7
  • kvp
    #7
    "Akkor miről is szól ez a nagy csintadratta?"

    A kritikus funkciokat, amik a vezeteshez kellenek ra lehet tenni a kormanykerekre, ranezes nelkul is kezelheto fizikai gombokra. A visszajelzest az auto adhatja hang formajaban is. A hangvezerles tipikusan a kenyelmi funkciokhoz jon jol, pl. 'Auto, kapcsold be a futest!'. Ezeket szukseg eseten el lehetne erni fizikai gombokkal a hangos menuben navigalva vagy erintokepernyovel is. (pl. menu gomb, lefele, lefele, lefele, jobbra, lefele, jobbra, select, kozben az auto felolvasna hol all eppen a sofor a menuterkepben) Szoval hangos utasterben (lasd: gyerekek) maradna a gombos menupiszkalas vagy az egyik utas reszerol (lasd anyosules) az erintokijelzo nyomkodasa, de ha az ember egyedul utazik (a legtobb autoban csak egy ember ul), akkor eleg lenne szolni az autonak.
  • esztyopa
    #6
    Elképzeltem a *beszédvezérléses*autót...
    Anyu-apu hangosan,ordibálva civakodik, a gyerekek visonganak - hátul,és piszkálják egymást -verbálisan,az autó meg hol elkezd száguldani,hol megáll,hol megfordul,hol elkezd előzni,hol cammog a rokkantaautós mögött.,hol megáll - tankolni,attól függően,hogy milyen *verbálisnak tünő* utasításokat érzékel.
    Na ! Ezt hogyan fogják megoldani?
    Nem az a megoldandó probléma,hogy hogyan készítsünk verbálisan vezérelhető autót,hanem az,hogy...működjön !
    Az autóvezetés veszélyes üzem,ahol a nagy sebesség miatt szinte nincs idő a hibás döntések,téves utasítások korrigálására./Arról nem is beszélve,hogy a központi komputernek a legjobb esetben is másodpercekre van szüksége a reagálásra,a régi utasítás törlésére, az új utasítás *kiadására*,és annak végrehajtatására.Erre még a -jelenleg nem létező-valós idejű komputer sem lenne elég gyors/
    A legjobb forgatókönyv az,hogy ha a hangvezérelt automatika nem tudja értelmezni az adott szituációban érkező parancsokat,akkor szépen...félreál,és megjelenik a kijelzőn egy feltartott középső ujj.
    Akkor miről is szól ez a nagy csintadratta?
  • kvp
    #5
    Az elso kijelzo alapu muszerfal az apollo urhajokban jelent meg. Aztan atvettek a repulogepek es utanna ott jelent meg a HUD is. Az autok evtizedes kesessel veszik at, joresz anyagi okokbol.

    Szerintem az automata autokhoz egyaltalan nem kell kijelzo, mindenkinel van telefon, azon keresztul be tud allitani mindent. De ha ember vezet akkor is inkabb egy AR alapu HUD lenne a kenyelmes. A kormanyon elhejezett fizikai gombokkal.
  • Agyturbinikusz
    #4
    Szerintem lattak a GITS-et 1995-bol mert abban mar maga a szelvedo egy kijelzo volt...Amikor felborult az auto akkor lehetett latni hogy osszetorve fekete volt....
  • NEXUS6
    #3
    Majd, ha megvalósul a tökéletes önvezérlés a totális biztonsággal akkor lehetbilyeneket építeni a kocsiba, hogy ne unatkozzon. Egy zsúfolt de dinamikus forgalomnál mondjuk egy autópályán, amikor mindenki egymás seggében nyomul a sebességmérőre sem merek lepillantani, nem hogy 3D mozit nézzek. Ha nem lenne egy kézreeső fizikai gomb a klímát sem tudnám állítani. Mert közben középre le nézni az a biztos halál. Birom hogy egyes gyártók ide helyezik a beépített navit, a központi kijelzőt, gratula.
  • barret
    #2
    Legalább annyit ér,mint egy műpina! A virtuális barátnődet pendrive-on átköltöztetheted az autó memóriájába,és állandóan vele kocsikázhatsz! Azért így már kecsegtetőbb ugye? :D
  • dyra
    #1
    Ebből látszik én már régi módi vagyok. Nekem erre a sok baromságra semmi szükségem. Csak elvonná a figyelmemet a vezetésről.