2
-
CsZ #2 Érdekelne, hogyan azonosítják magukat egymás felé a résztvevők.
-
kvp #1 Viszonylag egyszeru technologia, de csak akkor uzembiztos ha egyreszt van eleg savszelesseg egy varosi dugoban allo autosor osszes jarmuve szamara, masreszt minden jarmunek van ilyen jeladoja. A jelado nelkuli gyalogosok kezele pedig nem megoldott.
A teljesen onvezeto, a kulvilagtol utkozeselkerulesi informaciot nem elvaro autok egyszerubbnek tunnek, mivel a sajat szenzoraikra kell csak hagyatkozniuk, azok allapota meg ismert szamukra es nincs a radios adatatvitelbol eredo bizonytalansag sem. Arrol nem beszelve, hogy egy kulso adatokat nem igenylo auto beeresztheto embervezette autok es gyalogosok kozze is. Radios kapcsolatot szerintem csak utvonaltervezeshez erdemes hasznalni, ott viszont a felhoben tartolt forgalmi adatok segitsegevel mar a teljes forgalom optimalizalhato. Viszont a tenyleges utovonalon vegigmenest mar erdemes csak tisztan az autora bizni.
Egyetlen kivetel a megosztott szenzoradatok lennenek, de ahhoz jelenleg nincs eleg savszelesseg, hogy minden auto a teljes voxel map-jet megossza, meg differencialisan sem, pedig az lehetove tenne, hogy az onvezeto autok a holttereket egymas adatinak vagy fixen az utcan elhelyezett szenzorok segitsegevel csokkentsek. (holtter = ahova nem lat be az auto, tehat worst case alapon feltetelezi, hogy 'szandekosan eleugrani keszulo kisgyerek varakozik ott') Ez a megkozelites lehetove tenne azt, hogy minden auto pont akkora maximalis sebesseggel menjen, hogy barmi ele kerulo objektum elott meg tudjon allni, azaz soha ne legyen utkozes csak ha direkt belemegy valaki az egyebkent addigra mar allora fekezett jarmube.