32
-
bigjoe #32 Valaki megkérdezte már az embereket, hogy akarnak-e robotautót? -
#31 Abszolút igaz, amit írsz!
"A klasszikus gépkocsigyártókra komoly nyomás nehezedik. Csupán a fogyasztók 45 százaléka választaná egy ilyen cég autonóm modelljét. Németországban, az Amerikai Egyesült Államokban és Japánban nagyobb az arány, de Kínában csak 28 százalék, míg Délkelet-Ázsiában 13 százalék."
Jelenleg Kína a legnagyobb piac, csak jelzem. -
paragic #30 Abból indulsz ki amiből akarsz, csak senkit nem érdekel. A világ nem arra megy, amerre neked szimpatikusabb, hanem amerre profitot lát, ezért felesleges hisztizni. -
#29 És miért nem BP-ből induljunk ki, én ebből indulok ki és lexarom L.A.-t. De akkor már miért ne indulnánk ki Shanghajból, vagy a tervezetten 1 év alatt felhúzott 10 milliós kínai városokból?
Hány amcsi van az 5 legnagyobb gyártó között, melyik a legnagyobb autó piac a világon, ott hogy érvényesülnek az amcsik?
Az hogy a Szilikon-völgyi cég közelében milyen környezet van marhára nem érdekel, főleg ha nálunk az ónosesőben inkább átadja nekem a kormányt a robi és dühöngök, hogy miért nem metróval mentem inkább. -
paragic #28 Nem Budapestből kellene kiindulni, az amerikai településszerkezet egészen más. Egy olyan város mint Los Angeles 1200-1300 km2-en terül el, olykor egy-egy hegylánc is elválasztja egymástól a városrészeket.. Ilyen irdatlan méretű kertvárosokat nem fogsz tudni lefedni metró és villamoshálózattal, főleg nem annyi idő alatt, amennyi az önvezető taxiflották megjelenéséig hátravan (egyszámjegyű év).
A kérdésre a válasz: nem lenne célszerű, mert hamarabb redundánssá válna, mint ahogy elkészülne. Mindazonáltal a robottaxik mellett is hasznos lenne egy jó tömegközlekedési gerinchálózat kiépítése, de ez nem fogja kiváltani az autókat - már csak mentalitásbeli okokból sem. -
#27 Környezetvédelmi szempontból melyik a jobb? Építeni még 6 metróvonalat, villamost, meg busz vonalakat, vagy milliószám személygépkocsikat, igaz villanyost üzemeltetni.
Ugyan az a kérdés máshonnan, ha az állam támogatja a villanykocsikat, akkor nem lenne célszerűbb inkább a tömegközlekedés támogatása, fejlesztése? -
fonak #26 Hát nekem más a tapasztalatom, csak extrém esetben igaz ez, egyébként még dugóban is kb. azonos idő tömegközlekedéssel és autóval célba érni. A parkolás az, ami miatt nem éri meg autóval menni a belvárosba. Hacsak nem arról van szó, hogy max. fél-egy órát maradsz, nem fél napot, mert akkor még gyorsabb is lehet, mint bkv-val odamenni, a parkolási díj pedig ilyenkor még elviselhető. A bringával meg az van, hogy hiába tekersz el az álló kocsisor mellett, ha az megindul, visszaelőz, max. átlag seb-ben tudod felvenni a versenyt. Ha viszont Budán laksz, és hegynek fel kell tekerni akár csak enyhe emelkedőkön is, de hosszan, akkor nem árt a jó kondi. :) Tekerj fel mondjuk a Hegyalján, persze lehet kerülni is, de az meg idő. -
fonak #25 Önvezető autóra miért is lenne magas biztosítás, ha egyszer biztonságos? Magánautó is lehet önvezető. -
paragic #24 Ez szép meg jó, csak Észak-Amerikában elég gyér a tömegközlekedés. Los Angelesben van pl. 6 db metróvonal. -
M2 #23 "kíváncsi lennék rá, hogy aki megengedheti magának a saját autót, az mikor fogja feladni azt a "luxust", hogy bármikor rendelkezésére áll az autó és nem fingják le a belsejét."
Soha. Kérdés, hogy mit jelent a "megengedheti magának". Ha az akkori legolcsóbb autó mai áron 24 millió forintról indulna és az éves biztosítási díjából több évnyi közösségi közlekedés kijön, akkor szerinted hány magánautó lesz? -
Archenemy #22 Pont erre gondoltam, egy csomó munkát nem tudsz végezni közlekedés közben. De viszont arra jó, hogy az ilyen emailek elolvasása, stb jellegű "félig-munkákat" meg tudd csinálni.
Más kérdés, hogy akkor ha valaki dolgozik 8 órát a munkahelyén, akkor most az dolgozzon még egy órát a kocsijában is? :D Ha meg akkor a kocsiban történő munkát beleszámoljuk és csak 7 órát van benn, akkor meg pont ugyanott tartunk, semmi extra pénzt nem hoz, hanem a fazonnak hoz egy óra extra szabadidőt. -
#21 "...400 milliárd órát töltenek vezetéssel, ez az idő jórészt felszabadulna. Amennyiben csak óránként 10 euróval számolunk, akkor évente 4000 milliárd eurót lehetne megtakarítani."
Ebben a részben több hibát is felfedezni vélek:
1. Ez nem megtakarítás, megtakarítás az lenne, ha vezetés közben most óránként fizetnék 10 eurót valahova, a jövőben pedig ezt nem kellene. Ez az "összeg" legfeljebb meg kereshető lehet, amennyiben pénzt tudunk keresni az utazás alatt.
2. Az első pontban már utaltam rá: Utazás a közben(utas autóban, vonaton, buszon, stb) az emberek jelentős része beszélget az utastársával, vagy olvas, vagy zenét hallgat, vagy alszik, stb. és csak egy kisebb része az aki úgymond dolgozik is. Tehát annak a 4000 milliárd eurónak csak a töredéke lenne megkereshető. De fontos kérdés, hogy az optimalizált közlekedésnek köszönhetően lerövidülő utazási időben mennyire lehet neki állni(és milyen hatékonyan) dolgozni?
Utoljára szerkesztette: csulok0000, 2018.03.09. 13:45:08 -
Ender Wiggin #20 azért kíváncsi lennék rá, hogy aki megengedheti magának a saját autót, az mikor fogja feladni azt a "luxust", hogy bármikor rendelkezésére áll az autó és nem fingják le a belsejét. nem is értem, hogy az önvezető témával miért mossa össze pár okostojás a megosztást is mindjárt. semmi köze a kettőnek egymáshoz. A parkolóhely keresése talán a "brit tudósok" univerzumában teszi ki a forgalom harmadát. -
#19 És mennyiért és meddig foglalod le? Tudod milyen a kocsmázás, meg a szomszédolás, csak úgy repülnek a percek!
XD
Vagy nem foglalod le és kockáztatsz, hogy hajnalban taxit hívsz. -
M2 #18 A csúcsidőn kívül majdnem üresen ingázó BKK buszok megvannak? Olyankor is kopik, a sofőr arra is fizetést kap és adóznak utánna, sőt még a gázolajat is égeti - miközben csak Marika néni ül rajta a szatyrával, zsebében az ingyenes bérletével. -
M2 #17 "az utaskm mennyibe kerül, akkor a tömegközi jobb"
Jelenleg. De egy önvezető, elektromos, megosztott jármű km költsége a nullához közelíthet.
Önvezető - nincs havonta fizetendő bér és egyéb járulékos kiadások.
Elektromos - használaton kívül töltheti magát olyankor, amikor az elektromos áram pillanatnyi ára nulla közeli vagy akár negatív (bizony, ilyen is lesz, mikor majd erősen süt a nap).
Megosztott - a gyártási és fenntartási költségek jobban megoszlanak, mint ma bármilyen jármű esetén. 24 órából 22-ben üzemképes, ilyen ma nincs.
Gyors, miközben lassú - elég ha 30 km/h folyamatos sebességgel közlekedik, megállás nélkül, azzal is lepipál minden mai városi közlekedési eszközt. -
#16 Ha az a kérdés, hogy az utaskm mennyibe kerül, akkor a tömegközi jobb, vagy is milliárdos megtakarítás a mostani autókázáshoz, de valszeg az önvezérlőhöz képest is.
Ha az utaskm-re vetített baleseteket nézzük pont ott van, ahol az önvezérlő autót remélik.
Ha azt nézzük, hogy nem kell a vezetésre figyelni hanem kedvedre FB-zhetsz, akkor pont ez van most is.
Ja hogy nem vagy egy zárt térben elkülönítve, hogy ne tüsszögjenek rád, hát igen ez a különbség az önvezérlő, meg a tömegközi között gyakorlatilag, de ha annyira hiányzik megoldható. -
M2 #15 Kötöttpályás közlekedést minden utcába! -
M2 #14 "Gyalogolsz 10 percet a legközelebbiig, aztán pont az orrod elől elviszik."
Még annyit se tudsz a témáról, hogy ilyen a lefoglalás miatt nincs. A többi meg a szokásos bullshitelés és negatívba tolt fantazmagória, tények nélkül. -
M2 #13 Te most tényleg egyenlőségjelet tettél a tömegközlekedés és az autonóm autók közé? Tényleg? -
#12 Szokásos troll formádat hozod. Annak ellenére, hogy nem ajtótól ajtóig visz dugós csúcsidőben a kötöttpályás közlekedés a főirányokban leveri az autóst. Belváros táján meg bringával kb. én előzöm az autókat, ők tartanak fel engem, ha bénáznak. -
#11 Aha, és használtál már közösségi kocsit, vagy olvastál róla? Tudod ezeket az új villanybubikat?!
Gyalogolsz 10 percet a legközelebbiig, aztán pont az orrod elől elviszik.
Ugyan ez önvezérelőben, kiállsz a házad elé és vársz 15 percet amíg méltóztatik megérkezni egy üres. Baromi kényelmesnek tűnik.
Ha jó a tömegközi, karban/tisztántartott, forgalomra méretezett, akkor nem fog a karikagyűrű leesni a kezderől, ha más emberrel kell megosztani a légteret, és ugyan úgy pár perc alatt ott vagy a legközelebbi megállóban.
Vagy ezekszerint a villanykocsit valójában sznob embergyűlölőknek találták ki, akik hipszter szupezöldnek álcázzák magukat?
Na szép! Gratulálok!
Afrikában meg éheznek, a jegesmacik meg belefulladnak a tengerbe, mert elfogy a lábukalól a jég. Ezek meg itten inkább urizálnak, csak nekelljen a másik hónaljszagát szívni. -
Ender Wiggin #10 A fogyasztás miért lenne jobb, mint egy hypermilingozó sofőrrel? A mai automaták mind rohadt bénán kezelik a fordulatszámot, még a legdrágábbak is. Éppen, hogy a fogyasztást nem mérséklik a manuális váltóhoz képest. És persze a megtakarításoknál azt nem veszik figyelembe, hogy egyelőre nem valószínű, hogy kizárólag önjárásra alkalmas autók kerülnek le a gyártósorról (ez kb. 50 évvel előretekintő utópia), az átalakítás költsége meg a WayMo szerint akár 500 EZER dollár is lehet egy nyomorék FIAT esetében... -
duke #9 " már ma is létezik, ráadásul mindenki számára elérhető és emellett a legolcsóbb.
Úgy hívják hogy: TÖMEGKÖZLEKEDÉS!"
Aha tenyleg pont ugyan az, hogy ez idaig nem jutott eszebe senkinek.
Probald ki, hogy felszallsz egy bkv jaratra, es megekered a buszsofort, hogy alljon mar meg ket megallo kozott, vagy vigyen haza es parkoljon be a csuklos busszal a kertbe, mert akkor lenne csak igazan kenyelmes leszallni. Es mindezt ugy, hogy 100 ember meg ott van mogotted.
Ja es jo lenne ha masnap reggel indulaskor mar szinten ott lenne, ne keljen mar varni ra.
Utoljára szerkesztette: duke, 2018.03.09. 00:50:38 -
#8 Csúcsidőben mentem már át 1 óra alatt I. kerből V. kerbe. Tömegközivel, max 15 perces út, este kocsival persze 5, de akkor meg minek közlekedjek ugye. Mert hülye fejjel azt gondoltam milyen jó ötlet ha elkéretőzöm délben a főnökömtől, hogy elvigyem a kocsit a belvárosi központba leműszakiztatni. Aznap már nem értem vissza a munkahelyre. Ha az autó magától vezet, akkor is maximálisan elbaxom az időt gondolom.
Szerinted? -
tom_pika #7 4-es 6-os csúcsidőben? Köszi! -
#6 Helyes, szerintem is tök hülyeség, hogy nyugaton az emberek 5 évente cserélnek autót, végre lesz miért évente cserélni, mint a mobiltelcsit.
XD -
#5 XD Imádom ezt a cikket!
"Az elérhető megtakarítás akár több ezermilliárd euró is lehet évente."
Aha, gondolom akár családonként! :D
"Andreas Herrmann, az intézmény kutatója kijelentette, hogy az üzemanyag- vagy az áramfogyasztás 30 százalékkal, a balesetek száma 90 százalékkal mérséklődhet. Herrmann rámutatott, hogy az autonóm vezetés rendkívüli mértékben megváltoztatja majd a mindennapi életünket és drámai mértékben lecsökkenthetők lesznek a társadalmi költségek. ...A közlekedési balesetekben évente 1,2 millió ember hal meg, az ok többnyire emberi hiba. Napjainkban az autósok körülbelül 400 milliárd órát töltenek vezetéssel, ez az idő jórészt felszabadulna. "
Elárulom a titkot ilyen közlekedési eszköz, ami mindezt tudja már ma is létezik, ráadásul mindenki számára elérhető és emellett a legolcsóbb.
Úgy hívják hogy: TÖMEGKÖZLEKEDÉS!
Hihetetlen, hogy hol tart már a tudomány!
Jelszó: A svájci tudósok az új brit tudósok.
-
tom_pika #4 Arra ott vannak a gokart pályák... sokkal direktebb élmény! -
bmw #3 Csak a vezetes elmenyet veszi el... -
#2 " Egyre összetettebbek lesznek a rendszerek, s egyre nagyobbak a keletkező és továbbított adatmennyiségek, ezek pedig előbb vagy utóbb térdre kényszerítik a hardvereket. Éppen ezért nem szabadna korlátozni a gépkocsik lehetőségeit."
Na ennyit a befektetett pénz megtérülésről... Ha olcsó az utazás,nem lesz miből fizetni a fejlesztéseket! -
paragic #1 Tetsuo: na ugye :)