11
-
KisKZ #11 Egyedi??
De akkor mi is a helyzet a Rátai Danival?
Vagy a régesrégi lenticular technológiával?
De lehetne ezret sorolni.
Még én is csináltam ilyet egy WII motion controllerrel. :D
Ezer meg egymillió régesrégi dolgot találnak fel újra??
Utoljára szerkesztette: KisKZ, 2020.07.14. 10:19:29 -
asgh #10 Ez a technológia - ha valaha gyártásba kerül - csak rétegigényeket fog kiszolgálni, pl. múzeumokban vagy üzletekben 3D display, ahol megéri egyedi tartalmakat gyártani speciális technológiával.
TV vagy gamer monitor ebből nem lesz. -
bobalazs #9 Nézd mit találtam. Nem újkeletű a cég, sem a dolog. 2014-es hir.
https://techxplore.com/news/2014-05-dimenco-no-glasses-3d-tv-kickstarter.html -
Sir Cryalot #8 Ezzel azt csinálják hogy ahány pixelt használ el , annyi szelet mélység lesz (vagy kitüremkedés a képernyő előtt).
igazi hologram vagy lightfield az azért "nem szar" , mert nem iránya van a sugaraknak hanem valós mélysége , ha ez nincs meg addig vagy helyes mélyégbe kell rakni a kontentet , vagy el kell fogadni hogy fejfájás fárasztó , szar , stb.
Nem mellesleg 75" az még elég kicsi ide, pedig annál nagyobb tévé nem igen készül sorozatban és az sem elég nagy széria hogy számottevő legyen. -
#7 Már talán 10-15 éve megoldották (azt hiszem a Sony-nál, meg valami noname magyar fejlesztés is van), a valódi szemüveg nélküli 3D kijelző elkészítését. Ha jól sejtem arról lehetett szó, hogy nem egy szemüveg szűri meg a fényt, hanem eleve csak bizonyos szögekből látszódnak az egyes képpontok. Inkább azon kellene dolgozni, hogy nagyobb legyen a pixelsűrűsége annak a megoldásnak, ez a szemkövetéses megoldás mindig csak illúzió marad.
Utoljára szerkesztette: Omega, 2018.05.28. 16:23:03 -
Sir Cryalot #6 Nem olyan kijelző amit 1 valaki tud élvezni ,ezt pont reklámfelületnek használják csak így akarják benyomni a home usereknek hogy kapsz egyéni parallax-t .
A korrekt autosztereo display ami az 1 user, mert az attól 1 user hogy rámennek hogy ne legyen crosstalk , meg ne legyen felbontásveszteség.
Ennél crosstalk is van , meg felbontásveszteség is. Ráadásul perem is van . 60-75 FOV minimum kéne , akkor meg beüt az hogy a felbontás el van vesztegetve. Zsákutca.
Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2018.05.28. 15:00:27 -
Macropus Rufus #5 nem rossz, de ahhoz, hogy azt az élményt kapjam, mint ami a fenti videóban van, speciális képre/videóra van szükségem. Vélhetően a filmekben nem lesz átütő siker, mert nem lehet leforgatni egy filmet úgy, hogy pl. a szereplőt párhozamosan legalább 3 kamera vesz (szemből és bal/job oldalt), hogy a 3D kép valós testet alkosson. Tehát a filmben marad a mostani klasszikus 3D megoldás, ami igazából nem olyan rossz, de nem is olyan jó. Viszont a szgépek már kezdhetnek ezzel valamit, ui. pl. egy játékban a test az test. (értem ez alatt, hogy xyz kiterjedéssel bír), tehát minden gond nélkük megjeleníthető a test oldala is. Itt viszont a már lent említett multis probléma jön elő: ez a kijelző nem képes több nézőpontot kiszolgálni. És akkor itt lép elő a másik gond: tévézés közben sem képes erre vélhetően, hiszen ha 2 ellentétes nézőpontot kellene megjeleníteni, akkor szétesik az egész kép. (pl. a passzív 3D rendszerek,képesek erre, igaz csak 2D-ben)
Szóval ez olyan kijelző amit elsősorban 1db felhasználó tud igazán élvezni. (ellentétben a régi auto 3D kijelzőkkel amiket többen is, feltéve ha nézők 90 fok alatt tartják a betekintési szöget... magyarán: nyomorognak a monitor elött :) )
Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2018.05.28. 11:13:11 -
hungi #4 Akkor a multiplay már ki is esett :) -
Sir Cryalot #3 Az hogy elbuknak a 3D próbálkozások az csak a projektorokat érinti hátrányosan, mert ott még jó is .
De igazán jó képernyő még projektorokhoz sincs , a fehér hulladék a szórt fény miatt, szóval még ott se az igazi. -
Sir Cryalot #2 Nagyon ki kell nekik találni valami új dolgot ,mert lightfieldnek szar, sztereoval meg inkompatibilis. -
#1 "A 3D-megjelenítés egyedi, hiszen a felhasználó a térben mozoghat a képernyő előtt és például oldalról is megtekinthet egy tárgyat. "
na ezt kamerával nem lehet felvenni, de videojátékban jó lenne szemüveg nélkül.
A gond csak az, hogy ott is inkább átvezető animációkban, 3DSen a játék 3D nélkül volt jó. Azért gond, mert ma is kezdünk elmenni afelé, hogy videójáték helyett szinte interaktív filmeket árulnak
(kivéve a nintendot, na az még igazi videojáték, nem hiába hagyták a fenébe a 3DSt, és adták ki a 2DSt, meg a switchet 3D nélkül)