4
-
Sequoyah #4 Azt azert tegyuk hozza, hogy a palyan talan az Apple az egyetlen akinek nem tartozik az uzleti modelljebe a felhasznaloi adatokkal valo kereskedes es visszaeles. Ha holnaptol minden szemelyes adat, bongeszesi elozmeny stb... hirtelen valoban privatta valna, azaz meg a szolgaltatok sem latnak (tudom ez lehetetlen, de tegyuk fel), akkor az Apple profitja erintetlen lenne.
A Facebook, Twitter, Google viszont csodbe menne, az Amazon pedig tulelne, de sokat veszitenenek.
Ezzel nem azt mondom, hogy az Apple biztosan nem el vissza veluk, vagy nem hibazik. De a tobbi fenti viszont biztos hogy visszael*, mert ebbol van a beveteluk...
(* nem feltetlenul jogi ertelemben, de erkolcsi ertelemben)
Utoljára szerkesztette: Sequoyah, 2018.03.29. 16:40:49 -
#3 Pláne hipokrata, hogy talán az első mobilos adatgyűjtési botrány hozzájuk kapcsolódik, ha jól emléxem valaki kifogásolta, hogy a wi-fi/mobil állomások koordinátáit eltárolja az ifon, továbbítja és ezért a mobil mozgása visszakereshető. Ez ma már mondjuk egy gyerekcsíny kategória, de kb innen indultunk, és ők benne voltak.
Másrészt egy alternatív idővonalon, ahol nincs Brexit, meg Trump ellen Cilike győz az internet biztosította eszközöknek is köszönhetően hogyan is néznének ki a témával foglalkozó hírek, cikkek?:
"Az új választások bemutatták, hogy a web teljesértékű média, ami ahogy anno Kenedy győzelmét a televízió, a mostani elnökválasztást ez az új média is el tudta dönteni. Hála a Cambridge Analytica szakembereinek a demokrata jelölt sokkal hatékonyabban tudta megtalálni a potenciális választókat és ez az előny a győzelmet jelentette a jelölt számára. A sokkal maradibb konzervatív jelölt ezzel szemben nem élt a modern technológia jelentette eszközökkel, nem tudta az azok nyujtotta lehetőséget kihasználni, nem tudott személyreszóló üzeneteket megfogalmazni, ami nagyon fontos ebben a modern korban, így elvesztette annak a lehetőségét, hogy a haladóbb gondolkodású emberekkel megtalálja a közös hangot....blablablablabla." -
end3 #2 "egyáltalán nem lenne szabad tudni valakiről, hogy mikre keresett rá az évek során az interneten, kik a barátai és azok ismerősei, milyen dolgokat szeret és miket nem, s melyek az élete intim részletei."
Mert ezek egy folyamatosan változó személyiség időbeli lenyomatai, és a letárolt adatok "snapshot"-jellege okán nem összeegyeztethetők a személyiség-analízis adott időpontban, visszatekintő módon mért tartalmával, az ezekből az egyén aktuális személyiségére levont következtetésekkel. -
Skylake #1 Hipokrata szöveg Tim Cook-tól. Ami viszont tetszik, és más technológiákkal összetolva kiválóan alkalmas a Facebook üzleti modelljének felhasználói oldalról történő totális és szükségszerű megtörésére, az az, hogy eleve a Facebook oldalt, plusz az összes hozzátartozó elemet más oldalakon tök automatikusan konténerbe teszi egy adott böngésző. A Mozilla az előbbit elkezdte, és azt kell hogy mondjam, ez a lépés szerintem kulcsfontosságú, de nem elegendő. Sőt, továbbmegyek: ha az user szeretné (privacy mód), akkor minden weboldal konténerezve legyen a jövőben, minden böngésző esetében legyen erre lehetőség. Azt tartanám a tökéletes megoldásnak, ha a felhasználó megnyitja a FB-ot, akkor engedélyezi azon FB domain-ek elérését, amely az általa kívánt aktivitáshoz szükségesek, és csak és kizárólag azokat. Minden más esetben, minden weboldalon pedig a blokkolás teljes. Ezeket itt, bőségesen van mit blokkolni:
https://github.com/jmdugan/blocklists/blob/master/corporations/facebook/all