12
-
ostoros #12 Én már olyat is láttam, hogy a csaj éjjel a biciklin ülve nyomkodta a telefonját, majdnem neki is mentem... -
#11 Abban amit leírtál igazad lehet, viszonta menet közbeni telefonálás és telefonnyomkodás eddig is tilos volt tudtommal, a cikk azt taglalja, hogy az autóval álló helyzetben sem lehet a telefont használni, ergo azt sem teheted meg ami eddig teljesen legális volt, hogy félreállva, lehúzódva lehetett az autóban telefonos dolgokat intézni. -
dyra #10 Nálunk is bekéne. Menjetek egy tetszőleges napon végig az autópályán, úgy hogy nem te vezetsz. Az anyósülésről tökéletesen megnézhetitek, hogy a cikkázó autók, kamionok 99% azért cikázik mert a sofőr nyomogatja a telefonját. A városban egy csomó ember azért bénázik mer nyomogatja a telefonját. Nincs róla statisztika tudtommal de nem lepődnék meg ha a balesetek jó részében a telefon lenne az ok. -
#9 Eddig csak telefonnal próbáltam, de sokkal jobb, ha kivetített információ vonja el a figyelmed, mintha egy külön képernyőre kéne nézned.
Az ok egész egyszerűen az, hogy ha történik valami előtted, akkor majdhogynem rá nézel eleve, épp csak nem azzal foglalkozol, míg ha egy képernyőt/műszerfalat bámulsz, akkor csak a perifériás látásod látja meg ugyanazt.
Ettől még persze jobb az utat figyelni :) -
#8 Az utolsó hárommal egyet tudok érteni.
Utoljára szerkesztette: Tetsuo, 2018.02.10. 14:13:59 -
#7 Szerintem a szélvédőre vetített infók is elvonják a figyelmet. Az egy dolog, hogy közben elvileg kinézel a szélvédőn, és nem lefelé bámulsz. -
#6 És azzal mi van, hogy lassan már nem gomberdő van a középkonzolban, hanem egy akkora tablet, amin 30 éve még a komplett család nézte a Dallast? Ott az is elvonja a figyelmedet, ha rádióállomást váltasz. -
bundasjezus #5 Lehet, hogy egy kicsit extrém a francia hatóságok hozzáállása a témához, de azért egyet lehet érteni vele.
Ma az autógyártóktól a telefon-és kütyügyártókig mindenki azon dolgozik, hogy a sofőrnek a lehető legnagyobb mértékben el lehessen vonni a figyelmét a vezetésről. A félhülye, facebook függő sofőrök pedig lelkesen asszisztálnak ehhez.
Messziről kezdem a témát.
Minden azzal kezdődött, hogy megjelentek az egyre jobb műszaki tulajdonságokkal rendelkező autók. A kormányszerkezet és a futómű holtjátéka annyira lecsökkent, hogy elég volt csak fél kézzel fogni a kormányt, nem kellett két kézzel és teljes agykapacitással arra figyelni, hogy 50-nél az úton tartsuk az autót. Aztán megjelentek a szervokormányok és egy ujjal lehetett forgatni a kormányt, cserébe semmi információ nem jutott vissza az útról a kormányra. Ugyanez történt az automata váltók térnyerésével.
A biztonság és gyűrődő zónák fejlődésével "meghíztak" a karosszériák. A nagy üvegfelületeket és a vékony A, B és C oszlopokat felváltotta a "bunker" kialakítás. Cserébe lehetetlenné vált tolatókamera és szenzorok nélkül parkolni, hiszen szegény sofőr azt se látja, hol kezdődik az autója és hol ér véget. Mivel a felkar és combvastagságú oszlopok óriási holttereket okoztak, ezért szükség lett holttér figyelő rendszerek, szenzorok beépítésére. Bár az A oszlop kitakar egy komplett IFÁ-t, a szenzorok még képesek időben sípolni.
A multimédiás fedélzeti rendszerek megjelenésével megszületett az igény a csendes utastérre. Mérnökök hada dolgozik a motortérből, a futóműtől és az ajtók résein beszivárgó menetzajok elnémításán. A végeredmény az lett, hogy a mai autók utastere az összes ajtó becsukása után, felhúzott ablakok esetén - még menet közben is - süketszobaként viselkedik. Megszületett tehát a csendes, biztonságot árasztó, kényelmes, gyors, kerekeken guruló anyaméh. A sofőr ezáltal olyan sikeresen el van zárva a külvilág ingereitől, hogy még a szirénázó/villogó mentőautót sem veszi észre és telibe kapja a kereszteződésben. De sebaj, mert a bunker megvédte!
Tehát eljutottunk oda, hogy a mai autók vezetése egy ingerszegény környezetet biztosít a sofőr számára. A vezetőt támogató elektronikákra mindenki tévesen tekint és azt hiszi, hogy "minek figyeljek, úgyis megvéd, ha baj van". A mai autók vezetése már nem kihívás, a külvilágból pedig szinte semmilyen inger nem éri a sofőrt. A sofőrök pedig elkezdenek unatkozni. Keresnek valamit, ami érdekesebb az unalmas vezetésnél, keresnek valamit, amit lehet basztatni vezetés közben/helyett.
És meg is érkeztünk a menet közbeni telefon használathoz. Mert nem csak arról van szó, hogy sürgős hívást kell elintézni. Hanem arról, hogy facebookozik, messengerezik, instagramozik a barom állatja, akár úgy is, hogy a két kisgyerek ott ül hátul az ülésben.
Essen már le végre a tantusz! Vak és süket emberek kóvályognak 2 tonna acéllal körbebástyázva és potenciális lövedékként viselkednek. Sokat vezetek és számtalanszor látom, hogy a szembe jövő LEFELÉ néz! Vagy valaki mellett haladok és a telefonjának vakító képernyője ott világít az ölében/ kezében.
Ne értsen félre senki. A fejlődés fontos és szükséges volt. Csak az a baj, hogy nem élni, hanem visszaélni sikerült vele... -
#4 Pl. nem ülve rakod be a telefont a tartóba, hanem az ülésen térdelve. Úgy elvileg nem tudod rendetetésszerűen használni az autót, és ha kilóg az egyik lábad, még nem is mondhatják, hogy benne vagy. Ha stylussal nyomkodod, akkor elvileg nem is nyúlsz hozzá. :D
Vagy mindenki vigyen magával még egy embert olyan útra, ahova kell útvonalterv (gps).
-----
Nem lett volna elég a "csak headsettel szabad telefonálni"? Ezek szerint még azt sem tudják betartatni. Ezt hogy fogják, ugyanaz a kategória...
A traffipax már azt is nézni fogja, hogy mit csinálsz a kocsiban, és ha az egyik kezedben mobil van, akkor a gyorshajtás mellé még jön egy plusz ajándékcsomag? Kár, hogy ilyen fotókat elsősorban autópályákon tudnak csinálni, ahol általában pont nem annyira lényeges, hogy ne vonja el a figyelmedet a telefon. -
Skylake #3 Betarthatatlan baromság. Aztán hogy ellenőriznék a polgárt (alattvalót)? Bekamerázzák az összes autó belterét 7/24-ben Lütyő felügyelőhöz?
Mondjuk érdekes lesz, hogy fogja ezt a fészbúk generáció lereagálni. De ez legyen az ő bajuk!
-
kvp #2 "Barmok... "
Franciak... Viccen kivul, ha bekapcsolja az ember az elakadasjelzot akkor legalis. Ezutan majd gyakrabban fognak elakadni az autok. -
CairoJack #1 És a GPS-t hogy a f*xban állítják be? Oké, a célkoordinátákat még megadom a kocsiba beszállás előtt, de hogy teszem be a telefont a GPS tartóba, ha nem vehetem kézbe?
Esetleg vegyek +100-ezerért egy dedikáltan autós GPS-t, amin nem frissül a térkép, nincsenek közlekedési infók?
Barmok...