13
-
#13 Kijelző? Ha legalább egy kivilágított tábla lenne több helyen is az állomáson hogy mégis lássa az ember este, hogy hol jár a vonat... persze, lehet nézegetni a telefon is...Európa.. -
ostoros #12 Ami azt illeti komolyabb vasúthálózat fejlesztés hazánkban az 50-es évek óta nem történt. Sőt, a hetvenes években majd kétezer kilométernyi vasútvonalat számoltak fel élvtársaink, jó részt minden szakmai alapot nélkülözve. Ezek jelentős része tiszta új volt, de sebaj, lehetett lebontani. -
#11 Nyáron a legnagyobb melegben, a klíma természetesen elve nem bírta, de aztán meg is adta magát, Hatvannál vagy hol, egy árva szót nem mondtak be, hogy az IC!!! megy-e tovább, vagy szálljunk át a személyvonatra, vagy a közben utánunk 1 órával jövő másik IC-re.
Nálunk ez a XXI. szd! -
lammaer #10 Persze hogy jobb.... a "vasútállomáson" ahol felszállok, még hangosító rendszer SINCS nemhogy kijelző, szóval mégcsak esély sincs arra hogybármit ss bemondjanak. És természetesen személyzet sincs :)
És nem, nem bivalybasznádon élek, ez kérem egy budapesti elővárosi megállóhely. Sőt, igazából egymás után 3 ilyen is van.
De a keleti sem jobb, ha pénteken este eljáttszák a szokásos késést/kimaradást, arról sincs tájékoztatás előre, csak utólag, miután vártál 1 órát... adig szépen tologatják 5 perccel előre a késést... aztán 1 óra.. aztán hopp, eltűnik a vonat. Biztos kopperfield dávid a caller.
Arról nem is beszélve hogy kreativak a menetrendszervezők, pl az S60 és S80as vonalakon úgy szervezték a vonatokat, hogy egy vonat felváltva először az S60ason jön be a keletibe, utána az S80ason megy ki, majd jön vissza.
Aminek egy előnye biztosan van: ha az egyik vonalon fennakadás van "technikai" okok miatt, akkor a másikon is késés lesz automatikusan :)
Az egyetlen jó dolog, hogy az online térkép 99%os pontossggal működik, ez reggel nekem nagyon jó mert csak akkor megyek le ha látom hogy a vonat 5 percen belül ott lesz.
http://vonatinfo.mav-start.hu/
Utoljára szerkesztette: lammaer, 2018.01.05. 07:16:32 -
#9 Ezenfelül Magyarországon ki is írják a kijelzőkre, nem?
-
Cat #8 "Tavaly majdnem lekéstük a hazafelé tartó repülőt amiatt, mert még a vonattársaság emberei sem tudták mi van a vonatokkal."
Ez a MÁVnál pontosan ugyanígy van. VIszont itthon valóban van egy aloldal, ahol online lehet látni a vonatok aktuális helyzetét, és hogy melyik mennyit késik, valós időben. Ez arra jó, hogy jobban tudd mi a helyzet, mint a kalauz, akinek fogalma sincs, hogy az előttünk lévő 3 Budapest felé tartó vonat is késik. -
#7 kultúrális pöcegödör :DD Itthon bezzeg... -
#6 nem az a lényeg... hanem az, hogy miközben egy vonatot nem mernek az AI-ra bízni, az utjainkon sorra jelennek meg tesztelésre az autók, a Tesla-k meg már képesek bizonyos helyzetekben önállóan közlekedni...ugye most level 3-nál járnak, de egyes modellek részben már képesek lennének level4-re is. -
#5 Azért Barcelonában már pár éve is erősebb ellenőrző rendszer volt, mint amire nálunk a BKK/BKV képes. Nem egy színes úriember volt kék dzsekiben a mozgólépcső mellé állítva, aki néha azt mondta, hogy hőőőő.
Ott azért szerintem jelentősen kisebb a bliccelők száma, mint nálunk. Ha felszáll a villamosra kommandó, a következő megállóira szinte kiürül. -
#4 Inkább azzal foglalkozzanak a hülye hispánok, hogy ha késik a vonat egy órát, akkor azt bemondják. Tavaly majdnem lekéstük a hazafelé tartó repülőt amiatt, mert még a vonattársaság emberei sem tudták mi van a vonatokkal. Soha többet abba a kulturális pöcegödörbe nem megyek, még BP is 1000x jobb ilyen szempontból. -
kvp #3 Na jo ez igy egyutt azert eros csusztatas, de mint a cikk irja a strategiajuk resze, hogy elterjedjen, hogy kepesek minden bliccelot elfogni es akkor senki nem is mer majd logni.
A valosagban csak felraktak nehany kamerat ami ellenorzi, hogy a kapukon egyesevel mennek-e at az emberek. A kapuk pedig ellenorzik, hogy van-e jegyuk. Ha valaki bemaszik a keritesen, azt is kiszurja a rendszer. Mivel kamera alapu, ezert lesz rola videofelvetel es ha veletlenul van biztonsagi or a kozelben, akkor odakuldik.
A taviranyitott jegyautomatakrol meg annyit, hogy ilyen automata jegykiado keszuleket uzemeltet par tucatot a bkk is. Meg taviranyitas es tavsegitseg is van bennuk (segitsegkeresre automatikusan felhivja a kozponti szamot es lehet beszelni egy operatorral).
Az automata vonatokat meg azert nem tervezik, mert az picit tobb penzbe kerulne mint par mozgaserzekelos webkamera es netrekotott jegykiado automata telepitese. A technologia adott, de az engedelyeztetesere es a vonatok felszerelesere annyi penzt kellene kolteniuk, hogy jelenleg meg sokkal olcsobb emberket alkalmazni a vonatvezetesre. (jegypenztarosanak es jegyellenornek viszont mar most is a szamitogep az olcsobb)
A ceg atlag napi utasszama egyebkent kb. a tizede a BKV-nak. -
#2 Én nem tudok teljesen szabadjára engedett Teslákról. Nem másik cég termékével kevered? -
#1 egy vasúti átjáró problémás a vonatnak..... de az utakon meg szabadjára engedett Teslák futkorásznak.. :)