6
  • cateran
    #6
    "Kb. mint egy robotautokkal teli uton. Ha az ember megall az ut szelen (barhol, zebratol tavol is), akkor minden auto lelassit elotte, majd felgyorsit ha mar elhagyta"

    Jartal te mar nagyvarosban? Mar ugy igaziban?....
  • ostoros
    #5
    Majd ha egy cég ugyanannyit befizet egy robot után, mint egy munkás után, akkor majd meglátjuk, tényleg megéri-e.
    Addig ez a történet a megújuló energia és fosszilis energia párharcához mérhető.
  • kvp
    #4
    Pedig pont errol szol a mostani otlet, hogy a robotokat ugy programozzak, hogy ha embert erzekelnek maguk korul, akkor lelassuljanak. Minel kozelebb van az ember, annal lassabba valnak. Ha megerinted akkor pedig megall. Igy a robot kapkodhat ha nincs a kozelben ember, szep komotos (emberi) munkatempora valt ha van a kozeleben ember es megmerevedik ha egy ember a tervezett mozgasanak utjaba kerul. Igy az emberek biztosak lehetnek benne, hogy nem bantjak oket a robotok.

    Kb. mint egy robotautokkal teli uton. Ha az ember megall az ut szelen (barhol, zebratol tavol is), akkor minden auto lelassit elotte, majd felgyorsit ha mar elhagyta. Ha pedig lelep, akkor a lassu autok megallnak es megvarjak mig atmegy. A cikk ugyanezt irja le ipari kornyezetben. (a lassulas celja az, hogy ne hirtelen kelljen megallni, tovabba az ember szamara kiszamithatobba valjanak a robotok, tehat ne legyenek felelmetesek)
  • Macropus Rufus
    #3
    hmm.. nem hinném, hogy 3 év alatt olyan jelentős áttörés lett volna a robotikában ami a lenti cikkben szereplő gondokat megoldotta volna:

    https://sg.hu/cikkek/it-tech/100710/dolgozhatnak-e-egy-csapatban-robotok-es-emberek





    Utoljára szerkesztette: Macropus Rufus, 2017.04.02. 12:25:02
  • kvp
    #2
    Alternativa meg olyan robotokat kesziteni amik gyengebbek az embernel. Pl. egy kinai 3d nyomtatot ugy tettek gyerekbiztossa, hogy kb. 1 kilos erokifejtesnel eltorik benne egy dedikalt alkatresz a hajtaslancban. Igy ha alaszorul egy gyerek keze a fejnek, mert belenyul mukodes kozben, akkor leold a fejmozgato mechanika.

    Viszont a cikk emliti a csokkentett sebesseget ember jelenleteben ami hosszu tavon gond lesz. Az ember csak lassitja es dragitja a termelest. Nagyon keves olyan feladat van amit ne lehetne hibrid mukodes helyett teljesen automatikusra atallitani.