4
-
zetortraktor #4 Ne, csak a Kontrollt ne... De ezt mi alapján mondod? Melyik idei filmben játszottak túl bármit is? (Nem mellesleg, elég megnézni a régi filmeket, meg a "naaaagy" színészeket, akik totál színpadiasan játszanak.. És ettől még jók a filmek.) -
#3 A régi gyerekfilmekben pont elfért akár a színpadi színészkedés is (Keménykalap és krumpliorrban Rodolfo nagyon ilyen, viszont oda jól is illik a túljátszás). A Tanú meg ugye eleve szatíra, a rendszer paródiája, ott sem zavaró, ha valaki kissé színpadias. Az Indul a bakterház dettó színházi jellegű, de oda is kellenek a túljátszott, karikatúra szerű alakítások. De amikor egy kommersz közönségfilmben látsz ilyet, ahol semmi sem igényli ezt, az már necces. De ennél nagyobb baj a rossz forgatókönyv, a rossz rendezés, és az ipari mennyiségű reklám (Valami Amerika egy másfél órás reklámblokk).
És van, amikor a jó alapanyagot sem tudják használni, ott van A három testőr Afrikában. Zseniális alapanyag, remek színészek, Bujtort, mint rendezőt sem akarom bántani, de az a film egy rakás kaki. A 30-as évek, mára kissé kopottas vígjátékainak modern verzióit meg inkább hagyjuk, ahogyan a többi remek Koltai/KapaPepe vígjátékot is. Árpa Attila az Argóval lehetett volna jó, de ő is csak kicsit nyúlt túl a tipikus magyar közönségfilmen. -
Paddy #2 Ez így igaz. A magyar filmek jelentős részével az (is) a baj, hogy a színészek túl játsszák a karaktert. Ez alól nagyszerű kivétel a Moszkva tér, (talán a) Kontroll, Tanú, Indul a bakterház vagy a régi gyerekfilmek.
-
#1 Ez akár még jó is lehet. Csak az a tipikus magyar filmes képi világot mellőzzék, az a fakó, tompa, nem igaz, hogy nem lehet ezt kikerülni. Meg filmben csak az szerepeljen, aki tud másként játszani, hiába zseniális színpadi színész valaki, egy mozifilmben teljesen máshogy kell játszani. Ez annyira jellemző volt mindig is a magyar filmekre, bár sokkal kevésbé zavaró, mint az utóbbi 20 év képi világa és minősége.