4
  • bobijub
    #4
    kedves hozzászólók! tényleg csak egyféle adaton kell alapulnia az önvezető autónak?
    én erősen úgy gondolom, hogy előre rögzített nagy adatbázis (például, de csak például útvonaltervezéshez), folyamatosan frissülő online adatok (hogy képes legyen kiválasztani a haladósabb útvonalváltozatot akár delegációérkezés esetén is) és a szenzorok adatai (mit is csinálnak a közvetlen közelemben levő mozgó és nem mozgó akármik mind mind egyaránt fontosak a teljes feladat valamelyik részéhez. egyik sem lehet kizárólagos. és aki jobban ért hozzá mint én, annak illik képesnek lennie kapásból idebiggyeszteni még legalább ötfélét, aki meg nem ért hozzá, annak is még legalább kettőfélét.
    Utoljára szerkesztette: bobijub, 2017.07.17. 11:51:13
  • Cat #3
    A szenzor max. száz méterig jó, és aztán? Ennél sokkal többet kell tudnia egy önvezető autónak, és ez a jövőben is így lesz. Egymagában nem használható ki a teljes potenciálja, ahhoz kell a nagyon pontos térkép és a hálózatba kötés is, hogy a többi autóval tudjon kommunikálni.
  • Ender Wiggin #2
    nem teljesen baromság, inkább szalmaszál, amibe kapaszkodna az önvezető ipar. a tomtomnál előre látják, hogy amit te leírtál, arra az önvezető nem mostanában lesz képes. a szenzorok a rendszer leggyengébb pontja...
  • orbano
    #1
    Szerintem ez egy baromi rövidtávú, már most elavult koncepció. Egy valamirevaló önvezető auto inkább a saját szenzoraira támaszkodjon, tapogassa le saját maga a környezetét és olvassa le a közlekedési táblákat, ne egy adatbázisból dolgozzon. Nem is értem ezt hogy gondolták. Egyik napról a másikra kint less egy sávterelés egy 60-as táblával az okos auto a tomtom térkép alapján meg átmegy rajta 130-cal?