12
  • Agyturbinikusz
    #12
    germánium, gallium

    Pont amiatt, hogy mas a merettartomany, pont nem jok arra amire kellene, mivel igen csak magas a termikus egyutthatojuk. Pont ez volt a baj veluk ezert kezdek mas utan kutatni, nemcsak az ar miatt.
  • t_robert
    #11
    na ez az ezt régen tudjuk, hogy germánium, gallium és hasonló félvezető anyagokból sokkal jobb(kisebb gyorsabb) elektronika gyártható. nagyjából egy nagyságrenddel, mint a szilícium. Amikor elkezdtek kísérletezni a félvezető technológiával először nem szilíciumot használtak. Aztán jöttek a költség tényezők. A szilíciumból gyakorlatilag korlátlan készleteink vannak. szilícium-dioxidként, ami a homok. ugyan ez a többi félvezető anyagra nem mondható el sokkal ritkábbak és drágábbak,
  • kraven54
    #10
    Ezek a cikkek honnan jönnek elő? Már 2010-ben volt erről szó egy szakmai lapban
  • kvp
    #9
    Tenyleg nem az autok a fo terulet es igazabol mar most is eleg aprok a sima szilicium alapu felvezetok. Ha meg valami jobbat keresnek, akkor ott a Gallium-Arzenid (GaAs) alapu technologia, ami osidok ota megvan es egyetlen igazi baja van csak, hogy draga.

    Jarmuveknel meretcsokkenest, belso ter novekedest vagy hatotavnovekedest max. az hozhat, ha megnovelik a hatasfokat a teljesitmeny felvezetoknek, mert akkor amennyivel jobb a hatasfoka a vezerlestnek, annyival kevesebb aksi kell a kocsiba azonos teljesitmeny es hatotav mellett. A gond ott van, hogy mar most is eleg magas szamrol van szo, tehat par szazalekot nyerhetnek, ugyanakkor a mesfet technologia a mosfet-hez kepest annyival erzekenyebb, hogy a megnovelt hatekonysag nem biztos hogy megeri a lecsokkent megbizhatosagot. Mindenesetre kutatjak ezt is...
  • VolJin
    #8
    Ha a tíz néfyzetcentiméteres chipen belül az egy négyzetcentéméteses áramkör fél négyzetcentiméteres lesz, akkor könnyebb autókat lehet készíteni...

    Mi a fasz van?
  • Caro
    #7
    Kicsit megint félremagyaráz a cikk. A gallium alapú félvezetőknél ha jól tudom nem tudnak jó p csatornás eszközt csinálni.
    Teljesítményelektronikában ott ez nem probléma (és a cikk erről szól), de processzorban szükség van a CMOS mindkét felére, ezért ott ez nem fog áttörést hozni.
    Egyébként ott van a SiC is, hasonlóan jó tulajdonságokkal. Még majd elválik, melyik lesz a befutó?
  • bobijub
    #6
    fényvillanyos :)
  • Agyturbinikusz
    #5
    Akkor nem erted mit mondtam, Lehetne kissebb is az a koffer meretu elektronika...Ennyi se tobb se kevesebb...
  • tom_pika
    #4
    Az elektromos motor meg negyed akkora, mint a benzines a sebességváltóval együtt... szóval továbbra sem értem mi olyan nagy probléma itt. Teslában sem az elektronika viszi el a sok helyet meg adja a nagy súlytöbbletet...

    Ja hogy a hibrid hajtáshoz kell benzin motor is meg elektromos is? Akkor talán az akkukat kéne fejleszteni, hogy benzin motorra ne legyen szükség...
  • Agyturbinikusz
    #3
    Lattal mar pl Priuszt szetszerelve? Lattam mar a bontoba, az elektronikus vezerloegyseg az erosaramu elektromos rendszerhez akkora mint egy kozepes meretu borond, igaz tobb darabbol all ossze de osszerakva kb annyi. Na ezt akarjak lecsokkenteni meretben es sulyban.
  • tom_pika
    #2
    "A kisebb galliumnitrides chipek könnyebb autókat eredményezhetnek, miközben nőhet az utastér."

    MIVAN?????

    Jelenleg a chipektől nehéz az autó, és azok veszik el az utasteret?
  • T_I
    #1
    A cikk jó és érdekes! De a "fotovoltaikus" az magyarul fotoelektromos!