10
  • VolJin
    #10
    Ha háromszor drágább, akkor nem gazdaságos.
  • Tetsuo
    #9
    Azért azt lássuk be, hogy a nyílt vízen hajózni jóval egyszerűbb egy önjáró rendszernek, mint a közutakon autózni - és még ez sincs megoldva.
  • Ender Wiggin #8
    A zéró emisszióra lennék inkább kíváncsi, ki nem szarja le a robotpilótát. A konténerhajók dízele legalább annyi embert öl meg (évi 60 ezer), mint az összes dízel autó a kipufogásával.
  • ostoros
    #7
    Ha nincsenek a helyszínen, akkor nem személyzet.
  • kvp
    #6
    "A biztonsági őr is személyzet."

    Igaz, viszont biztonsagos vizeken elhagyhato, illetve kivalthato egy taviranyitasu biztonsagi rendszerrel. Tehat a szemelyzet nem tartozkodik fizikailag a hajon, hanem egy kozpontban ul. Csak akkor lepnek be ha beavatkozas szukseges. Igy par iranyitoval es egy kisletszamu biztonsagi csapattal lefedheto lenne egy egesz flotta.

    Egyszerubb esetben az automata rendszer csak riaszt, de 'tuzparancsot' mar csak ember adhat taviranyitassal. A fejletebb rendszerek amikor kint vannak a nyilt vizen akar automatikusan elhajthatnak minden felejuk kozelito objektumot.

    Egyebkent egy automata hajot elkotni sem trivialis. Hid nincs, csak a kommunikacios es szenzor arboc. A gephaz leheggesztve, a hajon nincs nyiltvizi korulmenyek kozott emberi kozlekedesre alkalmas felulet sem. El lehet sullyeszteni es megprobalhatjak a szenzorok kijatszasaval kirabolni a berakodas utan is elerheto kontenereket, de nagyjabol ennyi. Igazabol tenylegesen elteriteni csak a tavvezerles feltoresevel lehetne oket, de ha eleg sok penz mulik rajta, akkor erre van nagyjabol biztonsagos megoldas.

    Igazabol az automata hajok megoldanak a low tech, fedelztre maszos kalozkodas problemajat, a high tech kalozkodas pedig igencsak bonyolult egy nagy, lassu es jol lathato hajo eseten, amin nincs tuszulejtheto szemelyzet, tehat a 'mentocsapat' akarmekkora eroszakot alkalmazhat a rablokkal szemben.
  • ostoros
    #5
    A biztonsági őr is személyzet.
  • mcmoha
    #4
    "A „tengeri Teslaként” is emlegetett megoldás tulajdonképpen egy hagyományos, szinte mindenki által jól ismert óriási teherhajó, amely egyszerre 100 konténert szállítana majd."
    Az igazán óriási teherhajók 20000 konténert szállítanak. A 100 TEU-val ez egy igen kicsi hajócska.
    Ja és műtrágyát fog szállítani nem trágyát.
  • kvp
    #3
    Larvikban hol vannak a kalozok? Egyebkent a szemelyzet nelkuli hajo nem jelent orseg nelkuli hajot. (a londoni banknegyedben jaro automata villamoson a DLR-en sincs vezeto, csak fegyveres biztonsagi or)
  • NEXUS6
    #2
    Nekem is ez jutott eszembe! XD
    Végre, az emberekkel csak gond volt, jött a sikítozás, meg a futkosás. A büntetési tétel is magasabb az emberrablásra azt hiszem, szal tök macerás.
    Volt. Eddig! ;)
  • ostoros
    #1
    A kalóz flotta kedveli ezt. :)