9
-
Elmin #9 "Dízel egyenlő f.o.s."
Neked mit jelent az f.o.s.?
"Átverés az egész (piac). Tegye fel a kezét, aki nem tudta, mikor mindenki úgy számolt, hogy gyári fogyasztás +30%."
Ez csak az újabb benzinesre, dízelre igaz a régieknél nincs + 30 %.
Akkor miért lenne az egész piac átverés? -
Ender Wiggin #8 Már az Audi is leáll a dízellel köszönhetően a boránynak. A teljes német autóipar megroggyant. Mindenkinek jó, csak a fillérbaszó kelet-európai dízel-fétisisztánaknak nem. -
#7 Ez olyasmi, mint az ivóvíz esetében. A határértékeket folyamatosan lefele tologatják, így lesz egyre kevesebb víz "iható". És egyre nagyobb a vízbisznisz...
Persze azok is meghalnak majd valamiben, akik eddig az ivóvízben, vagy a dízelek füstjében lévő mérgektől haltak meg, csak lehet, hogy később és lehet, hogy valamelyik élelmiszerIPARI szeméttől...
Majd az unió rendkívüli bölcsei azt is tiltogatni kezdik, mint a hagyományos izzót! -
#6 El is nézegetem néha a "környezetbarát" tömegközlekedésben részt vevő buszokat, ahogyan 12 SUV-nyi füstöt eregetve kínlódják ki magukat a megállóból... És elgondolkodok picit. Lehet, hogy tényleg a villanyautó lesz a tuti?
Utoljára szerkesztette: AgentKis, 2017.08.04. 10:53:01 -
#5 Már miert lenne fos? A dieselek fogyasztasaval nincs gond. Nem veletlenul megy az osszes munkagep, haszongepjarmu gazolajjal. A karosanyagkibocsatas lett most problemas. -
CairoJack #4 Dízel egyenlő f.o.s. Akinek volt esze, eddig is tudta. Átverés az egész (piac). Tegye fel a kezét, aki nem tudta, mikor mindenki úgy számolt, hogy gyári fogyasztás +30%. -
kvp #3 Igazabol a tisztan szoftveres megoldas is mukodokepes lehet, csak megfeleloen kell beallitani az ertekeket. Mellekhataskent 40-60%-os teljesitmenycsokkenes lepne fel, de elerheto lenne a 80-90%-os emisszio csokkentes. A teljesitmeny csokkenese miatt jopar autonal elofordulhatna, hogy maximalis utasszam mellett a maximalis sebesseg is csokkenne, korulbelul 80-100 km/h kozotti ertekre, de ez szerintem egy elfogadhato kompromisszum lenne a tisztan szoftveres megoldas erdekeben.
A gond ott van, hogy ezeket a beallitasokat mar nem merik vallalni a gyartok, mert az autotulajok meglincselik oket. Az amerikai piacon viszont vagy igy vagy ugy, de meg kell oldaniuk a problemat, mert egyebkent egyszeruen kitiltjak oket.
Egyebkent a dizel technologia a jovoben lehetove tenne a kornyezetbaratabb uzemet hosszabb tavon, csak a mostani gyors es forro turbos motorok helyett a kis fordulatu, nagy meretu kormot termelo nagy hengerurtartalmu roots kompresszoros dizelek lennenek a nyero. Ez a technologia ugyan jelentosen tobbet fogyaszt es jelentosen tobbet kormol, de ez a korom egyszeru reszecskeszurovel vagy fustgazmosoval kiszurheto, tehat meg a katalizator is kihagyhato lenne. Raadasul meg az alapjarati nyomateka es az elettartalma is nagyobb ezeknek a regebbi technologiaju motoroknak. (a nagy fogyasztas viszont gond lehet) -
Caro #2 +1, ráadásul hülyének néznek mindenkit.
Csökkenő kibocsátás, és semmi hátrány... na persze. Az autógyártók így is vért izzadtak az eddigi emissziós normák teljesítéséhez is, most hirtelen (vagy ismét?) a szoftver jelentené a megoldást? Ráadásul minden motorhoz jó?
Ez nekem már az ezotéria kategória.
A háttérben sokkal inkább az áll, hogy tömegével veszítenék el emberek a munkájukat, ha a dízel mint technológia megszűnne, vagy legalábbis nem ilyen mértékben lenne felhasználva. És ezért a politika inkább meghajlik az autóipari (főleg német) lobbi előtt. -
Ender Wiggin #1 Remek. Akkor ezentúl nem hazudnak, csak léppen a közelében sem lesznek továbbra sem a normáknak... Egy csomó autógyár (talán az őszintébbek pl. Toyota, Volvo, Subaru) pár éven belül leáll a dízelfejlesztéssel, mert ők tudják, hogy lehetetlen a tiszta dízel-koncepció.
A német környezetvédők fellélegezhetnek, a lefingott BMW, Merci, Audi nagy részét felszívja a magyar, bolgár, román fillérbaszó piac.