22
  • Tetsuo
    #22
    A kérdésben nem foglaltam állást, pontosabban számomra egyik verzió sem tetszik.
    Csupán dfsz34 csúsztatására közöltem az adott tényt.
  • zola2000
    #21
    Persze, máshol is tudtak a taxisok megfelelő zsebekbe megfelelő összeget csúsztatni.

    de attól még nem lesz több értelme a betiltásnak, az airbnb (rövidtávú lakáskiadás) tiltásának még van értelme (rontja a lakáshelyzetet, mert nő az albérletek ára) de az uber tiltásának?
  • esemve
    #20
    A robotautózás ára lesz a legnagyobb kérdés, hogy mennyire jön ki a km ár nekem mint utasnak. Szvsz ez fogja eldönteni, hogy fel tudja-e számolni a dugókat, vagy sem. Azzal viszont egyetértek, hogy valszeg itthon nagyon sokáig nem látunk még ilyeneket, szerencsétlen über is hogy járt...
  • Elmin
    #19
    "azt nem értem , hogy akkor nem fog visszaesni az új autó eladás? Az meg csak rossz a gyártóknak. Mi nekik a stratégiájuk a robot autók, hogy tudják az ö profitjukat növelni? "
    Mert szerinted most kinek van pénze új autót venni? Viszonylag kevés munkásembernek.
    Rá vannak kényszerítve. Mert aki először kezdi el forgalmazni valószínűleg az jár a legjobban. Aki meg lemarad az pedig kimarad belőle.
    Plusz itt már megjelenhet a hivatalos kötelező szerviz és gyári új alkatrész csere. Mert ha te veszel egy új autót nem vagy köteles új gyári alkatrészt belerakni, pláne gyári szervizessel.
  • Elmin
    #18
    "Aha. Azt meg mondjuk 180 busz/villamos/troli!"
    Az pedig 18000 fele fog menni egyszerre szerinted.
  • dyra
    #17
    azt nem értem , hogy akkor nem fog visszaesni az új autó eladás? Az meg csak rossz a gyártóknak. Mi nekik a stratégiájuk a robot autók, hogy tudják az ö profitjukat növelni?
  • Tetsuo
    #16
    Na persze, lenne sajátod, de mást használnál pénzért...
  • ClassicR
    #15
    Ha bármikor rendelkezésedre állna, olcsóbb lenne, és robot vezetne helyetted? Én biztos, hogy azt választanám saját helyett. Nem mondom, hogy nem lenne saját autóm, de amikor reggel megyek a munkába, és még megreggeliznék az autóban, akkor biztos egy önvezető autóval mennék.
  • Tetsuo
    #14
    Kérdés: Száz autótulajdonosból mennyi használna saját helyett közös autót?
  • Tetsuo
    #13
    Egyre több országban tiltják az Ubert, Magyarország egyáltalán nem különleges ebből a szempontból.
  • ClassicR
    #12
    Áttenni nem tudja a csúcsforgalmat, viszont meg tudja szüntetni a dugókat. A tanulmány alapján egy ideális esetben a személyautók száma 91%-kkal lenne lecsökkenthető az önvezető járművek által, plusz ezek az önvezető járművek sokkal hatékonyabbak, nyilván egy parkolóhelyre is 2-3 mp alatt képesek beállni, hiszen a robot tökéletesen vezet és méri fel a távolságokat, teljesen kiesik az, amit a reggeli csúcsforgalomban emberi bénázásnak nevezünk.

    Nyilván ez egy utópisztikus eset (legalábbis az elkövetkező néhány évtizedre vetítve), de ha az önvezető autók csak 20%-kkal csökkentik a dugókban álló autók számát, akkor máris eltűnik maga a dugó is.

    Én egy szép jövőt jósolok, mert ha az önvezető autókhoz hozzájönnek a teljesen elektromos autók is (Norvégiában már a személyautók 1/3-a teljesen elektromos), akkor drasztikusan tisztulni fog a levegő és csökkenni fog a zaj a városokban, ami összességében jótékony hatással lesz az egészségünkre és az általános közérzetünkre.
  • dfsz34
    #11
    Akkor már készíthetik a táblákat a taxisok, hogy "tiltsák be a robottaxit". Egyébként simán kinézem ebből az országból, hogy megállítja a fejlődést. Fél éve voltam pozsonyban és tök jól működött az uber. A vendéglátómmal mindenhova azzal mentünk. Itt Budapesten meg betiltották, hát menjenek a francba. Tutira Pesten lehet majd utoljára robottaxival közlekedni a környező országokkal összehasonlítva.
    Utoljára szerkesztette: dfsz34, 2017.04.12. 19:20:50
  • fonak
    #10
    Nem, úgy gondolják, hogy egymás után fog 10 embert szállítani, így azoknak nem lesz szükségük saját autóra. Persze felmerül a kérdés, hogy mi van a csúcsidővel...
  • paby88
    #9
    de hát akkor nekik kevesebb autót kéne legyártani az miért jó nekik itt valami nem stimmel
  • Ender Wiggin #8
    Úgy képzelik, hogy gondolom egy autóban 10 ember ül majd... Ezek az utópisztikus agyrémek a brit tudósokat is megszégyenítik.
  • NEXUS6
    #7
    "Amint azt Markus Lienkamp, a Müncheni Műszaki Egyetem Járműtechnikai Tanszékének professzora elmondta, a számítások alapján 18 000 robottaxi 200 000 gépkocsit válthatna ki."

    Aha. Azt meg mondjuk 180 busz/villamos/troli!
    ;)
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2017.04.12. 13:23:51
  • tom_pika
    #6
    miért ne tudnák? Uber miért gyengébb? itt csak gépek vannak, azokra kell ráfogni, hogy embertelenek, és még hídlezárásokra se lesz szükség...
  • Cat #5
    "De ezen ez hogy segít? Megáll velem a legtávolabbi parkolóban vagy mi?"

    Odamész, kiszállsz, az autó elmegy, akár egy távoli parkolóba. Ha be akarsz szállni, odarendeled, odajön, beszállsz, elmész.
  • TokraFan
    #4
    Remélem a hiéna taxikat kiváltja...minél előbb...Ha már a Ubert elkaszálták, ezt már nem fogják tudni...
  • AgentKis
    #3
    Amúgy tényleg rengeteg előnye lenne, de azért csodákra nem képes. A reggeli és az esti csúcsforgalmat nem tudja áttenni hajnalra meg kora délutánra, mert olyankor az emberek többsége nem munkába, iskolába stb. jár, vagy hazatér onnan, hanem alszik, vagy dolgozik, tanul stb... ;-)
    Utoljára szerkesztette: AgentKis, 2017.04.12. 08:25:20
  • AgentKis
    #2
    A teszkóparkolóban átlagosan a forgalom fele!!! azaz 50%-a parkolót keres, míg 50% próbál kijutni onnan. De ezen ez hogy segít? Megáll velem a legtávolabbi parkolóban vagy mi?
  • duke
    #1
    "parkolóhelyeket kereső járművek teszik ki az aktuális forgalom 30 százalékát"

    Ez durva, nem is gondolna az ember, hogy a kenyelem es a baleset mentesseg mellett meg milyen jarulekos hasznuk lesz.