8
  • gaszton421
    #8
    Igen, így van , ezt írtam én is. Ezt a fejlesztők is tudják és ezért mostanában inkább azt hangsúlyozzák hogy ez a rendszer indítóhelytől és az ott uralkodó időjárástól független. Tulajdonképpen egy mozgó indítóállás amivel kikerülhetik az alsóbb légrétegek változékony időjárásával járó rizikóit.
  • NEXUS6
    #7
    Musk szerint az ilyen rendszer olyan 5%-nyi üzemanyagot spórol csak valójában, egy sokkal bonyolultabb 1. fokozat árán.

    Az ilyen légi indításnak kb akkor lenne igazán értelme, ha a repülési paramétereket tekintve többszörösét hozná mindenben. Az oroszok Spirál tervezete kb olyan volt, de azt talán még ma sem tudnák megépíteni úgy, hogy az a teljes élettartamra vetítve olcsóbb legyen, mint akár a SpaceX féle visszatérő rakéta fokozat.
  • gaszton421
    #6
    Pontosan, de nem olyan űrrepülőnek mint a Space Shuttle aminek nem volt érdemleges méretű belső üzemanyag tartálya. Egy fokozatban viszont nem lehet vele olyan sok üzemanyagot megspórolni mint ami elvárható, a gép sebessége az orbitális sebesség 3%-a és magasságának 4%-a, amiből sokat megsňorolnak az a légellenállás, a légkör 80%-a már alattuk van.
  • fonak
    #5
    Értelme űrrepülő-hordozóként lenne, ha lenne hozzá űrrepülő.
  • ostoros
    #4
    Egy vaskockát már a beduinok is lemásolnak a sivatagban. Menni fog a kínaiaknak, ebben biztos vagyok.
  • gaszton421
    #3
    A PegasusXL kilövésére ez borzasztóan gazdaságtalan, emiatt nem kellett volna megépíteni ekkora monstrumot, jelenleg is repülőről indítják, egy jóval kissebbről (Lockheed L-1011) ami egy kissé átalakított szériagép, ennek a monstrumnak az egyetlen előnye hogy akár 3 Pegasus XL is indítható róla egyszerre , viszont ebből talán még sohasem volt egy éven belül 3 indítás, nemhogy egyszerre, hasonló pályára. Nem erre tervezték , de az eredeti Spacex Falcon, (a Falcon 9-nél kissebb verzió) vagy az Orbital Antares rakétájának modosított verziója kifújt, sokba kerülne a fejlesztés bizonytalan megtérüléssel, mindkét cég visszalépett az együttműködéstől, a Pegsus Xl egy kényszermegoldás hogy ne kelljen leállítani a programot. Paul Allen-nek elég pénze van , megteheti hogy pazarolja.
  • flashpointer2
    #2
    Ez azért nem egy vaskocka hogy csak úgy lemásoljuk azt kész.
  • ostoros
    #1
    Majd amikor a kínaiak lekoppintották, akkor esetleg csökkenni fog a kilövés költsége. Addig azért nem, mert a kilövés költségébe bele fogják valahogy árazni a fejlesztési költségeket.
    És a Boeing tolla vastagon fog.