az eredeti akkucsomag dolgozik és még mindig villámtölthető a Tesla Supercharger hálózatán. Ráadásul ez nem egy egyedi, kirívó példa, hiszen a Tesla flottát üzemeltető cég összes Model X-e (kivéve a legújabbak) túl van már a 200.000 mérföldön. A Model 90D típust naponta többször töltik Superchargeren és teljesen feltöltött állapotban még mindig képes 215 mérföld, vagyis 346 km megtételére. Bár nem írták, a 2016-os 90D Model X eredeti hatótávja 259 mérföld volt, így az akkumulátor nagyjából 83%-os állapotú lehet. Ha az akkumulátor ilyen ütemben romlik tovább, akkor 1 millió km megtétele után lesz kb. 66%-os, de még akkor is képes lesz 275 km megtételére, ami még mindig több, mint amire a legújabb Nissan LEAF ilyen tempóban újkorában képes. " -
Elmin #7 Nem csak áram, hanem pénz is kell ám az autóhoz. A mostani új autó árak mellett már nem lesznek sokan akik saját pénzből tudnak majd venni egyet, hacsak drasztikusan nem csökken az ára. Használt autót venni meg most még elégé zsákbamacska, mivel senki sem tudja garantálni, hogy nem kell az autó árát még egyszer kifizetni javíttatásra.
Ráadásul még nem tudjuk, hogy hosszútávon menyibe is fog kerülni egy új elektromos autó fenntartása, javíttatása. A használt autó akku és elektromos rendszereinek cseréjének menyiségét és árát, még megbecsülni sem tudják.
Én arra lenék kíváncsi, hogy hány embernek van az elektromos autó mellett még tartalék "hagyományos" autója. Vagyis hányan bíznak meg vakon az autógyártókban. -
Ender Wiggin #6 Ha csak nem építenek mind sarokra atomerőművel, aligha terjedhet el és szoríthatja ki a belsőégésűeket. Még mindig a hibrid-megoldások tűnnek a legjárhatóbbnak. -
paragic #5 Itt a statisztikai mágiád, a belsőégésűekkel összehasonlítva:
-
#4 A statisztikai mágia ott válik nyilvánvalóvá, amikor az adatokat a belsőégésű autók piacának növekedésével hasonlítjuk össze. Ha annak növekedése darabszám szerint jelenetősen és növekedő mértékben meghaladja a villanykocsi eladásokat, akkor valójában a villanykocsik aránya folyamatosan csökkenni fog, még ha sajátpiacon belül összehasonlítva a villanykocsi eladások növekednek is. -
#3 Magyarországra számíthatnak, itt tuti nem fogják engedni, vagy ha igen akkora adót vetnek ki rá hogy könnyezve fog visszakullogni a benzinkútra 410 ftért tankolni. (ja ez még tegnapi ár, akkor gondolom 414 ma). -
Jawarider #2 MI lesz szegény arabokkal. El kell majd menniük melózni.... -
T_I #1 Látni kell, hogy a növekedés rohamosan lassul! Amikor még csak egy volt, és elkészült a második, ott a növekedés mértéke: duplázódás. Ehhez képest az egyharmaddal növekedés szinte egy helyben állás! :D