7
  • ClassicR
    #7
    Nem mondod... Az megvan, hogy az Uber egy cég?
  • NEXUS6
    #6
    Gyak az űber az eddigi tevékenységének marketingjére alapozva lehet, hogy megcsinálja a világ első önvezérlő villanytaxi vállalatát 100 emberrel.

    Mondjuk az egész nem igazán erről szólt kezdetekben. ;)
  • gosub
    #5
    A valódi oka az uber önvezető autókba való befektetésének természetesen a pénz és profit. Elsősorban kevesebbet kell adózni. Mivel így akár olcsóbb is lehet a viteldíj a kuncsaftok jó része élni fog ezzel.
  • paragic
    #4
    "Azt gondolom, hogy a mai felgyorsult és túlbiztosított világunkban a nagy átlag számára az autóvezetés az utolsó olyan tevékenység, ahol 100 %-ban figyelni kell, ott kell lenni fejben. Mert egy kis hiba is végzetes lehet."

    Ez igaz a megszakításos közösülésre is
  • Sequoyah
    #3
    Egyebkent amikor napi tobb 10 kilometert ingazik valaki naponta autopalyan es nagyvarosi dugokban vagy kis utcacsakakban, megkuzdve az elsobbsegert, sokszor balesetveszelyes szituaciokban, akkor nem biztos hogy annyira elvezi az ember a vezetest:D En orulnek egy autopilotnak az automban, hogy hasznosan eltolthessem az ingazas soran elvesztett idot, es nagyban csokkentsem a balesetek kockazatat. Aztan hetvegen enyem a kormany:)
  • Sequoyah
    #2
    Nem hiszem, hogy a mi eletunkben be lenne tiltva a manualis vezetes. Egyszeruen tul nagy tarsadalmi ellenallas varhato egy ilyen lepestol. Nagyobb mint az alkoholtilalom eseten, pedig abbol is mi lett...
    Sokkal valoszinubbnek tartom, hogy egymas mellett fognak sokaig mukodni az ember vezette autok es az onvezeto autok. Aztan elobb utobb felno egy olyan generacio, ami szamara az onvezeto auto a normalis, es egyaltalan nem latnak fantaziat a vezetesben, hiszen mar teljesen idegen lesz toluk. Csak ugy, ahogy a lovaglas is kihalt a kozlekedesbol, pedig ha 100 evvel ezelott kerdeztel volna korbe, biztos sok-sok olyan embert talaltal volna, akik imadtak a lovaglast, es felhaborodtak volna, ha betiltjak. De nem kellett betiltani, kihalt magatol.

    Majd 100 ev mulva, amikor mar a mai autoszereto generaciobol senki sem fog elni, ez is ki fog halni. Es az akkori emberek ezt semmiben sem erzik bajnak, ahogy mi sem sirjuk vissza a lovakat az utakra.
  • bundasjezus
    #1
    Ambivalens a viszonyom az önvezető autókkal kapcsolatban.

    Egyrészt ellenzem őket, mert én például nagyon szeretek vezetni. Élvezem a gyorsulást, azt hogy uralom a gépet. Zene füleimnek az éneklő kipufogó hangja. Azt gondolom, hogy a mai felgyorsult és túlbiztosított világunkban a nagy átlag számára az autóvezetés az utolsó olyan tevékenység, ahol 100 %-ban figyelni kell, ott kell lenni fejben. Mert egy kis hiba is végzetes lehet. A vezetés, a forgalomban való részvétel hatalmas felelősséget jelent számunkra, mégha ez nem is tudatosul mindig bennünk. Ettől a felelősségtől is megfoszt minket az önvezetés. És ezt nem tartom jónak.

    Másrészt viszont be kell látnom azt, hogy sokkal többen vezetnek, mint ahányan valójában ténylegesen alkalmasak egy autó vezetésére. Sok sofőrt már most is az autó vezet és nem fordítva. Görcsösen kapaszkodnak a kormányba, jobbra-balra ténferegnek a sávon belül, láthatóan nem urai az autónak. Sokáig azt hittem, hogy normálisabb képzéssel jobb sofőröket lehetne az utakra engedni. Ma már nem hiszem ezt. Az okostelefonok elterjedésével számtalanszor látom, hogy sokan a telefont nyomogatják vezetés közben. Az én szememben ez az ittas vezetéssel egy kategóriába esik. Ha már a vezetés idejére sem képesek az emberek a facebook meg a messenger b*sztatása nélkül meglenni, akkor tényleg jöjjenek inkább az önvezető autók.