11
-
#11 Ötletes, ill. támogatom az ilyen fejlesztéseket, de nagyobb részben a közlekedő sofőröket "szkennelném", mert katasztrófa milyenek vannak. (és a baleseteket is 90%-ban ők idézik elő) -
#10 Ne legyél már ilyen tökfej! Csak azt tudod elképzelni, ha az autó nagyon gyorsan megy és kattra lekorlátoz?! :-O Valószínűleg fokozatos lesz a lassítás illetve egy hangjelzés előzheti meg.
Kint felejtett tábla pedig bizonyára előfordul majd az elején, meg fogják oldani, főleg ha sokakat érint. ;-)
A digitális tábláknak pont az az előnye, hogy élőben változtatható, akár az időjárástól függően is, ahogy alább írták. -
#9 Persze, de ezeket a fejlesztéseket kezeljük külön. Az adott képességet a közlekedési hatóság vizsgálja, adjanak ki rá szabványokat, azok betartását követeljék meg, a jogalkotó végül, ha már nem luxuskategória a technika, akkor adjon ki rá kötelező bevezetést.
Az automata fék, meg a sávtartás már itt tart. Az viszont még nincs, hogy Teszlát hazaküldöm az asszonyért. -
Kurfürst #8 A technológiára itt most nem kell várni, hiszen automata fékezés, ráfutásgátló, sávtartó automatika már bő 10 éve is volt a jobb kocsikon és már akkor is jól működött. Mostanra már szépen lecsorgott a technológia az alsóbb osztályba is, gyakorlatilag minden márkásabb gyártó alsó osztályaiban is megjelent, a legalsóbb felszereltségi szinten is.
Ilyen szempontból a szabályozás inkább csak leköveti az életet, és inkább arra irányul hogy az Európába forgalmazott kocsikban ezen senki se spórolhasson. -
#7 Most olvastam egy cikket az ABS-ről. Az 1920-as években elkezdték tervezgetni, az első kísérletek a 40-es években kezdődtek. A 70-es években sikerült gyakorlatilag megvalósítani és a drágább kocsiknál fokozatosan bevezetni. Végül csak 2000 urán vált az új autók kötelező felszerelésévé.
Szal na. Az önvezérlés, vagy csak az automata fék/sávtartó elektronika is be kell hogy járjon egy hasonló ívet, ami persze remélhetően rövidebb lesz, de nem az a gyere buci hamm bekaplak hirtelenséggel kell, hogy megtörténjen. -
CsZ #6 Szerencsére úgy tűnik, hogy aki döntési pozícióban van reálisan látja az önvezetés jövőjét, és az oda vezető utat is.
Sebességszabályozás részhez a cikket érdemes elolvasni: "Az intelligens sebességfigyelés is biztonságosabbá teheti a közúti közlekedést, de persze aki akarja, ki is kapcsolhatja ezeket az elektronikákat." - nem egy irányítást átvevő rendszerről van szó. Ki lehet kapcsolni. Sem túlhype-olni, sem félni tőle nem érdemes.
Személy szerint hiányoltam is, hogy az új, kiforrott biztonsági rendszerek kötelezővé váljanak. Ezek közé elsőként venném fel a téli/nyárigumit, mivel minimális költség mellett komoly előrelépés. (a költség ugye a csere és a tárolás, mert kopni mindig csak egy garnitúra fog). Persze fontos a sávtartás is, de épp a minap meséli ismerősöm, hogy az úton keresztben, megfordulás közben egyszerűen leblokkolt a supercar. Vélhetőleg nem volt felkészítve a sávtartás ilyen "váratlan" helyzetre, így okozva balesetveszélyes helyzetet.
Egy rutinos sofőrnek a piaci nyomás miatt idő előtt megjelenő automata megoldások több váratlan helyzetet teremtenek jelenleg, mint a legidiótább sofőrök.
Utoljára szerkesztette: CsZ, 2018.04.13. 12:54:33 -
Ender Wiggin #5 A valóságot? Aki önvezető autókról álmodozik, az már eleve nem a valóságot veszi figyelembe, mert megfeledkezik arról, hogy rengeteg motoros is van az utakon. Mert valahogy minden személyiségi jogot korlátozó futurista agyrém csak az autósokra vonatkozik... -
grobs #4 A probléma, hogy nem egyféle autó közlekedik. Extrém példa: egy 30+ éves wartburgnak nyári gumival télen egészen más menettulajdonságai vannak mint egy 3 tonnás SUV-nak jó minőségű téli gumival. Ezért a fix sebességhatár világos, és elfogadott. Időjárási viszonyokra viszont a gépjármű vezetője figyeljen.
Ha elvonatkoztatunk a magyar állapotoktól, akkor egy sebesség szabályzó megoldás nem űrtechnika. Az egyetlen probléma, hogy a jel kódolását elég gyakran változtassák ahhoz, hogy ne akarja senki feltörni, mert ha megszerzik a tudjukik, akkor abból elég nagy baj lehet.
Megjegyzem a lopásgátló központi rendszer se lenne komoly tétel még sincs megoldva. -
#3 A nyilatkozó alapvetően szerintem végre normálisan áll hozzá. Évtizedek óta trendszerűen csökken az 1 millió lakosra jutó baleset/halálos baleset a forgalom növekedése ellenére. Ez valszeg nem kis részben az új technológiák elterjedése, esetleg kötelezővé tételének köszönhető, öv, légzsák, ABS.
A fokozatosságot, a technológia kiforrását azonban meg kell várni, az nem reális, hogy egy cég bejelenti, hogy hú neki van egy önvezérlő autója, a hurráoptimista politikus elhiszi és kijárja, hogy így engedélyezzék, forgalombahozzák, majd néhány kisebb nagyobb baleset után rákérdez, hogy: Tényleg van? A cég meg azt mondja: Ja, nem. -
ToxiMaxi #2 És amikor majd előzés közben aktiválódik, akkor szépen nekimész majd a szemben jövőnek... vagy vészhelyzet miatt kellene gyorsítanod, hogy elkerülj egy balesetet. Aztán a további problémák, hogy kint felejtett tábla miatt tötymörög mindenki. Lehetne ezt még sorolni, mert papíron jól hangzik csak a valóságot is figyelembe kellene venni.
Utoljára szerkesztette: ToxiMaxi, 2018.04.12. 13:21:19 -
kvp #1 Nagyjabol a dronokra tervezett EU-s iranyelv megfelel a jelenlegi magyar szabalyozasnak.
A terkep alapu sebessegkorlatozas viszont tenyleg jo otlet, foleg ha kotelezo lesz. Ez megoldja a gyorshajtas problemajat, mert ha pl. kint lesz a virtualis 20 km/h-as sebessegkorlatozo tabla a sztradan, akkor ott annyival fog menni mindenki. Raadasul ezt meg lehet csinalni idojarasfuggore, tehat ha leszall a tejfol kod es meteorologiai riasztas van, akkor mindenki csak lepesben, meg akkor ha a kocsi tudna 200+-al is menni...